.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Palmera

Re: Kinderwens maar partner niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:23

Je kunt niet iemand verplichten mee te gaan in iets blijvends waar je nooit meer vanaf komt. Dan moet je iemand zoeken die het wel leuk vind iemand op deze wereld te droppen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:26

Ja nou, ik kon er geen vrede mee krijgen. Een partner die geen kids wil was einde oefening bij mij.
En nu ben ik zwanger zonder partner :') gevalletje oeps. En vader wilt het kind niet.

Naja dan doe ik het wel alleen. Ik ben 28 ik zit op een perfecte leeftijd. Heb ruimte zat. Tijd is goed in te delen. Dus als ik een vent tegen kom zal het alleen maar makkelijker worden. Ik heb dus besloten voor mijzelf te kiezen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:27

Het is inderdaad iets levens veranderend. Niet de keuze tussen een auto of fiets. Het is niet meer terug te draaien en iets wat je echt samen doet.

Ik vind het een onderwerp waar iedereen het met haar/zijn partner goed en uitgebreid over hoort te hebben, zeker aan het begin van een relatie. Zo weten beiden waar ze aan toe zijn, óók in de toekomst. Dus ik zou niet overstag gaan nadat de ander zijn wens verandert en ik niet.. :(

Lijkt me zo onmenselijk, een kind op de wereld zetten omdat de ander die wens heeft (gekregen) en ikzelf niet.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:31

Het is hard om te zeggen om je geliefde hiervoor aan de kant te zetten. Al zou dat bij mij persoonlijk wel een heel groot dilemma zijn als ik in jou schoenen zou staan. Als ik een enorme kinderwens heb en mijn partner niet en we komen er samen niet uit, is de weg voor mij om de benen te nemen (makkelijker gezegd dan gedaan). Je hebt geen middenweg namelijk - het is wel of geen kind. Het is ook zonde als jij wel die wens hebt en daar jarenlang mee rond loopt.

Ik heb dan wel een enorm grote kinderwens en hebben het hier dan ook tussen neus en lippen over gehad toen we elkaar leerden kennen, net als trouwen (later natuurlijk zeer uitgebreid). Dat is juist iets waar je iemand op sorteert, daar is daten de ideale manier voor om iemand beter te leren kennen en te weten hoe hii/zij in het leven staat. Tuurlijk kunnen achteraf je wensen veranderen, maar dan wordt het erg lastig... toch kiezen voor je eigen geluk, hoe lastig het ook is... succes!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:33

Bij mij is dit nog niet ter sprake, ben single, geen kinderwens en nog jong. Maar áls je kinderwens zo sterk is, zou ik altijd voor jezelf kiezen en de relatie verbreken. Ik ken teveel verhalen van vrouwen die niet hun kinderwens probeerden te vervullen omdat manlief 'het niet wil'. Uiteindelijk gaat zo'n relatie dan (om een andere reden uit), en man kreeg binnen x maanden/jaar kinderen met een andere vrouw. Terwijl vrouw met kinderwens al te oud was (overgang).... Daar houd je toch je hele leven spijt van..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:35

Een kinderwens kan zo iets sterks en dieps zijn/worden, dat het echt liefde kan verbreken als je partner niet dezelfde wens heeft. Ik zou nooit met mijn man samen kunnen zijn als hij niet dezelfde kinderwens had als ik, hoe veel ik ook van hem hou. Vroeg of laat ga je het elkaar misschien kwalijk nemen, dan beter vroeg uit elkaar gaan en op zoek naar een nieuwe partner. (Of niet, dat is ook prima)

Absolem; wat stoer! Heel veel geluk en liefde gewenst.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:36

Absolem schreef:
Ja nou, ik kon er geen vrede mee krijgen. Een partner die geen kids wil was einde oefening bij mij.
En nu ben ik zwanger zonder partner :') gevalletje oeps. En vader wilt het kind niet.

Naja dan doe ik het wel alleen. Ik ben 28 ik zit op een perfecte leeftijd. Heb ruimte zat. Tijd is goed in te delen. Dus als ik een vent tegen kom zal het alleen maar makkelijker worden. Ik heb dus besloten voor mijzelf te kiezen.

Hier moest ik even positief om gniffelen. :=
Peper in je reet noem ik dit, alsnog gefeliciteerd ondanks dat het niet zo gepland was!
Met deze instelling kom je er vast en de wens was er toch, ik geef je groot gelijk.

Hier is mijn relatie beëindigd toen om dit onderwerp, mijn lijf trekt het geheid niet en hij wilde dolgraag kinderen.
Vraag is ook of ik vruchtbaar ben, hij vond zichzelf een egoïstische klootzak maar kon er niet mee leven, het idee geen kinderen.
Het is geen leuk iets, zeker niet als je weet dat je lichaam het niet aan kan.
Dan heb je dus maar één keus wil je samen blijven en dat is dat je partner zijn/haar kinderwens opgeeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:37

Ik zat in de situatie dat ik nooit wilde en midden 30 er anders over ging denken. We hebben het toen gewoon goed doorgesproken incusief rollenverdeling en % werken. Waren we er niet uitgekomen omdat of een van ons toch niet wilde of omdat geen van ons werk wilde minderen dan hadden we er vanaf gezien en gewoon samen met ons leven doorgegaan.
We hebben het bij 1 kind gehouden.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:38

Hier iemand die absoluut geen kinderwens heeft. Dit heb ik mijn huidige partner ook vanaf dag 1 gemeld en herhaal ik nog regelmatig.
Mocht hij inderdaad toch kinderen willen dan zal onze relatie geen stand houden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:38

In die situatie kom ik niet, want mijn ontbrekende kinderwens is een van de eerste dingen die ik aankaarte bij dates. Nu dus ook samen met iemand die geen kinderwens heeft. :)

lovelys

Re: Kinderwens maar partner niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:41

Eerste dingen die ik heb besproken: Geen kinderwens is geen relatie materiaal

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:48

Maar als ik het zo lees dan wou je eerst zelf ook geen kinderen? Wat maakt dat je nu wel wilt? Denk je dat je van een kind meer gaat houden dan van je partner? Want je kunt er misschien een mensje bij krijgen, maar wat je nu hebt raak je kwijt als jullie allebei anders willen.

Ik ken iemand die graag kinderen wou, vriend niet, uit elkaar gegaan en geen man meer gevonden. Nu is ze de leeftijd van kinderen krijgen gepasseerd.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:49

Stipje. Ik zit al jaren in deze situatie, al is mijn vriend ondertussen in de fase "nog paar jaar reizen en dan..". Ondertussen heeft corona al roet in het eten gegooid mbt onze trouw en reisplannen en moet ik nog langer wachten voor mijn gevoel.
Het is heel frustrerend en mijn lijf doet er alles aan om toch zwanger te raken (lees: zeer vaak random ongesteld door de pil heen, al meerdere pillen geprobeerd). Het is k** met peren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:50

Ik heb geen kinderwens en om deze situatie voor te zijn heb ik dit aan het begin van onze relatie, of zelfs nog daarvoor, aangegeven bij mijn vriend.
Gelukkig staat hij er hetzelfde in. :)

Mocht dit voor hem alsnog veranderen en hij krijgt een kinderwens dan gaan we wel uit elkaar ja. Dan gun ik hem dat, maar met iemand anders.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:51

Captain schreef:
In die situatie kom ik niet, want mijn ontbrekende kinderwens is een van de eerste dingen die ik aankaarte bij dates. Nu dus ook samen met iemand die geen kinderwens heeft. :)

Ik heb jaren geen kinderwens gehad en dit ook altijd uitgesproken naar mijn partner.. totdat die wens ineens wel heel sterk werd..
Dit kan dus toch echt nog wel veranderen.. (leeftijd even buiten beschouwing gelaten)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:52

Rebel_Jits schreef:
Stipje. Ik zit al jaren in deze situatie, al is mijn vriend ondertussen in de fase "nog paar jaar reizen en dan..". Ondertussen heeft corona al roet in het eten gegooid mbt onze trouw en reisplannen en moet ik nog langer wachten voor mijn gevoel.
Het is heel frustrerend en mijn lijf doet er alles aan om toch zwanger te raken (lees: zeer vaak random ongesteld door de pil heen, al meerdere pillen geprobeerd). Het is k** met peren.

En na die paar jaar reizen en dan, hoeveel reizen of hoeveel jaar? Heb je wel een serieus gesprek gehad over je kinderwens? Misschien wel hoor en lees ik het gewoon niet zo terug in je bericht :o

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:52

Margoooo schreef:
Ik ken teveel verhalen van vrouwen die niet hun kinderwens probeerden te vervullen omdat manlief 'het niet wil'. Uiteindelijk gaat zo'n relatie dan (om een andere reden uit), en man kreeg binnen x maanden/jaar kinderen met een andere vrouw. Terwijl vrouw met kinderwens al te oud was (overgang).... Daar houd je toch je hele leven spijt van..

Ken ook zo'n soort verhaal...pijnlijk..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:56

San_ner schreef:
Ik heb geen kinderwens en om deze situatie voor te zijn heb ik dit aan het begin van onze relatie, of zelfs nog daarvoor, aangegeven bij mijn vriend.
Gelukkig staat hij er hetzelfde in. :)

Mocht dit voor hem alsnog veranderen en hij krijgt een kinderwens dan gaan we wel uit elkaar ja. Dan gun ik hem dat, maar met iemand anders.

Precies hetzelfde hier :).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:01

Je kan niemand verplichten aan kinderen te beginnen. Je kan ook niemand verplichten kinderloos te blijven. Dus op dit soort dilemma's is geen eenduidig antwoord te geven.

- Je gaat mee in de wens van je partner en blijft kinderloos => jullie leven nog lang en gelukkig.
- Je gaat mee in de wens van je partner en blijft kinderloos => over een paar jaar loopt de relatie stuk en heb je én geen partner én geen kind(eren).
- Je wordt stiekem zwanger => je relatie loopt waarschijnlijk stuk, je hebt geen partner maar wel een kind.
- Je wordt per ongeluk zwanger => je relatie loopt mogelijk stuk, je hebt geen partner maar wel een kind.
- Je wordt per ongeluk zwanger => na aanvankelijke twijfel vind je partner het ook leuk en jullie leven nog lang en gelukkig met kind(eren).
- Je verbreekt de relatie en gaat op zoek naar een partner met kinderwens => die vind je op korte termijn, en jullie leven nog lang en gelukkig met kind(eren)
- Je verbreekt de relatie en gaat op zoek naar een partner met kinderwens => dat lukt niet, je hebt én geen partner én geen kind(eren)
- Je verbreekt de relatie en besluit BAM te worden => zwaar maar niet onmogelijk. Heeft mogelijk wel invloed op je kansen op de relatiemarkt.

Zomaar even wat mogelijkheden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:01

Ik ben na 19 jaar aan de kant gezet omdat ik geen kinderwens heb en kreeg.
Ik ben er altijd duidelijk over geweest naar mijn partner. We zijn jong bij elkaar gekomen en nooit heb ik er om heen gedraaid. Uiteindelijk kreeg hij toch echt het gevoel dat hij wat mistte in zijn leven en heeft er na 19 jaar een punt achter gezet.

Dit heeft me veel verdriet gedaan, omdat ik er altijd duidelijk over ben geweest en hij altijd min en ons voorop en als belangrijkste weg heeft gezet.
Op dat moment voelde het als 19 weggegooide jaren. Ook naar hem toe. Hij was inmiddels op een leeftijd dat voor hem eigen kinderen ook wat lastiger werd. Uiteindelijk heeft hij een vrouw gevonden die al kinderen had, maar geen kind meer met hem wil. Daar heeft hij nu zijn geluk in gevonden.
Blijf altijd bij je eigen gevoel en hoe moeilijk ook, wees je eigen gevoel trouw. Voorkomt een hoop ellende en verdriet achteraf

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:02

moonsparkle schreef:
Maar als ik het zo lees dan wou je eerst zelf ook geen kinderen? Wat maakt dat je nu wel wilt? Denk je dat je van een kind meer gaat houden dan van je partner? Want je kunt er misschien een mensje bij krijgen, maar wat je nu hebt raak je kwijt als jullie allebei anders willen.

Ik ken iemand die graag kinderen wou, vriend niet, uit elkaar gegaan en geen man meer gevonden. Nu is ze de leeftijd van kinderen krijgen gepasseerd.

Vraag je nou echt dat ze moet verklaren waarom ze nu wel een kinderwens heeft en of de liefde van haar partner niet genoeg is?

Zo werkt een kinderwens niet. Het is er, of niet. En dat kan veranderen. Het is niet iets waar je voor kan kiezen. Hoe fantastisch je partner ook is en hoe gelukkig je met z’n tweeën ook bent, als je een kinderwens hebt die niet vervuld raakt, zal dat altijd een gemis zijn. Een heel groot gemis.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:02

Captain schreef:

Dat heb ik ook direct aangekaart, maar toch kwam de kinderwens inene bij hem en was t klaar.
Was het maar zo eenvoudig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:05

moonfish13 schreef:
Captain schreef:

Dat heb ik ook direct aangekaart, maar toch kwam de kinderwens inene bij hem en was t klaar.
Was het maar zo eenvoudig.

Ik weet dat je niet in de toekomst kunt kijken en dat deze verhalen er inderdaad zijn. :) Bij ons niet van toepassing gelukkig. Lijkt me heel moeilijk!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:06

Dat kan je alleen zelf beslissen. Ik heb zelf nooit kinderen gewild en ben daar ook altijd zeer duidelijk over geweest. Dus als je echt een grote kinderwens hebt dan kun je beter iemand zoeken die dat ook heeft. Helaas denken veel mensen dat je wel bijdraait of hebben ze op dat moment zelf niet zo'n sterke kinderwens. Maar ik denk dat het echt wel tot problemen kan leiden als je een partner hebt die je kinderwens niet deelt.