Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
candalisa schreef:Silly dat klopt helemaal alleen merk ik nu dat ik er moeite mee heb dat het glas steeds minder vult lijkt het wel. Ik ben vaak boos en gefrustreerd daardoor en ook dat kost weer energie dus het is zn nutteloze cirkel.
Vayo Toen ik de diagnose kreeg heb ik 2,5 jaar via een revalidatie programma gewerkt toen was het zo erg dat ik doorging tot ik er letterlijk bij neer viel. Ik heb toen geleerd veel rust momenten en dingen te doen wat lichamelijk weinig vergt maar ik toch mentaal wat kan doen. En toe te geven aan de vermoeidheid dus gewoon smiddags te gaan slapen als het nodig was. Dat doe ik nu dus steeds maar zelfs dingen doen die weinig energie vragen als beetje knutselen lukt niet.
Turdus merula ja tot vorig haar had ik altijd goed overleg en kon ik met mijn frustraties terecht bij de huisarts. Sinds een paar maanden is mijn eigen huisarts er niet meer en zit ik bij een huisarts in opleiding. Ik heb al jaren lang medicatie en nu moet ik steeds verantwoorden waarom ik ze gebruik en steeds opnieuw het verhaal uitleggen dat kost nog meer energie.
Fysio kom ik ook regelmatig voor mijn verkrampte spieren die probeert soms ook met manueel therapie me iets te helpen maar ook dit is van korte duur.
Ikke kwa supplementen zijn ze allemaal via de huisarts en diëtist samengesteld. Kwa eten was regelmaat belangrijk ik deed het eigenlijk goed op 1x per dag eten maar dat is natuurlijk niet goed dus probeer nu regelmatige en gevarieerd te eten en het lukt niet altijd maar dit maakt geen verschil.
Ik ben nu net 1,5 wakker en ik ben al zo vermoeid dat ik omval.
ellepel schreef:ik ga het toch even vragen hoor,maar is bij jou ook gekeken naar je schildklierwaardes?
en dan niet alleen de tsh,maar ook de ft4 en de eventuele andere waardes?
ik weet namelijk dat bij ME deze waardes ook nogal eens verkeerd kunnen zijn.
ellepel schreef:vraag in elk geval eens de waardes van de schildklier op van de laatste keer prikken als je wil?
en neem je ook vitamine D?
amber15 schreef:En Pfeiffer of lyme? Heb je daar weleens aan gedacht?