Littekens op knie opeens blauw? Kou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Littekens op knie opeens blauw? Kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 21:54

:wave:

Vroeger als kind ben ik ontiegelijk veel op mn knieën gevallen. Sindsdien heb ik best wat littekens op mn knieën. Hier heb ik eigenlijk nooit last van gehad, maar sinds eergister zijn de littekens blauw geworden.
Ze zien er uit als een blauwe plek en doen ook zeer zoals een flinke blauwe plek zeer kan doen. Als ik met een strakke broek aan op een stoel ga zitten, doet de druk die dat geeft al best zeer.

Kan dit komen door de kou van afgelopen week? Ik heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad namelijk :D

Suzanne F.

Re: Littekens op knie opeens blauw? Kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:03

In littekens is de doorbloeding minder goed dan in normale huid. Net zoals in tenen en vingers die ooit gebroken zijn geweest bijvoorbeeld. Die bevriezen sneller. Ik vermoed dat dit ook zoiets is. Inderdaad door de kou een mindere doorbloeding van de huid. En dan verkleurt het.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:17

Komt bij mij door kou, ja.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:24

Heb een litteken op mijn been... Deze wordt roder/blauwachtig als ik een bad neem. Dus ook bij warmte niet alleen bij koude.

Heb nu met de kou wel vaker last gehad van pijn in desbetreffende been op de plek van het litteken. (is door een recentere gebeurtenis namelijk rond eind december dat ik op die plek gewond raakte)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:26

Nu je het zegt... Ik heb al een paar weken een blauwe plek op mijn voet. Geen idee waar hij vandaan komt, maar precies op die plek heeft eens een paardenhoef gestaan. Dus het zou zo maar kunnen dat een litteken bij kou blauw wordt.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:31

Ik heb ook een litteken op mijn knie die met kou soms blauw wordt of zelfs gaat zwellen. Waardoor het komt weet ik niet, maar het gaat altijd vanzelf weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:35

Art_Ificious schreef:
Heb een litteken op mijn been... Deze wordt roder/blauwachtig als ik een bad neem. Dus ook bij warmte niet alleen bij koude.

Heb nu met de kou wel vaker last gehad van pijn in desbetreffende been op de plek van het litteken. (is door een recentere gebeurtenis namelijk rond eind december dat ik op die plek gewond raakte)
Als het een vrij diepe wond geweest is, kan het goed zijn dat je zenuwen zich aan het herstellen zijn. Dat maakt het extra pijnlijk, maar ook dat trekt als het goed is weer weg, mits er geen verkleving plaatsvindt. :)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:46

Mijn operatie litteken kleurt vrijwel altijd paars als het weer omslaat, ook bij aankomend onweer verkleurt ie, best handig zo'n weersvoorspeller haha

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 21:15

Dank voor alle antwoorden :D Stelt me weer gerust dat het dus waarschijnlijk weer gewoon wegtrekt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:36

Ik heb 2 operaties gehad toen ik 16 was en toen schroeven in mn knie gekregen. 2 hele grote Japen en 2x open geweest. Ik voelde het altijd. Stuk ertussen is ook al jaren dood gevoel en kan je niet aanraken, stoten of op mn ene knie zitten.

Omdat ik zo een last had, zijn de schroeven er weer uit gehaald. Maar dat was het dus niet.......

Maar het went wel iets of het valt je minder op. Is voor mij al 30jr geleden inmiddels. Ben wel in 2017 nog een keer eraan geopereerd, maar niet meer last gekregen.