online pubquiz organiseren ivm corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

online pubquiz organiseren ivm corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:27

Wie heeft er ervaring met een online pubquiz organiseren voor familie of vrienden? Hoe kan ik dat 't beste aanpakken?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:30

Wij hebben via werk een pubquiz gehad. Via teams/zoom/ander platform kon iedereen inbellen. De host deelde daar een scherm met de vragen (via kahoot) en las ze ook op (en liet eventueel een filmpje zien, als dat van toepassing was). Iedereen moest van te voren inloggen op kahoot, daar kon je je antwoorden intypen en daar zag je dus ook wie er aan de leiding ging. Microfoons stonden alleen uit, je kon alleen typen in de chat.

Tussen elke 10 vragen was er een pauze die werd gevuld met een DJ en muziek. Je kon prijzen winnen voor de hoogste score in de pubquiz, het beste (kerst)outfit en de beste dansskills tijdens de pauze.

Geslaagde avond :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 20:32

Ah ja kahoot is wel een goeie inderdaad.

Hahaha pauze act.

Suuszels

Re: online pubquiz organiseren ivm corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:47

Kahoot vind ik leuk omdat je ook vragen over vrienden etc kan doen.

Bijv. Op welke vakantie deed X dit?
Wat is Y zijn lievelingsfilm?
Wanneer is Z jarig? ( En dan ook als antwoord nog lang niet...)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:51

Afgelopen zaterdag heb ik toevallig een pubquiz gespeeld met vrienden. Wij hebben er een van Spotify geplukt, de ThuisPubQuiz. Op die manier kun je zelf meespelen, omdat de podcast de host is. Via Zoom kun je geluid delen, zodat je allemaal tegelijkertijd hetzelfde hoort. In de podcast staat op welke tijd een ronde of de antwoorden beginnen, zodat je op tijd kunt pauzeren. Wij hebben de antwoorden na elke rond in een appgroep gezet, om valsspelen tegen te gaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 00:11

Chanen schreef:
Afgelopen zaterdag heb ik toevallig een pubquiz gespeeld met vrienden. Wij hebben er een van Spotify geplukt, de ThuisPubQuiz. Op die manier kun je zelf meespelen, omdat de podcast de host is. Via Zoom kun je geluid delen, zodat je allemaal tegelijkertijd hetzelfde hoort. In de podcast staat op welke tijd een ronde of de antwoorden beginnen, zodat je op tijd kunt pauzeren. Wij hebben de antwoorden na elke rond in een appgroep gezet, om valsspelen tegen te gaan.

Wist niet eens dat dat kon via Spotify leuk!

Heb nu zelf een ppt met 15 vragen gemaakt. En dan via zoom, hopelijk...

Kahoot is misschien een brug te ver voor m'n tante die digitaal niet zo handig is :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 06:19

Ik kan je ook de andere quiz aanraden. Die hebben nu wekelijks zo ongeveer pubquizen voor de horeca. En ze hebben ook een aantal quizen op YouTube staan

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:01

Via zoom is de tijd beperkt dat je het gratis kan gebruiken . Dacht dat het 40 minuten was.

Ik heb een pubquiz voor m’n vriendengroep gemaakt. Quiz in powerpoint, iedereen gebeld via teams. Daar deelde ik mijn scherm en zette de rest zich op mute. De teams onderling belden elkaar met facetime of whatsapp videobellen. En de antwoorden werden naar mij geappt.

Volgende quiz doen we de antwoorden waarsch via een google form. Ja, we worden snel professioneler :+

Oh en ik had voor de muziekvragen de allerslechtste idols audities. De artiest en nr moesten dan geraden worden. Was echt hilarisch én enorm leuk vermaak bij het maken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:23

Ik lees hier even mee. We doen met vriendengroep sinds kort ook elke maand een pubquiz en komende maand ben ik aan de beurt. Even wat nieuwe dingen bedenken om in de quiz te doen.

Wij doen via zoom of teams en dan scherm delen. De quiz zelf in LessonUp en die is gekoppeld aan de antwoorden die iedereen op de telefoon ziet staan. Net als bij Kahoot zeg maar.