Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annet_Dottie schreef:smurffie schreef:Ik lees dat er in je omgeving veel gebeurt en je dat je ontzettend aan trekt.
Misschien is het goed om je te focussen op je eigen leven.
Jij bent verantwoordelijk voor jouw geluk. Je kunt heel boos zijn op iedereen om je heen, maar ik lees tussen de regels door dat die best hun best doen om er voor je te zijn.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zoek een zingeving, dagindeling, structuur. Wellicht ook bij de poh ggz aangeven dat het niet zo lekker loopt in je sociale omgeving.
Wellicht is die ondersteuning niet afdoende voor je.
Ik trek het me denk ik wel aan, maar niet bewust. Het is een trekje van mij om de neiging te hebben eerst voor een ander te zorgen en dan pas voor mezelf. Ik wil je zeker niet tegenspreken maar ik ben op niemand boos, ik ben sowieso niet zomaar boos. Ik heb alle situaties omschreven omdat dat dingen zijn die mij stress opleveren maar boos vind ik een iets te groot woord.
Wat betreft dat je tussen de regels door leest dat deze mensen hun best doen er juist voor me te zijn kan ik het helaas niet mee eens zijn, mijn moeder doet haar best inderdaad wil, maar die doet misschien een beetje te veel haar best.
De rest van m'n familie doen in mijn ogen echt hun best niet om er voor mij te zijn, die zullen ook geen idee hebben over hoe ik me voel overigens omdat ik maar zo zelden iemand spreek.
Bedankt voor je reactie
Goof schreef:Als je zoveel waarde hecht aan je vriend zorg dan op zijn minst ook dat je hem ook iets kan bieden. Continue te laat komen of gewoon zomaar ineens niet op komen dagen geeft niet aan dat je veel waarde aan hem echt.
Lief dat hij je een pauze wil geven, bij mij had dit einde verhaal geweest.
Sterkte met de rest.
Annet_Dottie schreef:Wat betreft dat je tussen de regels door leest dat deze mensen hun best doen er juist voor me te zijn kan ik het helaas niet mee eens zijn, mijn moeder doet haar best inderdaad wil, maar die doet misschien een beetje te veel haar best.
De rest van m'n familie doen in mijn ogen echt hun best niet om er voor mij te zijn, die zullen ook geen idee hebben over hoe ik me voel overigens omdat ik maar zo zelden iemand spreek.
Annet_Dottie schreef:Goof schreef:Als je zoveel waarde hecht aan je vriend zorg dan op zijn minst ook dat je hem ook iets kan bieden. Continue te laat komen of gewoon zomaar ineens niet op komen dagen geeft niet aan dat je veel waarde aan hem echt.
Lief dat hij je een pauze wil geven, bij mij had dit einde verhaal geweest.
Sterkte met de rest.
Oke dus bij tegenslag of als jou partner even niet lekker in z'n vel zit is het bij jou einde relatie?Bedankt voor je toevoeging, jammer dat het (op mij) een beetje bot overkomt...
Shae schreef:Annet_Dottie schreef:
Oke dus bij tegenslag of als jou partner even niet lekker in z'n vel zit is het bij jou einde relatie?Bedankt voor je toevoeging, jammer dat het (op mij) een beetje bot overkomt...
Ik denk dat ik snap wat Goof probeert te zeggen. Zie het zo: je vriend heeft het druk, jij niet. Als jullie afspreken kom je te laat of helemaal niet én je hebt vreselijke stemmingswisselingen dus bent ook niet altijd de gezelligste. Er zijn genoeg mensen die dat niet trekken of accepteren van een partner.