Ik wist dat mijn kraakbeen niet de beste conditie had in mijn lichaam. Maar na lang tobben met mijn handen is vandaag duidelijk geworden dat het kraakbeen in mijn vingergewrichten links in beroerde conditie is. Rechts is het op mijn duim na het kraakbeen gewoon spoorloos verdwenen.
Verklaard wel waarom de pootjes niet echt lekker meewerken al een tijd, mijn vingers steeds krommer gaan staan en het steeds meer zeer gaan doen.
Helaas ben ik aardig afhankelijk van mijn handen wat betreft krukken, rolstoel maar ook toch nog een ellenlange lijst met klussen die gedaan moeten worden in mijn huis. Dat gaat steeds moeizamer en moeizamer. En de pijn is zo af en toe niet echt grappig meer.Komende week overleg met de huisarts wat er te doen is nog om het te remmen of draaglijker te maken. Maar toch een topic. Ik hoop mensen te vinden die ervaring hebben dan wel mensen kennen met artrose in de handen en hoe zij er mee omgaan. Wat kan er nog gedaan worden en belangrijker helpt het ook?
. Huisarts had er daar gister inderdaad over, vroeger wel gehad maar ivm niet werkende handen en armen. Niet vanwege dit.
)
na 5 jaar kansloos zoeken. dit huis biedt dadelijk alles wat ik nodig heb inclusief beneden alles. Dat laatste stuk ben ik nu mee bezig in delen. Slaapkamer is aardig klaar. Volgende stap is van de zomer bad verder installeren. En isolatie is een prutklus, fietsschuur is nu geisoleerd en verwarmd. Al was het aardig funest voor mijn handen. Tuin precies groot genoeg, groen maar dadelijk onderhoudsarm tegelijk. Bijna geen snoeiwerk meer maar wel plantjes.
. En een heeft handfysio erbij.
Ik had juist mijn verzekering iets aangepast en noodgedwongen een stap lager met minder fysio omdat het anders te duur werd. Zul je altijd zien.