Griep gevoel zonder koorts of verkouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Griep gevoel zonder koorts of verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 00:24

Sinds vandaag voel ik me ontzettend belabberd. Ik ben al chronisch vermoeid waarvan ik nog niet weet wat de oorzaak is. Maar nu voelde ik me grieperig.
Alleen, ik heb geen koorts en ik ben niet verkouden. Maar ik ben doodmoe en heb veel geslapen vandaag, en alles doet me zeer. Vooral dat laatste is erg aanwezig momenteel. Maar waar kan het vandaan komen als het geen koorts is? Corona? Ik ruik en proef alles prima. Geen koorts dus.
Misschien hebben jullie ideeën? Als ik me morgen nog zo voel lijkt een corona test misschien een idee. Maar ik weet het gewoon niet.

MarlindeRooz

Re: Griep gevoel zonder koorts of verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:25

Zo voelt oververmoeidheid bij mij. :7

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:31

Is voor mij bovenop mijn cvs altijd de alarmbel dat ik echt onmiddelijk rust moet pakken :o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 00:33

Maar de grap is, dat ik al bijna niks doe. Ik hen deze week m'n rust al gepakt. Ik slaap daarnaast gemiddeld 11 uur per dag. Ga amper naar buiten. Dus ik snap het niet :')

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:48

Mischien toch laten testen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:23

Misschien moet je chronisch meer rust inbouwen. Het lijkt alsof je op het randje van de automatische piloot hangt. Dat je straks (als dit doorzet) echt niet meer oplaad van slapen/rusten en eigenlijk nog moeer wakker wordt dan dat je gaat slapen.

Heb je de balans tussen je activiteiten en rust momenten wel eens in kaart gebracht?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:24

Earth schreef:
Maar de grap is, dat ik al bijna niks doe. Ik hen deze week m'n rust al gepakt. Ik slaap daarnaast gemiddeld 11 uur per dag. Ga amper naar buiten. Dus ik snap het niet :')

Ik denk dat hier het probleem zit eerlijk gezegd. Teveel slaap is ook niet gezond: https://www.avogel.be/nl/advies/slaap-s ... -slaap.php

Maar probeer ook eens om op tijd op te staan en en structuur in de dag te brengen. Van lekker buiten sporten knap ik zelf ook altijd op. Als ik zelf heel de dag binnen hang voel ik me ook altijd belabberd

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:31

Voor de zekerheid gewoon even laten testen, een vriendin van mij en haar vader kwamen met deze klachten positief uit de test. Je hoeft niet altijd koorts te hebben of verkouden te zijn. Extra vermoeidheid en spierpijn is echt al reden om te testen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 07:53

Die vreselijke vermoeidheid is een van de symptomen. Dus inderdaad laten testen. Het zijn juist de mensen die maar een van de symptomen hebben die (onbewust en onbedoeld) verspreiders zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 07:54

Ik zou ook een test laten doen. Bij mij begon het ook met overal (spier) pijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:00

Corona begon bij mij ook met hele erge vermoeidheid en alles wat zeer deed, laten testen dus.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:09

Corona begon bij mij ook met 'ineens' een griepgevoel en pijn in echt heel mijn lijf.
Ik zou me laten testen als ik jou was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:10

Hier begon corona ook met vermoeidheid, en spierpijn is ook een typisch symptoom. Ik ben nooit neusverkouden geweest, maar kreeg het na een dag wel ineens ijskoud.
Ik zou me dus ook voor de zekerheid laten testen en verder binnen blijven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:51

Ik zou mij voor de zekerheid eerst laten testen op Corona.
Zoals mijn voorgangers al aangeven kan dit best een van de symptomen zijn.

Mocht je negatief zijn kun je dit in ieder geval uitsluiten.
En als je positief bent weet je waar je symptomen vandaan komen en kun je voorzorgsmaatregelen nemen om in ieder geval niemand te besmetten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 21:14

Vandaag voel ik me een beetje mehh. Ik kijk het nog even aan, als ik me morgen nog zo voel, dan ga ik een test aanvragen. Ik heb niet meer dat zere lijf gelukkig. Nu ben ik eerder gammel van het slecht slapen :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:15

Earth schreef:
Sinds vandaag voel ik me ontzettend belabberd. Ik ben al chronisch vermoeid waarvan ik nog niet weet wat de oorzaak is. Maar nu voelde ik me grieperig.
Alleen, ik heb geen koorts en ik ben niet verkouden. Maar ik ben doodmoe en heb veel geslapen vandaag, en alles doet me zeer. Vooral dat laatste is erg aanwezig momenteel. Maar waar kan het vandaan komen als het geen koorts is? Corona? Ik ruik en proef alles prima. Geen koorts dus.
Misschien hebben jullie ideeën? Als ik me morgen nog zo voel lijkt een corona test misschien een idee. Maar ik weet het gewoon niet.

Ik voelde me precies zo, en ik had corona.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:30

Hier waren dat ook mijn eerste symptomen. Koorts heb ik nooit gehad. Testen is sws handig, kan je dat iig uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:33

Earth schreef:
Vandaag voel ik me een beetje mehh. Ik kijk het nog even aan, als ik me morgen nog zo voel, dan ga ik een test aanvragen. Ik heb niet meer dat zere lijf gelukkig. Nu ben ik eerder gammel van het slecht slapen :P

Blijf je ook binnen tot je getest bent...? :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 21:36

Bizzybijtje schreef:
Earth schreef:

Blijf je ook binnen tot je getest bent...? :)

Ja dat sowieso :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:07

Kan van alles zijn in dit jaargetij.. maakt het zo lastig. Donderdag hoorde mijn vriend dat client waar hij mee werkte covid had en hij had er zondag woensdag en donderdag mee gewerkt. Sinds gistermiddag is hij beroerd. Gister verhoging, vandaag blijven klachten toenemen zoals hoesten spierpijn geen eetlust en een enorm rommelde buik. Zijn slaap horloge geeft al de hele dag na nacht en dag in bed aan dat het stress niveau hoog is en hij moet rusten. Maar is negatief getest vanochtend. Zelf voelt het maar gek. Is het te vroeg getest..?
Ik ben vandaag thuis gebleven. Morgen stond ik reserve en zet ik pbl in tenzij ze me echt niet anders nodig hebben (werk in de zorg). Anders moet mijn 1 jarige zoon naar mijn zus en dat voelt toch niet goed. Ik zei al. Anders maandag nog maar een test just in case. Op het werk zijn ze netjes bij hem. Thuis blijven tot hij klachtenvrij is en alsnog een test (werkt ook in de zorg). Om elk risico uit te sluiten.

Maar soms vraag ik mij wel af.. maken we ons paranoïde nu hij negatief is. Is het gewoon een griepje. We wonen in een flat en gescheiden is echt een hele klus. Slaap voor de zekerheid maar een extra nacht niet in bed en houden nu enigzins wat afstand.

Beterschap in ieder geval. Hoe is je slapen de laatste maanden? Zijn er redenen waardoor je meer slaap nodig hebt onbewust?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:19

Zo begon bij mij corona. Mehh gevoel, geen zin om de piste op te gaan ( en dat is in mijn geval met witte pistes op wintersport erg vreemd). Daarna kreeg ik stekende hoofdpijn, duizeligheid, pas daarna de typische corona klachten.

Better safe than sorry. Maar er bestaat nog meer dan corona.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:34

Sws laten testen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:42

Zo heb ik me jaren gevoeld, bleek ik reuma te hebben en idd altijd moe :z

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:36

Heb je gedacht aan een voedselallergie? Voor ik glutenvrij ging viel ik op de fiets in slaap. En als ik nu gluten binnen krijg voel ik me eigenlijk zoals jij omschrijft in je eerste bericht :=

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:59

Citaat:

Ik zou sowieso toch maar testen. Er zijn regelmatig berichten van mensen die zich na de eerste klachten beter voelden, en vervolgens instortten en soms zelfs op de IC terechtkwamen. Echt een ongelooflijk rotvirus, dit.