Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:46

Hannanas...nee, nog niet..ben net sinds 1 week klachtenvrij na 6 weken en wil daar nog even van genieten...dus ik wacht nog even met de tweede...wil even mijn lijf de tijd geven goed te herstellen en dan op week 12 de tweede pakken..

Hoe lang heb jij nu al last, hannanas?

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:21

Nummer 2 zit er in! Waar er bij de eerste keer nog dikke rijen waren kon ik nu zo doorlopen.

Deze mevrouw ramde hem er wel fanatiek in :=

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:37

Ik las trouwens in de krant dat uit onderzoek van pfizer zelf is gebleken dat na een half jaar de werkzaamheid van het vaccin afneemt en men daarom een derde prik adviseert.

Het onderzoek is nog niet vrij gegeven... voelt ook wat dubieus als je leest hoeveel winst men al gemaakt heeft...
Ik vind eigenlijk dat het onderzoek door een onafhankelijk instituut gedaan moet worden....en de productie van dit soort medicatie ook..zonder winstoogmerk

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:01

Even inbreken hierzo :P

Gisteren tweede Pfizer gehad. En nergens last van! Behalve een stijve arm zoals bij de eerste.

Positief bericht hier dus! :)

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:03

Super fijn, sanne...ik had bij de eerste eigenlijk pas na 4 dagen echt last ervan.... ik begreep dat het even duurt voordat je lichaam gaat reageren...maar hopelijk blijft het zo bij jou *\o/*

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:41

ik denk dat daarom er niet teveel gemeld wordt in de media dat er ook langer bijwerkingen kunnen zijn, dit zou het animo van vaccineren weer verlagen.

Ik voel mij inmiddels na ruim een week nog niet optimaal en na 2 huisarts bezoeken verder medicatie mee om mijn lijf te ondersteunen. Deze is gewoonweg uit balans geslagen.. :( Ben ook thuis van werk, totdat ik mij beter voel. Dus het is idd niet allemaal een leukerdje om ff een prik te zetten.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:41

Hebben jullie allemaal de bijwerkingen bij Lareb gemeld? Als niemand het meld, dan bestaat het natuurlijk ook niet :P

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:42

Ik heb de melding zeker gemaakt :j

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:45

Swanzie schreef:
Welke andere klachyen heb je nog meer last van sinds az, morrie?

ik kreeg het na 3 dagen gordelroos (niet voor het eerst, ben bekend met het herpes virus) en ik zie, vooral aan het eind van de dag, dubbel. De opticien wil pas na 6 weken mijn ogen opmeten. Ik zie momenteel zonder bril beter dan met bril, kan alleen niet lezen zonder bril.
Ik heb neuropathie en dat is vele malen erger geworden sinds de tweede prik.
De gordelroos heb ik bij Lareb gemeld, de rest niet.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:39

Ik heb zeker melding gemaakt!
Swanzie, nu drie weken. Gaat langzaam beter, om dan ineens weer super koud te hebben enzo. Gaat echt in heftige pieken.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:57

_Sanne schreef:
Even inbreken hierzo :P

Gisteren tweede Pfizer gehad. En nergens last van! Behalve een stijve arm zoals bij de eerste.

Positief bericht hier dus! :)

Hier idem dito.

Gister de 2de Pfizer gehad.
Net zoals de eerste alleen een stijf armpje.

ivy_power89

Berichten: 5859
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:48

Ik heb ook melding gemaakt!
Zit dan ook niet te springen om een 3e prik

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:08

Morrie schreef:
Swanzie schreef:
Welke andere klachyen heb je nog meer last van sinds az, morrie?

ik kreeg het na 3 dagen gordelroos (niet voor het eerst, ben bekend met het herpes virus) en ik zie, vooral aan het eind van de dag, dubbel. De opticien wil pas na 6 weken mijn ogen opmeten. Ik zie momenteel zonder bril beter dan met bril, kan alleen niet lezen zonder bril.
Ik heb neuropathie en dat is vele malen erger geworden sinds de tweede prik.
De gordelroos heb ik bij Lareb gemeld, de rest niet.


Neuropathie zijn toch tintelingen?

Ik kreeg dit bij mijn eerste pfizer. 3 weken last van gehad. Tintelingen in handen, voeten en onderbenen. Strakke huid en pijnlijke huid. Ik had al voor de tweede moeten gaan maar ik durf niet. Bang dat het weer terug komt.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:13

loesjeislief schreef:
Morrie schreef:


Neuropathie zijn toch tintelingen?

Ik kreeg dit bij mijn eerste pfizer. 3 weken last van gehad. Tintelingen in handen, voeten en onderbenen. Strakke huid en pijnlijke huid. Ik had al voor de tweede moeten gaan maar ik durf niet. Bang dat het weer terug komt.

was het maar waar, neuropathie is keiharde zenuwpijn, een aanraking of verkeerde beweging en ik lig letterlijk te kronkelen van de pijn. Ik heb het overgehouden aan gordelroos in 2019 en het was te verdragen, ik was gewend aan 24/7 pijn, maar nu is het weer veel en veel erger sinds de tweede AZ prik.

Ik wil wel een derde prik als het nodig is, maar dan wel Pfizer en geen AZ meer.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:16

Wat naar...morrie...

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:16

Ik heb idd wel alles netjes gemeld bij lareb

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:18

Swanzie schreef:
Wat naar...morrie...

tnx, het is erg akelig, ik hoop dat weer over gaat naar het niveau waarop ik was. Er helpt niets tegen aan pillen.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:22

Principal, dat denk ik ook...maar ik merk bij mezelf dat ik juist hierdoor huiveriger wordt.....voelt een beetje aan alsof het irrelevant is dat sommige mensen heftige en lange bijwerkingen hebben..belang van inenten gaat voor alles...mensen die veel last hebben, hebben pech..

Ik zou het fijner vinden als er juist extra aandacht voor zou zijn...dan neem je het naar mijn gevoel ook serieus..met daaraan gekoppeld extra onderzoek hoe dat kan en wat de bijwerkingen dan zou kunnen verrichten...



Ik ben trouwens absoluut geen anti vaxer...

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:23

Morrie, wat enorm naar dat er ook geen pillen zijn die ertegen werken...gapabentine werkt ook niet?

Wat zei jouw huisarts eigenlijk nog in reactie op je bijwerkingen?

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:27

Verrichten moet verlichten zijn

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:58

Morrie schreef:
loesjeislief schreef:
[quote="


Neuropathie zijn toch tintelingen?

Ik kreeg dit bij mijn eerste pfizer. 3 weken last van gehad. Tintelingen in handen, voeten en onderbenen. Strakke huid en pijnlijke huid. Ik had al voor de tweede moeten gaan maar ik durf niet. Bang dat het weer terug komt.

was het maar waar, neuropathie is keiharde zenuwpijn, een aanraking of verkeerde beweging en ik lig letterlijk te kronkelen van de pijn. Ik heb het overgehouden aan gordelroos in 2019 en het was te verdragen, ik was gewend aan 24/7 pijn, maar nu is het weer veel en veel erger sinds de tweede AZ prik.

Ik wil wel een derde prik als het nodig is, maar dan wel Pfizer en geen AZ meer.


Ik heb na mijn 2e pfizer ook zenuwpijn gekregen. Prik is gezet op 22 juni.. zit inmiddels een week aan de prebaline 300mg per dag. Heb de klachten gemeld bij lareb

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:41

He bah zeg kimberley, wat naar....

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:43

Zou jij voor een derde prik gaan (waar men het nu al over heeft), kimberley?

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:51

Swanzie schreef:
Zou jij voor een derde prik gaan (waar men het nu al over heeft), kimberley?

Ik heb geen idee. Ik ben sowieso verre van gezond (oa hartkwaal) dus covid krijgen is ook niet handig.. tegen die tijd ga ik overleggen met cardioloog, reumatoloog, internist en huisarts wat het beste is. Ik kan ook niet 100% zeker zeggen dat het van de vaccinatie komt dusja.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:01

Swanzie schreef:
Morrie, wat enorm naar dat er ook geen pillen zijn die ertegen werken...gapabentine werkt ook niet?

Wat zei jouw huisarts eigenlijk nog in reactie op je bijwerkingen?

ik heb pregabaline en amitriptyline gehad en dat hielp niet tegen de zenuwpijn, ik werd er wel een ander, heel naar mens van, (nog naarder dan ik al ben) dus ik ben daarmee gestopt in overleg met de huisarts.
De huisarts zegt dat ik pech gehad heb, mijn immuumsysteem was waarschijnlijk druk bezig met die coronaprik en toen sloeg het herpesvirus (gordelroos) snel toe. Gelukkig heb ik het dit keer niet zo hevig gehad als in het verleden. In andere landen worden mensen van boven de 50 standaard gevaccineerd tegen gordelroos, maar in Nederland kosten die 2 prikken ruim 400 euro en worden ze niet vergoed.
Ik wil ze nu wel gaan halen, maar moet 3 maanden wachten na de tweede AZ prik van de huisarts.
Pech dus, met eenhoofdletter P, maar corona krijgen is erger.....