Fijne haarborstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Fijne haarborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:41

Jaja :')

Ik word echt gek van mijn haar, en mijn borstel. Ik heb dik haar met een kleine slag er in, een stuk over m'n schouder qua lengte. Ik krijg er heel snel klitten in en vooral na het douchen is het een drama. Ik gebruik mega veel cremespoeling én later nog antiklitspray, maar het kammen is altijd een hel :').

Ik heb de borstel die hieronder afgebeeld is, eigenlijk al jaaaren. Helaas breken die zwarte bolletjes snel af en doet die borstel zeer. Dan gooi ik hem weg en koop weer zo'n zelfde :')

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een fijne haarborstel waarmee je makkelijk door de klitten komt.. En die het wat langer volhoud dan onderstaande.
Ik zie veel van die Tangle Teezer borstels.. Werkt dat nou echt? Of zijn er andere goede borstels? :D

Afbeelding

Yenni

Re: Fijne haarborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:43

De echte tangle teezer. Ik heb slag haar met af en toe een hele erg krul erin. Haar pluist regelmatig en is een ellende met borstelen. Sinds deze borstel vind ik het zo veel fijner geworden. Kamt heel makkelijk door alle klitten. Ik vind het een aanrader!

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:44

Voor mij is de tangle tezeer inderdaad echt de uitkomst :j . Ik heb zó’n pijn met haren kammen, ik kan er spontaan van huilen :') , maar met een tangle teezer gaat het echt veel beter. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik mijn haar dagdagelijks kam met een Mason Pearson (de Rolls Royce onder de haarborstels) en maar wekelijks ofzo de echte klitten eruit haal met de tangle teezer (nadat ik eerst met de Mason Pearson erdoor ben geweest).

De Mason Pearson komt niet zo gemakkelijk door enorme klitten, maar maakt je haar zó zacht en glanzend. En hij doet 0,0 pijn. Dus ik combineer beide :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:46

Ik vind een Tangle Teezer (of vergelijkbaar, je hoeft niet per se de merkvariant te hebben) het fijnst. Ik heb ook dik en niet helemaal stijl haar, en ook hier snel in de klit. Het is nu wat korter waardoor het meevalt maar vooral in de winter en als het lang is wil het achterin echt flink in de klit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:47

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:48

Tangle teezer werkt wel echt met klitten, ik heb wel ooit gelezen dat het je haar zou beschadigen, maar geen idee wat daarvan waar is.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:50

https://www.bol.com/nl/p/anti-klit-haar ... QlEALw_wcB
Ik heb deze pas aangeschaft ( bij aliexpress veel goedkoper ) ik zelf en me dochter hebben veel krullen met name mijn dochter heeft last van veel klitten, als ik met deze borstel haar haar kam gaat dat super goed vooral met nat haar gaat de borstel er zo doorheen en het borstelen doet ook niet zo zeer

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:55

Ik gebruik een tangleteezer, maar alleen onder de douche met conditioner.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:56

ShenaBell schreef:
https://www.bol.com/nl/p/anti-klit-haar ... QlEALw_wcB
Ik heb deze pas aangeschaft ( bij aliexpress veel goedkoper ) ik zelf en me dochter hebben veel krullen met name mijn dochter heeft last van veel klitten, als ik met deze borstel haar haar kam gaat dat super goed vooral met nat haar gaat de borstel er zo doorheen en het borstelen doet ook niet zo zeer

Deze heb ik laatst ook aangeschaft voor €3.50 euro bij Aliexpress. Erg blij mee! Ik herken het probleem met knopen en lang haar en hoe pijnlijk dat kan zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:56

Ik zweer ook bij de Tangle Teezer. :j Hier ook dik en veeel haar met slag erin. Was altijd 10min bezig met echt goed uitborstelen en nu ben ik in 2 minuten klaar. Ik borstel het wel altijd nat, met droog borstelen heb ik een ontplofte coupe. :')

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:58

Zelf ook slag in mijn haar. Wat ik echt niet moet doen is nat borstelen. Dan breekt de borstel doormidden of ik ben de helft van mijn haar kwijt. Enige wat helpt is of droog laten worden en dan er door met een borstel of olie er in. Heb een voorkeur voor L’anza olie, maar alles met argan olie werkt. Alleen dan kan ik het nat borstelen.

Maar eigenlijk hou ik liefst zo lang mogelijk de handdoek op mijn hoofd. Als die er af gaat wat olie in zonder de strengen los te halen en dan zo laten opdrogen. Pas voor ik naar bed ga borstel ik het door, vlecht erin en in de ochtend vlecht er uit, nat maken onder de douche en zo laten drogen.

Vooral niet te vaak wassen. Hoe vaker ik het was hoe minder makkelijk de borstel er door heen gaat.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:59

Ik heb ook de tangle teezer :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:02

01San schreef:
Ik heb ook de tangle teezer :D

Jep, deze, en bij klitten cowboy magic :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:15

MarcoBorsato schreef:
Ik gebruik een tangleteezer, maar alleen onder de douche met conditioner.

Zelfde hier. Ik heb ook mega dik haar met een slag erin wat zich heeft ontpopt tot bijna krullend haar nadat ik het anders ben gaan verzorgen. Voorheen was kammen ook de hel, deed het 2x per dag maar alsnog dik de klitten erin elke keer. Nu borstel ik het alleen als het zeiknat is in de douche (dus ook niet elke dag meer) en heb verrassend genoeg nooit meer gezeik met klitten of pijn met borstelen _/-\o_ En m'n haar is er zo veel gezonder en mooier van geworden.
Zou je een tangle teezer achtig iets aanraden en maar iig geen kam meer met van die bolletjes erop, daar trek je echt je haren mee stuk.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:18

Hier ook een tangle teezer! Wel de originele. Een borstel zoals jij in de OP laat zien heb ik ook liggen, maar mijn stijle haar ontploft daarvan. Een keer doorkammen met de tangle teezer en mn haar is weer braaf.
Voor de klitten kan je ook eens zoeken naar een shampoo die beter voor jou kan werken. Bij mij wil daar erg veel verschil in zitten per merk hoe mijn haar reageert namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:21

Tangle Teezer vind ik fijn, maar Tangle Angel is nog net wat fijner omdat die verschillende lengte tandjes heeft. Met de teezer vindt mn dochter het niks, maar met de angel gaat borstelen prima!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:24

Hier ook tangle angel, wil nooit weer anders. Gaat al jaren mee

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 22:28

Wat veel reacties al! :D

Toch maar gaan kijken naar de Tangle Teezer of Angel!
Die Mason word me echt te gek qua geld hahah :')

@Loeky
Dat is inderdaad een idee. Maar vind dat zo lastig! Zoveel keus.. Ik was eigenlijk al jaaaaren met Andrelon hahah

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:30

xPearl schreef:
Wat veel reacties al! :D

Toch maar gaan kijken naar de Tangle Teezer of Angel!
Die Mason word me echt te gek qua geld hahah :')

@Loeky
Dat is inderdaad een idee. Maar vind dat zo lastig! Zoveel keus.. Ik was eigenlijk al jaaaaren met Andrelon hahah

Ha ha, ja dat snap ik van de mason hoor, is inderdaad erg duur.
Maar ik gebruik die al jaren voor m'n honden en hij is nog steeds even goed, was het geld wel waard :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:42

+1 voor de Mason Pearson, nooit meer een andere borstel. Mijne is al 10 jaar oud en nog perfect!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:43

Ik vind een Tangle Teezer met mijn fijne haar helemaal niet fijn.
Ik heb een borstel van Zenner met varkenshaar (geloof ik)
Het is zo een:

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:45

Yenni schreef:
De echte tangle teezer. Ik heb slag haar met af en toe een hele erg krul erin. Haar pluist regelmatig en is een ellende met borstelen. Sinds deze borstel vind ik het zo veel fijner geworden. Kamt heel makkelijk door alle klitten. Ik vind het een aanrader!

Ik vind het inderdaad ook echt fantastische borstels!

Edit: Mijne gaat ook echt al heel lang mee dus dat is ook een pluspunt!

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:47

Ik gebruik deze van ali

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:49

Ik heb erg knoperig haar en ik heb een tangle teezer met handvat. Vind die zonder echt irritant. Ook goede olie in je haar (ik heb pure argan olie) helpt.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:57

Hier ook fan van de Tangle Teezer, vroeger ook altijd jouw borstel gehad maar ik was de bolletjes ook zat die afbraken en hij was lastig schoon te houden, ik heb altijd heel veel stof/pluisjes in de borstel zitten. Mijn haar is redelijk stijl en lang, maar wel dik en zwaar, alles zakt uit maar toch klit het vrij gemakkelijk. Met de Tangle Teezer (die voor nat haar) kan ik het zelfs kammen onder de douche, het doet echt geen pijn meer en je bent zo klaar. Fantastische borstel! :D

Die van Marleen_88 heb ik ook een tijd geprobeerd, maar mijn haar werd er snel statisch van en klitten gingen er niet uit, met de tangle teezer jusit direct.

Alleen verzamel ik hier ook pluisjes/restjes op de borstel (misschien dankzij mijn shampoo? Ik gebruik shampoo bars en conditioner) en die krijg ik nog niet gemakkelijk weg, als iemand nog dé tip heeft om dat goed te doen... Ik wil nog een goede ouderwetse borstel kopen (categorie harde borstel voor paarden) om eroverheen te halen voor het schoonmaken maar dat is er nog niet van gekomen met dichte winkels.