Winterbenen of wat anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Winterbenen of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 15:36

Hoi,

Ik heb de laatste tijd als ik gedurende langere tijd buiten ben geweest(rijden,wandelen) en weer binnenkom een vreselijke jeuk aan mijn benen.
Volledige been, er komen allerlei rode vlekken en bobbels en de jeuk is niet te doen.
Na 30 tot 45 minuten is het over, compleet weg.
Ik heb het niet na het (warm)douchen of in bed.
Om te kijken of het met doorbloeding te maken heeft(ik heb natuurlijk altijd buiten bewogen als ik het krijg) ben ik gaan testen.
Maar, ook na niet bewegen buiten krijg ik het en na bewegen binnen krijg ik het niet.

Iemand enig idee of dit winterbenen zijn en wat ik eraan kan doen?
Ik kan normaal gesproken goed tegen kou en hitte en heb dit in de afgelopen 33 jaar nooit eerder gehad.

Rox87

Re: Winterbenen of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:38

Ik herken dit wel maar heb het over mijn gehele lichaam. Ik lees even mee. Ben benieuwd wat er als tips ed. uitkomen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 19:07

Rox87 schreef:
Ik herken dit wel maar heb het over mijn gehele lichaam. Ik lees even mee. Ben benieuwd wat er als tips ed. uitkomen.

Ik tot op heden alleen op mijn benen maargoed die zijn ook alleen beschermd door mijn spijkerbroek en de rest van mijn lijf door meer kleding

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:11

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:55

Klinkt wel als winter benen, ik heb hier van de dermatoloog zalf voor gehad die maakt het heel warm.

Heb dat toen het op was niet meer gehaald. Ik doe een winter rijbroek aan of thermo broek onder de rijbroek. Scheelt veel maar niet alles. Vervelend is het wel. Alleen probeer te voorkomen dat mijn huid wel heel blijft en er geen wonden meer ontstaan die bobbels sprongen bij mij open.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:08

Klinkt heel bekend! Ik heb daar toen nooit bij stil gestaan totdat die jeuk zich centreerde op bepaalde plekken en blaren werden die ook open gingen. Uiteindelijk er voor naar het ziekenhuis geweest maar inderdaad .. winterbenen; anders wisten ze het ook niet. Sindsdien droeg ik thermo ondergoed onder mijn spijkerbroeken enz en dat heeft heel erg geholpen. Ondertussen bijna 7 tot 9 jaar verder en nu bijna geen last meer van.