Heeft er iemand ervaring met silversplints en een dunne en gevoelige huid?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik midcarpale instabiliteit heb en ik kan kiezen tussen silversplints en een kunststof spalk. Op dit moment heb ik deze braces:

Die heb ik nu twee jaar en die waren een jaar geleden eigenlijk al afgeschreven. Een jaar geleden heb ik op mijn verzoek silversplints gekregen, het nieuwe model:

Deze bleken helaas niet goed te passen en waren ook niet voldoende aan te passen. Door verhuizing naar een andere provincie, corona en een wisseling van zorgverzekeraar heeft het een jaar geduurd voordat ik toestemming kreeg voor nieuwe silversplints.
Gister ben ik daarvoor bij een andere instrumentenmaker geweest. In eerste instantie wilde hij meteen voor de silversplints gaan en dan het oude model (foto van internet):

Maar hij had het wel over piekbelasting en de vorige instrumentenmaker zei dat mijn huid misschien te gevoelig was voor silversplints. Maar zij hadden niet passende silversplints geleverd..
Zelf had ik dit model gevonden:

Dat lijkt precies voor mijn aandoening te zijn, maar de man waar ik gister was zei dat ik dan alsnog mijn pols naar achter kon overstrekken.
En nadat we de piekbelasting enz hadden besproken had hij ook zijn twijfels over de silversplints en raadde hij kunststof braces aan.
Daar heb ik even een standaard model van aangehad, dat is eigenlijk zoals de braces die ik nu heb, maar dan van hard materiaal en op maat gemaakt. En ik ben op zoek naar iets wat fijner zit en ik daardoor langer aan kan hebben dan de braces die ik nu heb. De hardere zitten eerder minder fijn, maar gaan wel 2 jaar ipv 1 jaar mee. Het is dus eigenlijk vooral de vraag of silversplints een optie zijn, want de kunststof braces zie ik niet zo zitten.
Ik word eind van de week gebeld of ik voor silversplints of kunststof braces kies. Voor die tijd ga ik contact opnemen met WEdesign, de maker van silversplints, maar ik werd eraan herinnerd dat het een commercieel bedrijf is. En daarom ben ik ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen.