Wie oh wie heeft er nog de gouden tip bij een hoestende peuter van 2? Hij is al 2x bij de HA geweest en mijn trukendoos is wel leeg.
Dampo onder de voetjes, luuf op de borst, zetpil, bedje omhoog. Stomen in bad. Via de huisarts ventolin, promethazine en sinds vandaag ook noscapine maar het gaat bijna non-stop door. Hij (en ik...) slapen vrijwel niet.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
Zebrastreep
Geplaatst: 02-01-21 19:19
Homeopathische kruiden siroop voor vastzittend hoest.
Ik gebruik dit nu ook als ik veel moet hoesten. Het werkt direct en het helpt ook om een paar uurtjes gewoon even veel minder te hoesten.
geen allergie voor iets? Onze zoon heeft een hele winter 24/7 gehoest en vooral 's nachts. Later (toen we met de ambu opgehaald waren bij de HA en ze in het ZH bloed gingen prikken) bleek het een allergie voor huisstofmijt te zijn en hij was net van zijn peuterbedje naar een groot bed gegaan en daar lag een ouder matras op. Uiteindelijk met medicatie, anti-allergie hoes en een nieuw matras (en nog wat andere maatregelen als geen vloerbedekking, beddengoed in de droger ipv ophangen etc) nu alweer een paar jaar klachtenvrij
demiyolu
Geplaatst: 02-01-21 19:22
Oh wat naar voor jullie allebei! Wij kregen vroeger (40 jaar geleden....) een natte zakdoek om onze hals geknoopt en een doorgesneden ui naast ons bed. Maar of dat helpt als medicatie op recept niks doet? Sterkte!
Geen last van de droge lucht in huis door de verwarming? Siroopjes enzo verzachten wat maar zijn geen medicijn. Zou toch terug naar de huisarts om verder te overleggen.
marleen_usar
Geplaatst: 02-01-21 19:46
Misschien reageert hij op melkproducten of heeft hij een andere allergie. Hoe klinkt de hoest, zit het vast of hoor je gereutel?
Charaz
Geplaatst: 02-01-21 19:49
Xylometazoline (Otrivin) neusspray helpt goed als de hoest komt door slijm uit zijn bijholtes en wat hierboven ook genoemd wordt evt iets tegen allergie.
Geen RS-virus? Dat kan dan namelijk echt lang duren. Ik zou vooral in samenspraak met de arts eens kijken hoe veel ventolin je kunt geven en in welk ritme.
Is het kriebelhoest? Dan kan ademen door een natte lap helpen. Heb je geen daro hoestcapsules voor kinderen? Spul werkt als de beste
secricible
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-21 20:10
Een allergie geloof ik niet. De promethazine is een zwaar anti-histaminica dus dan zou dat het op moeten lossen. Hij krijgt het nu voor de versuffende werking maar het hoesten wordt er verder niet echt minder van. Droge lucht betwijfel ik, op zijn kamer is sowieso verwarming nooit aan. Ik ben zelf door mijn slechte luchtwegen heel gevoelig voor droge lucht en heb nergens last van. Otrivin gebruiken we idd ook al.
De hoest zat begin vd week flink vast. Nu los en is volgens mij nu een kriebelhoest geworden. Ik herken het van mezelf als ik flink verkouden ben, dat eindigt ook in kriebel. Dropjes sabbelen en flink codeïne helpt mij daar doorheen maar dat gaat niet met een 2jarige. Hij is verder ook niet ziek, begin vd week ietsjes verhoging maar verder levendig. Alleen doodmoe en gefrustreerd dat hij niet kan slapen.
Agh wat sneu. Ik kom hier helaas nooit verder dan de rit uitzitten dus ik lees ook even mee. Al vrees ik toch dat je er echt niet zoveel aan kan doen. Hopelijk wordt het snel wat beter zodat jullie weer kunnen slapen.
Kinkhoest? Heeft mijn dochter ook gehad ondanks enting. Heeft echt maanden geduurd.
xingridx
Geplaatst: 02-01-21 20:31
Hier gezegend ( ) met twee kinderen die erfelijk belast zijn met dezelfde hoest die alle vrouwen in de familie hebben. Fases met nachtenlang hoesten en niks helpt echt, uiteindelijk is het uitzitten. Voor de scherpste randjes hebben we van de huisarts een puf gekregen en dan geef ik ze wat paracetamol voor ze naar bed gaan zodat het in ieder geval niet zo pijn doet. Onze mazzel is dat zij er zelf wel doorheen slapen, alleen wij niet
secricible
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-21 20:32
Ja hij krijgt melk bij ontbijt en 's avonds voor het slapen. Die laatste bv of water met 1 schepje kv voor het idee om idd slijm zoveel mogelijk te voorkomen. Zonder lukt het me niet hem in slaap te krijgen, dan windt hij zich op
Kinkhoest ben ik ook beetje bang voor maar moeten ze ook ziek van zijn toch? HA dacht eerst meer aan pseudokroep maar het is nu ook overdag dus betwijfel het.
lizy29
Geplaatst: 02-01-21 20:32
secricible schreef:
Thee met honing krijg ik er nog niet in. Hij krijgt wel zo een theelepel honing af en toe. Andere drankjes ed ga ik op Googlen
Mijn peuter en kleuter krijgen afgekoeld gekookt water met honing en evt wat vers citroensap.
Storm
Geplaatst: 02-01-21 20:35
Lees het topic van mijn dochter eens, ze is nu 6 jaar en geheel van het hoesten af, ook geen prometazine meer inmiddels, maar het is een lange zoektocht geweest. Bij haar bleek het echt de melk te zijn, maar lees het topic eens door, er staan veel tips in.
Volgens mij heb ik je idd destijds gevolgd, ga het nog even rustig doorlezen. Hier is het "pas" 3 wkn, waarvan deze week zo extreem dat ik me zorgen maak.
Het is wel een familieding, gevoelige luchtwegen dus ben niet meteen bang dat er heel veel meer is.
pmarena
Geplaatst: 02-01-21 21:04
Bij virus / verkoudheid werkt een goede dosering vitamine C hier wel als een trein tegen hoesten, maar wellicht geef je dat al? Van NOW zijn de C-500 kauwtabletten wel fijn voor een kind om het makkelijk naar binnen te krijgen.
Of ontzuurde vitamine C poeder kan je door allerlei melk of sapjes doen. Die kleine van ons krijg gerust een grammetje of 2 per dag als er wat aan lijkt te komen, en dan is het snel weer goed
Ondertussen vind ik hem ook wel echt benauwd worden. Hij was nu echt uitgeput dus heb gekozen niet de HAP te bellen, maar hem in bed te leggen en hij slaapt nu. Wel heel onrustig en met hoestbuien, maar iig ruimte om even uit te rusten voor hem. Als hij vannacht of morgen nog zo benauwd blijft bel ik de HAP opnieuw (vanochtend ook gebeld, maar toen alleen noscapine voorgeschreven gekregen).
Bij benauwdheid echt bellen, toen mijn zoon 2 was begon astma aanvallen te krijgen. Ventolin kon daar echt niet tegenop, teveel ventolin zorgt voor een (te) hoge hartslag.