Parfum kopen zonder ruiken (lockdown)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manou_diablo

Parfum kopen zonder ruiken (lockdown)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 19:13

Hoi allemaal,

Gisteren was het natuurlijk valentijnsdag en ondanks dat ik en mijn vriend niet veel speciaals doen halen we toch altijd een cadeautje voor elkaar. Nadat mijn eerste cadeau optie niet meer beschikbaar was dacht ik zaterdag een lekker luchtje te halen bij een drogisterij omdat deze nog open zijn. Naast een beperkt aanbod liep ik ook tegen het probleem aan dat ik een heel aantal parfums niet kon testen.

Nu heb ik niets gekocht omdat ik geen luchtje durf te kopen zonder te weten hoe het ruikt. Mijn vriend heeft nog niet zoveel luchtjes en dus ook geen uitgesproken voorkeur. Ik vind het online bestellen dus ook wel lastig. Nu is mijn vraag dus of er bokkers zijn die winkels kennen waar je een testertje erbij kunt krijgen? Of andere slimme oplossingen voor dit "probleem"?
Alvast bedankt!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:15

Etos en kruidvat zijn toch gewoon open?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:21

kruidvat inderdaad,die hebben heel veel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:21

Je hebt ook websites waar je aan de hand van je favoriete parfums vergelijkbare parfums aangeraden krijgt.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 19:25

@Skessa_ Dat klopt, die bedoelde ik met de drogisterij :o Helaas is het aanbod daar beperkt en kon ik van enkel de minst bekende merken testen hoe de geur was. Nu is het merk natuurlijk niet veelzeggend maar wanneer je Googled om populaire luchtjes te vinden staan die er natuurlijk weer niet tussen. Ik heb er zelf dus weinig kennis van en kwam er met het aanbod in de Etos niet uit, vandaar dat ik hoop dat er winkels zijn die hier iets slims op hebben bedacht voor tijdens de lockdown.

@ellepel Dat is goed om te horen, meer dan de Etos denk je? En weet je toevallig of je daar testers hebt?

@Mkango Die kwam ik inderdaad veel tegen, het probleem is alleen dat mijn vriend nog niet echt een favoriete geur heeft. En om nou een van de twee luchtjes die hij heeft opnieuw te geven vind ik weer saai :Y)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:27

Ik heb ooit zo n surprise box gekocht voor mijn vriend waar 10 monstertjes in zaten en te goed bon waar hij dan 1 van de monstertjes uit mag kiezen in een grote verpakking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:30

manou_diablo schreef:
@Skessa_ Dat klopt, die bedoelde ik met de drogisterij :o Helaas is het aanbod daar beperkt en kon ik van enkel de minst bekende merken testen hoe de geur was. Nu is het merk natuurlijk niet veelzeggend maar wanneer je Googled om populaire luchtjes te vinden staan die er natuurlijk weer niet tussen. Ik heb er zelf dus weinig kennis van en kwam er met het aanbod in de Etos niet uit, vandaar dat ik hoop dat er winkels zijn die hier iets slims op hebben bedacht voor tijdens de lockdown.

@ellepel Dat is goed om te horen, meer dan de Etos denk je? En weet je toevallig of je daar testers hebt?

@Mkango Die kwam ik inderdaad veel tegen, het probleem is alleen dat mijn vriend nog niet echt een favoriete geur heeft. En om nou een van de twee luchtjes die hij heeft opnieuw te geven vind ik weer saai :Y)
Naja, ze hoeven niet per se zijn favoriete geuren te zijn, maar als hij die twee die hij nu heeft, lekker vindt, kun je die natuurlijk gebruiken als leidraad. :D

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 19:37

Coentjuh schreef:
Ik heb ooit zo n surprise box gekocht voor mijn vriend waar 10 monstertjes in zaten en te goed bon waar hij dan 1 van de monstertjes uit mag kiezen in een grote verpakking.

Dat klinkt goed! Weet je toevallig nog van welke winkel dat kwam? Ik kan het met een snelle google actie niet vinden

[/quote]Naja, ze hoeven niet per se zijn favoriete geuren te zijn, maar als hij die twee die hij nu heeft, lekker vindt, kun je die natuurlijk gebruiken als leidraad. :D[/quote]

Dat is zeker waar :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:48

Ik zou gewoon even wachten tot de winkels weer open zijn, met wat geluk over twee weken, maar op dat antwoord zat je niet te wachten denk ik :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:35

Ici Paris maar dat is wel een paar jaar geleden inmiddels hoor! Volgens mij heette het de VIVABOX heren parfum.

EDIT: kan er helaas niets van vinden online, allemaal oude advertenties..

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 22:07

Kidde schreef:
Ik zou gewoon even wachten tot de winkels weer open zijn, met wat geluk over twee weken, maar op dat antwoord zat je niet te wachten denk ik :D

Haha niet het handigst maar het is natuurlijk niet een heel groot probleem, er zijn wel belangrijkere zaken :P

Coentjuh schreef:
Ici Paris maar dat is wel een paar jaar geleden inmiddels hoor! Volgens mij heette het de VIVABOX heren parfum.

EDIT: kan er helaas niets van vinden online, allemaal oude advertenties..

Dat is jammer, ik zal ze morgen wel even bellen of ze nog iets soortgelijks hebben. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Snippergroen

Re: Parfum kopen zonder ruiken (lockdown)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:20

Douglas doet er een tester bij die je eerst kan proberen en als dat niet bevalt kan je de grote verpakking terugsturen :j maakt de keuze nog niet veel makkelijker maar helpt al wel!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 22:24

Negerzoen schreef:
Douglas doet er een tester bij die je eerst kan proberen en als dat niet bevalt kan je de grote verpakking terugsturen :j maakt de keuze nog niet veel makkelijker maar helpt al wel!

Oh dat is heel fijn! Zat inderdaad aan zo'n soort constructie te denken, als het dan toch niets blijkt heb je in ieder geval geen parfum staan die je niet lekker vindt. Bedankt!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:24

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:44

Welke 2 heeft hij nu staan?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:03

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 15:37

tengeltje11 schreef:

Ik kan hem helaas nergens toevoegen aan mijn winkelwagen of überhaupt een prijs zien -O-

har166 schreef:
Welke 2 heeft hij nu staan?

Hij heeft nu Dolce & Gabbana 'The One' en een van Tommy Hilfiger waarvan hij zo even niet weet welke specifiek

Lizz schreef:
Of je doet een giftbox van parfumado, drie geuren, handig formaat om mee te nemen en je kan “hervullen”.

https://shop.parfumado.com/collections/giftboxes

Dit is een interessante optie! Dankjewel, ik ga er naar kijken!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:51

Ik zou ook zeggen Parfumado! Kan je een geurprofiel invullen, en krijg je 'passend advies'. Kost 15 euro per maand (maar even googlen levert altijd een kortingscode voor 50% op), dan krijg je volgens mij 8ml toegestuurd. Ik kan hier echt 2 maand mee ofzo, in deze tijd nu je amper op stap gaat. Ikzelf heb nu drie geurtjes getest op deze manier, en een hele lekkere ontdekt dus die nu in het groot gekocht :D

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 16:02

Mloes schreef:
Ik zou ook zeggen Parfumado! Kan je een geurprofiel invullen, en krijg je 'passend advies'. Kost 15 euro per maand (maar even googlen levert altijd een kortingscode voor 50% op), dan krijg je volgens mij 8ml toegestuurd. Ik kan hier echt 2 maand mee ofzo, in deze tijd nu je amper op stap gaat. Ikzelf heb nu drie geurtjes getest op deze manier, en een hele lekkere ontdekt dus die nu in het groot gekocht :D

Dat klinkt inderdaad wel heel goed, ook omdat er een advies bij komt en je op die manier kleinschalig kunt testen. Bedankt voor het delen van je mening!
Ik heb nog even verder gegoogled en heb de Vivabox ergens anders wel gevonden, ga die twee opties dus even vergelijken.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:13

Je kan vaak via Marktplaats ook een hoop testers op de kop tikken voor weinig. :)

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 17:24

Celestial schreef:
Je kan vaak via Marktplaats ook een hoop testers op de kop tikken voor weinig. :)

Dat is ook een slimme! Nog helemaal niet aan gedacht, dankjewel!