Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pinto_1 schreef:Herkenbaar. Ik vind het sowieso vreselijk vermoeiend om ergens op de bank te moeten zitten en luisteren/praten met iemand. Ik plan dan liever een activiteit. Zo had ik een vriendin die op de Veluwe woonde, als we afspraken gingen we een fietstocht maken. Of als ze bij mij kwam gingen we met de paarden het bos in. Op de een of andere manier geeft dat veel meer energie dan een middag bankhangen.
Danielleeee_ schreef:Ik denk dat het komt omdat de bekenden waarmee ik afspreek mij kennen, dus ze vragen naar specifieke dingen in mijn leven. En ik weet niet waarom, maar dat vind ik volgens mij energievretend. Ik vind het ook altijd het fijnste als ze veel over zichzelf praten, in plaats van dat ik veel praat.
justkid schreef:Wat je misschien kan helpen is een denkbeeldige bubbel om je heen maken. Hoe je die bubbel invult kun je zelf bedenken. kan van licht zijn of juist een krachtveld. Dan creëer je ruimte om je heen en hoef je de energie niet weg te geven.
Het kan ook helpen om dit gewoon tegen jezelf te zeggen; jouw energie is van jou. Of beter; Mijn energie is van mij![]()
Dan kun je wel vriendelijk met mensen blijven praten maar ze kunnen je dan niet "leeg zuigen" en dat doen anderen natuurlijk ook niet expres.
Het kost even tijd om je hierin te trainen en je ervan bewust te worden maar het helpt wel.