Ik ga graag wielrennen en merkte na de winterstop dat fietsen me rugproblemen gaf. Waar ik voorheen rustig 100+ km wegtrapte kwam ik nu niet verder dan zo'n 30km, waarna ik dan zo'n rugpijn kreeg in mijn onderrug dat ik haast niet verder kon en dan met pauzes uiteindelijk kreupel thuiskwam. In het begin dacht ik 'begin van het seizoen. Rustiger opbouwen', maar dit bleef zo. Rugpijn werd zelfs iets dagelijks.
Sinds juni 2020 loop ik bij de fysio hiervoor en algauw werd duidelijk dat mijn rug helemaal vast zat. Inmiddels zijn we vele sessies verder en langzaamaan wordt het beter, maar het is nog niet goed. We kunnen er ook geen vinger op leggen waar dit precies vandaan komt. Tot ik laatst een ingeving kreeg. Mijn pijn in mijn rug is aanzienlijk het ergst als ik mijn bed uit kom en wordt in de loop van de dag beter.
Ik ben eens kritisch naar mijn lighouding in bed gaan kijken en kwam er achter dat mijn matras te hard is. Ik ben een zijslaper en mijn ruggenwervel ligt in een krinkel. Omdat mijn heup en schouder niet genoeg wegzakken in het matras, zakt mijn rug door. Ik heb dit besproken met mijn fysio en hier zou zomaar een oorzaak kunnen liggen.
In samenspraak heb ik een traagschuim topper besteld voor op mijn matras. Ik slaap hier nu een week op en hoewel het lekker ligt heb ik het idee dat mijn rugpijn zo mogelijk nog erger is. Ik word behoorlijk in de kreukels wakker. Mijn wervels liggen nu wel rechter dan voorheen.
Ik mag 30 dagen proefslapen op deze topper en kan nu dus nog wat veranderen. Wat moet ik doen? Ik weet inmiddels zelf niet meer goed welke kant ik op moet. Ik voel me net Goudlokje met de 3 beren. Een te hard matras, een mogelijk te zachte en dan nu opzoek naar die perfecte