Haarverzorging 8 jarige dochter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Haarverzorging 8 jarige dochter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 14:52

Hi allemaal, ik heb wat hulp nodig wat betreft mijn dochters haar, ze is 8 en vanaf kleins af aan had ze al een bijzonder kapsel. Ze heeft achterin krullen, en bovenop stijl, dat zie je goed als we een halve staart in doen. Daarnaast is het ook vrij wild. Ik ben dol op mijn wilde meid <3 maar het mag wel iets verzorgder eigenlijk, zie laatste foto. Zelf heb ik dik stijl haar, maar haar oma aan mn mans kant is half indonesisch en enkele tantes van mij hebben heel veel krullen.

Afbeelding
Dit is 1,5 jaar geleden, met een halve staart in

Afbeelding
Dit is ook 1,5 jaar geleden

Afbeelding

Nou is ze in een fase waarbij ze het liefst haar haar los heeft, ze wil ook graag glad haar, maar ook niks meer van mij aannemen, want ik heb wel wat tips en ideetje maar ‘het is mijn haar dus!’ :') pre-pubertijd misschien haha. Ik had oa een andere manier van haar haren drogen en haren kammen wanneer het nat is voorgesteld zodat het wat minder afbreekt. Maargoed, dat wil ze dus helaas liever niet doen :(:)

Momenteel is het dus elke dag zo. Ze heeft het vanmorgen netjes gekamt toen het droog was en twee dagen geleden gewassen. Een knipbeurt wil ze niet want ze wil het nog langer laten groeien, maar ik wil deze week wel even de puntjes doen.

Afbeelding

Nu in plaats van mijn tips proberen, smeert ze soms stiekem mijn kokos haarolie op de bovenkant van haar haar :+

Heeft iemand tips qua producten om haar haar iets meer tot hun recht te laten komen als het los is? Vast wil ze het namelijk niet (ik mag het niet doen en zelf lukt het nog niet helemaal). Ze wast twee x per week met De Tuinen shampoo, we hebben ook wekelijks Weleda haver conditioner geprobeerd maar dat maakt niet echt verschil. De kokos haarolie heb ik ook een tijdje elke ochtend door de onderkant van haar haar geborsteld maar dat werkt ook niet echt.

Ik ben vooral bang dat als dit zo blijft (de laatste foto), ze straks misschien gepest gaat worden op school (als die weer open zijn). Daarnaast wil ik haar ook niet het idee geven dat ze niet mooi is als ze er niks aan doet, ze is namelijk altijd een prachtmeid. Ik weet dus even niet wat te doen, en niets doen is volgens mij ook niet handig.

Als iemand haartips in combinatie met opvoedtips heeft, graag :D bedankt!

Anoniem

Re: Haarverzorging 8 jarige dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:55

Ik vind haar haar er op de laatste foto prachtig uitzien. Gewoon op tijd wassen en borstelen. Niks geks aan het haar van je dochter.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:57

Beetje olie erin. Ik vind zelf die van Andrelon fijn, Oil & Care en dan de araganolie. Ik gebruik die dagelijks. Als je het wast dan ook een cremespoeling gebruiken en niet het haar tijdens het wassen omhoog halen, maar zachtjes inmasseren van boven naar beneden. Met uitborstelen van onder af beginnen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 14:58

brokjes schreef:
Ik vind haar haar er op de laatste foto prachtig uitzien. Gewoon op tijd wassen en borstelen. Niks geks aan het haar van je dochter.

Op tijd wassen en borstelen is al wat we doen :o

Het is lastig voor te stellen misschien maar het is erg pluizig en ‘uit elkaar’. De krullen komen ook niet goed tot hun rechts. En tijdens het borstelen wordt het nog erger. Vandaar dat ik iets zoek, misschien een haarmasker of andere conditioner?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:58

Prachtig haar! Zo zag mijn haar er ook uit.
Inmiddels iets korter laten knippen met veel lagen, en dan ziet het er zo uit (Heb bovenop stijl haar en onderop "krullend") :
Dit is gewoon opgedroogd uit de douche. Ik kan en doe niks met mijn haar wat betreft stijlen of krullen oid.

In de punten van mijn haar gebruik ik altijd wat conditioner na het wassen.

Afbeelding

EDIT: Ik kam het ook bijna nooit maar ontklit het grofweg met mn handen.
Van borstelen wordt mijn haar statisch en pluizig.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 12-01-21 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:59

Wat een heerlijke wilde meid!

Zou ze te overtuigen zijn met verzorgingsproducten die lekker ruiken in hippe verpakkingen bijvoorbeeld?
Tigi heeft heerlijk ruikende spulletjes met leuke namen :) en zit in fel gekleurde verpakkingen.
Online kan je dat met een hoop korting krijgen :)

Wellicht met een toffe wetbrush om het uit te kammen en toffe invisibobbles als elkastiekjes?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 15:00

Jessix schreef:
Beetje olie erin. Ik vind zelf die van Andrelon fijn, Oil & Care en dan de araganolie. Ik gebruik die dagelijks. Als je het wast dan ook een cremespoeling gebruiken en niet het haar tijdens het wassen omhoog halen, maar zachtjes inmasseren van boven naar beneden. Met uitborstelen van onder af beginnen.

Ik zal eens naar die andrelon kijken, dank je wel. Ja het uitborstelen van onder af had ik haar uitgelegd, maar ook dat is iets wat ze niet echt wilt doen helaas :knuffel:

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:00

Mijn haar is ook een beetje zo (maar dan wel minder dik). Ik borstel het nu denk ik 4 jaar niet meer en dat heeft een wereld van verschil gemaakt. Het valt mooier en is niet meer zo pluizig. Misschien dat voor een tijdje proberen en kijken wat ze er van vindt?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 15:01

Keet schreef:
Wat een heerlijke wilde meid!

Zou ze te overtuigen zijn met verzorgingsproducten die lekker ruiken in hippe verpakkingen bijvoorbeeld?
Tigi heeft heerlijk ruikende spulletjes met leuke namen :) en zit in fel gekleurde verpakkingen.
Online kan je dat met een hoop korting krijgen :)

Wellicht met een toffe wetbrush om het uit te kammen en toffe invisibobbles als elkastiekjes?

Vind ik nou ook, dank je :o

Goed idee, om de verpakkingen en luchtjes erbij te betrekken! Thanks, ik zal die naam eens opzoeken

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:01

Krullen borstelen of kammen als ze droog zijn, is vragen om pluis en 'los' haar. Dus: kammen als het nat is, onderin wat olie en verder vooral vanaf blijven.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:03

Ik vind het eigenlijk vooral heel mooi, ook de laatste foto. Niks mis mee, geen reden om gepest te worden lijkt me.

Ik heb zelf een flinke bos haar met voornamelijk krullen, en dat kan er ook elke dag anders uit zien (laatste foto vs eerste foto). Wat mij helpt is m'n krullen absoluut niet borstelen. Dan pluist het direct enorm en dat duurt dan dagen voor het weer een beetje goed gekruld is. Ik haal tijdens het wassen mijn handen er doorheen, dat werkt eigenlijk het best. Olie en dergelijke is bij mij geen succes persoonlijk, maar dat verschilt zoveel per haartype dat daar weinig over te zeggen valt. (Ik ben er eerlijk gezegd ook te lui voor en ik hou wel van een goeie bos wilde krullen)
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 12-01-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:04

Ik denk dat het al een stuk zou schelen als ze het alleen kamt als het nat is. Nu worden alle krullen er uit geborsteld. Zelf heb ik ook krullen en al ik het droog borstel ziet het er ook vrij ontploft uit.

Ik weet niet hoe het nu gewassen wordt, maar ik denk dat het ook een stuk scheelt als je ook conditioner gebruikt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:06

Tink89 schreef:
Krullen borstelen of kammen als ze droog zijn, is vragen om pluis en 'los' haar. Dus: kammen als het nat is, onderin wat olie en verder vooral vanaf blijven.

Dit inderdaad. Je zou daarnaast kunnen overwegen om met haar naar een krullenkapper te gaan. Die knipt op een andere manier, waardoor de krullen veel mooier vallen en ook minder pluizen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:07

Juist als ze krullen heeft niet borstelen, enkel direct na of tijdens het douche. Lekker laten drogen aan de lucht dan krijgt ze iedergeval geen “ontploffing” na het droog borstelen

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 15:08

Het niet borstelen was ik niet opgekomen! Heb zelf geen ervaring met krullen dus vind het lastig.

Deze foto heb ik net gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Ze gaat elke avond douchen en dan borstelt ze het als het nat is inderdaad. Dus ‘s ochtends nog een keer borstelen niet meer doen?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 15:08

Kidde schreef:
Ik denk dat het al een stuk zou schelen als ze het alleen kamt als het nat is. Nu worden alle krullen er uit geborsteld. Zelf heb ik ook krullen en al ik het droog borstel ziet het er ook vrij ontploft uit.

Ik weet niet hoe het nu gewassen wordt, maar ik denk dat het ook een stuk scheelt als je ook conditioner gebruikt

Zie OP, daar staat wat en hoe

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:09

Ik heb inmiddels na de geboorte van mijn kinderen meer krullen gekregen en gehouden maar dit was heel lang mijn haar. Dit soort haar eigenlijk niet kammen of borstelen als het droog is. Wassen en daarna doorborstelen, een leave-in conditioner erin doen eventueel in combinatie met wat olie en daarna hooguit met de vingers wat ontwarren. Slapen op een satijnen kussenhoes schijnt te helpen maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Ik draai mijn haar 's nachts altijd op een knot.
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 12-01-21 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:09

Gewoon laten wezen, geef haar haar speciale eigen flesje wat ze door haar haar kan doen en laat gaan. Prachtige meid. Die van ons had fantastisch dik haar tot op haar kont , bijna spierwit met heel veel slag.. Tot ik een keer thuiskwam en ze boven de prullenbak stond, paardenstaart boven op haar hoofd gemaakt en daarboven alles afgeknipt dus wees blij dat ze de schaar nog niet heeft gevonden.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:11

Niet borstelen, alleen kammen als het nat is. Verdiep je voor de krullen eens in de Curly Girl methode, dit is een methode speciaal voor krullend haar. Op Facebook staat de groep "Curly Girls Cult" met een hele hoop informatie over de methode en een handige startpunten,ook speciaal voor 'kinder' haar :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:15

Als ik hoor pre-pubertijd, dan denk ik: zou ze het niet leuk vinden als je haar een keertje haar-welness cadeau doet? Dagje naar een goede kapper die advies kan geven, juiste spulletjes halen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:16

just_kiki schreef:
Juist als ze krullen heeft niet borstelen, enkel direct na of tijdens het douche. Lekker laten drogen aan de lucht dan krijgt ze iedergeval geen “ontploffing” na het droog borstelen
Dit. :j Mijn haar ziet zelden een borstel en ik heb een hekel aan allerlei olie, mousse etc. in m'n haar smeren. Wat ik vaak doe is het doorkammen met m'n vingers zodat de ergste klitten er een beetje uit zijn, maar ik niet meteen met ontploft haar loop. :P

Wel is m'n haar er flink op vooruitgegaan sinds ik kappersmerk shampoo en conditioner gebruik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-21 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:16

Ik heb ook slag.
Ik kan alleen als mijn haar nat is.
Ik doe er altijd wat olie in (puntjes) wel heel weinig.
Ik ga niet met nat haar naar bed.

En als ik onderin echt klittig krijg dan borstel ik met een speciale borstel echt alleen de onderste puntjes.
( dit is echt een enkele keer als ik mijn haar 2 dagen niet gewassen heb en dus 2 dagen niet geborsteld)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:18

Ik zou vooral niet meer elke dag haar haar nat maken als ze gaat douchen. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor het milieu op haar hoofdhuid. Ik was mijn haar max. 2x per week, alleen met shampoo niet met conditioner. Ik gebruik Petal Fresh en dan de Tea Tree variant, maar zou voor jouw dochter meer wat richting droog haar aanraden. En in de haarpunten gebruik ik olie, Orofluido. Ik krijg altijd van mijn kapster te horen dat mijn haar zo gezond is, dus blijkbaar doe ik wat goed, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:19

woepsie90 schreef:
brokjes schreef:

Op tijd wassen en borstelen is al wat we doen :o

Het is lastig voor te stellen misschien maar het is erg pluizig en ‘uit elkaar’. De krullen komen ook niet goed tot hun rechts. En tijdens het borstelen wordt het nog erger. Vandaar dat ik iets zoek, misschien een haarmasker of andere conditioner?

Ja dat snap ik :D dat is ook mijn punt, ik zou hier helemaal niks aan doen :+ vind het namelijk niet iets wat zou moeten veranderen, het is prachtig en verzorgd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:43

Ik heb van nature niet echt krullen, maar mijn haar draait wel. Kammen en borstelen zorgt ervoor dat het lijkt alsof ik aan de elektriciteit gehangen heb. Bijgevolg borstel ik het alleen als het nat is na het wassen. Gezien de lengte van mijn haar ( >45cm) beperk ik het wassen ook tot 2x/week en laten drogen aan de lucht.
Met de juiste producten in handdoekdroog haar te kneden, krijg ik zogenaamde beach-waves. Momenteel heb ik alleen nog producten van de kapper (Redken en Kevin Murphy), maar ik was ook heel tevreden van de Schwarzkopf stylingmousse voor krullend haar. Gaf net iets meer definitie aan de losse krullen en werkte wat ant-frizz.