Overbeet na beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Overbeet na beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 13:47

Beste bokkers

Ik heb ongeveer 3 jaar lang een beugel gehad. Ik was met een scheef gehemelte geboren. Eerst een blokbeugel, toen buitenboord, daarna blokjes en nog even een nachtbeugel.

We zijn nu ongeveer een jaar verder nadat k de nachtbeugel had, en ik heb nu aan een kant overbeet. daardoor staat er ook weer spanning op me lip.

Afbeelding

Als ik nu weer naar de ortho zou gaan, zouden ze dan weer het hele traject opnieuw moeten doen? Want ik herinner mij dat ze overbeet weghalen met een blokbeugel. Of gaan me tanden dan weer helemaal anders staan?

Storm

Re: Overbeet na beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:50

Ben je klaar met je beugels?
Ik had een lange tijd nog een soort boksbeugel in de nacht zodat de tanden 'vast' bleven staan nadat ik klaar was. Had jij dat niet?
Hoelang ben je bezig geweest met rechtzetten?
Heb je dit al aan je tandarts laten zien?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:52

Ik zou toch weer terug gaan naar de orthodontist. Je zal denk ik weer een beugel moeten. En ik vermoed ook daarna een beugel voor ‘s nachts om de boel op zijn plaats te houden.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 14:03

Storm schreef:
Ben je klaar met je beugels?
Ik had een lange tijd nog een soort boksbeugel in de nacht zodat de tanden 'vast' bleven staan nadat ik klaar was. Had jij dat niet?
Hoelang ben je bezig geweest met rechtzetten?
Heb je dit al aan je tandarts laten zien?

Jaa ik ben al een jaar klaar met alle beugels. Die boksbeugel heet ook een nachtbeugel ahah, het is hetzelfde. Die heb ik ook gehad. Ik ben 3 jaar bezig geweest. Nee, nog niet. Ik moet januari/februari weer naar de tandarts

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:24

Moest je je nachtbeugel niet blijven doordragen?
Wij adviseren de patiënten die de beugel er uit krijgen om hem minimaal een jaar door te dragen en daarna elke 3 a 4 weken even te passen zodat je kan voelen of er verandering plaatsgevonden heeft. Als dat het geval is moet de nachtbeugel weer gedragen worden.

Ik zou in jan/feb even overleggen met je tandarts, vermoed wel dat je weer aan een beugel zit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:36

Ik vraag me af of een nachtbeugel dit kan corrigeren of dat je dan niet weer aan een andere beugel moet?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:43

Ik denk inderdaad ook dat het weer een beugel wordt.

Heb je geen spalkje gekregen nadat je beugel eruit ging?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:48

Kaitlyn schreef:

Ik wel, maar alsnog is het wel wat verschoven weer. Niet meer zo mooi als toen hij er net uit was.

Er is ook echt wel veel verschil, mijn broer en ik zaten bij dezelfde orthodontist, hij kreeg na slotjes een nachtbeugel voor een lange tijd. Bij mij gingen ze eruit en kreeg een spalkje. Geen nachtbeugel.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:58

Cayenne schreef:
Ik vraag me af of een nachtbeugel dit kan corrigeren of dat je dan niet weer aan een andere beugel moet?

Precies dit, een nachtbeugel zal je overbeet niet wegkrijgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:02

Ik moest destijds een hele tijd na de beugels nog een keer op controle komen, kan ik me herinneren. Moet jij niet nog een keer terugkomen, ts?

Een second opinion bij een andere orthodontist misschien? Kan nooit kwaad lijkt me.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 17:32

Liselot schreef:
Moest je je nachtbeugel niet blijven doordragen?
Wij adviseren de patiënten die de beugel er uit krijgen om hem minimaal een jaar door te dragen en daarna elke 3 a 4 weken even te passen zodat je kan voelen of er verandering plaatsgevonden heeft. Als dat het geval is moet de nachtbeugel weer gedragen worden.

Ik zou in jan/feb even overleggen met je tandarts, vermoed wel dat je weer aan een beugel zit

Jaa ik heb hem ook een jaar gedragen en ook nog af en toe in gedaan

Boras schreef:
Ik moest destijds een hele tijd na de beugels nog een keer op controle komen, kan ik me herinneren. Moet jij niet nog een keer terugkomen, ts?

Een second opinion bij een andere orthodontist misschien? Kan nooit kwaad lijkt me.

Ja ik ben een langere tijd teruggekomen dan moest
Laatst bijgewerkt door Photograph op 08-01-21 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 17:33

Kaitlyn schreef:

Ja ik heb een spalkje die al 10 x los gegaan is

huricane schreef:
Cayenne schreef:

Precies dit, een nachtbeugel zal je overbeet niet wegkrijgen.

Maar dan begrijp ik niet waarom er weer overbeet is gekomen als dat eerst weggehaald was

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:17

Ik denk dat je nog niet uitgegroeid bent, hierdoor zijn je tanden en kaak ook teruggegroeid.
Ik denk dat het goed is als je ernaar laat kijken en overlegd met je tandarts of orthodontist.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 10:45

Heb weer een vraagje over me gebit, en graag serieuze reacties want zie dat sommige mensen daar weleens moeite mee hebben.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 10:47

Heb nu vanuit het niets een gaatje tussen me voortanden omdat het tandvlees daar opeens weg is, terwijl ik niks tussen me voortanden heb gestopt. Ik vind dit echt een heel lelijk gezicht en vraag me af of dit nog verdwijnt?

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:00

Misschien zit je draadje los?

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:08

Photograph schreef:
Heb nu vanuit het niets een gaatje tussen me voortanden omdat het tandvlees daar opeens weg is, terwijl ik niks tussen me voortanden heb gestopt. Ik vind dit echt een heel lelijk gezicht en vraag me af of dit nog verdwijnt?

[ [url=m/YGDfo0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik ook. Is minder geworden, maar gaat niet helemaal weg. Misschien bij jou wel, maar dat kan ik niet voorspellen?

Overigens heb ik ook een overbeet, maar dat komt omdat mijn onderkaak gewoon te kort is. Ik heb verschillende beugels boven gehad en als ik van de overbeet af wil, moet ik eerst mijn ondertanden recht laten zetten (staan naar voren om te compenseren) en daarna een operatie ondergaan. Als de overbeet bij jou echt door scheefstaande tanden komt, zou ik (zeker als het niet prettig voelt) naar de ortho gaan en kijken voor een beugel (of andere oplossing?).
In ieder geval heel veel succes!