Rolschaatsen en zwakke enkels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Rolschaatsen en zwakke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 22:14

Hoi!
Zijn er Bokkers die rolschaatsen?

Toen het zo gesneeuwd had ben ik ook naar buiten gegaan om te schaatsen en eigenlijk mis ik het best wel! Alleen ben ik hypermobiel en heb ik met schaatsen (en skeelers) dat ik mijn enkels niet recht kan houden wat ervoor zorgt dat ik na 5 minuten al flink pijn heb in mijn benen omdat de schaats/skeeler in mijn been duwt.

Nou vroeg ik me af of rolschaatsen makkelijker is omdat je daar zelf je voeten niet recht hoeft te houden? Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me leuk om met rolschaatsen ook meer aan mijn conditie te werken.

Goof

Re: Rolschaatsen en zwakke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:15

Met rolschaatsen sta je veel stabieler, dus je zal minder snel zwikken. Doorgaans zijn rolschaatsen ook wel minder stevig, dus als je zwikt zal je meteen goed zwikken.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:25

Ik heb ze beide, heb zelf erg zwakke enkels. Rolschaatsen helpen zeker met het draaien van je voet maar het is in mijn ervaring wel even een goede verandering van skeelers naar rolschaatsen.
Maar rolschaatsen helpen in ieder geval bij mij erg voor het verminderen van die pijn en toch vooruit te komen, :Y) .

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:32

Ja, ik heb het gedaan. Bewust voor rolschaatsen gekozen omdat ik zwak bindweefsel heb en op bijvoorbeeld skeelers (ondanks de harde schoen) snel door mn enkels klap. Je staat echt veel stabieler op rolschaatsen, en met wat oefenen rijd je er zo mee weg! :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:56

Rolschaatsen werkt ook echt om je enkelbanden te trainen. Ik heb ze ooit aan beiden kanten gescheurd en toen werd mij rolschaatsen aangeraden om ze (na herstel) te verstevigen.
Heb t al een tijd niet gedaan. Zal ze binnenkort maar eens uit het stof trekken. :o

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 18:16

Dat is goed om te horen! En hoe ervaren jullie het rolschaatsen op verschillende ondergronden? Is het iets wat alleen fijn gaat op gladde ondergrond zoals een fietspad of zou het bij wijze van ook fijn rollen op... Ik ben even het Nederlandse woord kwijt.. cobblestone?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:14

Ik zocht altijd lekker glad fietspad uit als het even lukte, maar klinkers etc kunnen op zich ook. Maar ik zou proberen om te starten met een zo smooth mogelijk oppervlak.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:51

En niet over ouderwetse kinderkopjes. :o

Been there, done that. Brak bijna m’n nek.