Voor ik het verhaal ga uitleggen: de huisarts is al op de hoogte en ik zit nu in de 'eventjes afwachten' periode. Morgen wordt de huisarts opnieuw gebeld voor een afspraak.
Afgelopen zondag ben ik op afstand gaan wandelen met een klasgenoot in een natuurgebied. Dat is een lekker stuk fietsen, zo'n twintig kilometer enkele reis. We hebben daar ongeveer 8 á 10 km gewandeld. Mijn fietsconditie is prima, want ik bezorg maaltijden op de fiets als bijbaan. Verder woon ik in de stad en heb ik geen auto, dus ik fiets best wat af. Wandelen doe ik echter een stuk minder vaak, maar ik heb nergens last van gehad tijdens onze wandeling.
Op maandag moest ik werken. Het was mega koud! Voor de rest was het een prima dienst. Ik fiets gemiddeld 20 km op een elektrische bakfiets tijdens een dienst. Deze fietsen zijn wel zwaar, dus het is soms trekken, duwen, sjorren, wankelen en wiebelen om ze de goede kant op te krijgen. Tijdens deze dienst waren mijn voeten enorm koud, maar voor de rest had ik nergens last van.
Op dinsdag stond ik op en toen ik door het huis begon te wandelen, merkte ik dat ik last had van mijn linkervoet. Ik gooide het op een beetje spierpijn, want het waren op zich relatief intensieve dagen geweest. Die avond moest ik weer werken en toen begon de ellende pas echt. Ik had andere schoenen aangetrokken, want ik wilde niet weer zulke koude voeten. Ik heb mezelf staan vervloeken.

Woensdagochtend werd ik wakker en toen was de pijn nog hetzelfde. Er zat aan de linkerkant van mijn linkervoet een bobbeltje, maar het was niet rood/blauw/gezwollen. Omdat ik er niet op kon staan en het echt zeer deed, heb ik voor de zekerheid de huisarts gebeld. Die gokte dat het overbelasting was en zei dat ik het even moest aankijken. Dat ben ik nu dus aan het doen. We zijn ondertussen een ruime dag van veel rust verder, maar er zit geen verbetering in de zaak. Gisteravond was het even dik en leek het blauw te worden, maar dat is ondertussen weer een beetje weggetrokken. Erop staan gaat nogsteeds niet, lopen gaat als ik alleen heel erg op de binnenkant steun. Ik kan verder alle bewegingen maken met mijn voet, enkel erop staan en lopen gaat heel moeizaam.
Morgen bel ik opnieuw de huisarts zodat die kan bekijken waarom het zo'n pijn doet. Het kan natuurlijk ook gewoon een simpele overbelasting zijn die wat langer aanhoudt, maar de pijn is zo vreemd specifiek op een plek. Voor dit moment houdt ik me in elk geval maar even rustig (niet dat ik als student zijnde veel keus heb in een lockdown

Mijn vraag is dus: zijn er bokkers die dit herkennen of iets soortgelijks hebben meegemaakt? Hoe is dat bij jullie afgelopen?