Make up droge en gevoelige huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Make up droge en gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 17:47

Ik heb nogal een droge gevoelige huid. Krijs snel eczeem,maar ben ook acne gevoelig. Heb acne littekens en rode plekjes in mijn gezicht, en vind het daarom fijn om toch iets te gebruiken.

Heb garnier bb cream gebruikt welke opzich wel fijn is,maar zitten weer minder fijne ingredienten in.

Heb mineralen make up gebruikt(poeder) maar dat maakt mijn huid nog droger er kriebeligger.

Ik zoek iets wat mijn huid zowel mateert als hydrateert. Wat lang blijft zitten, geen cake effect.
Hypoallergeen.
Medium dekking voor een lichte huid.

Ik gebruik overigens de dode zee gezichtsverzorgingslijn van holland&barrett en dat houd mn eczeem en acne aardig onder controle.

Nu alleen nog op zoek naar een fijne make up.

Iemand tips?
Laatst bijgewerkt door veneri op 02-01-21 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Make up droge en gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:55

Geen make-up is nogsteeds de beste make-up naar mijn mening :') maar beetje flauw van mij. Heb je al eens bij Lush gekeken?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 17:56

Ik weet het, en thuis gebruik ik ook geen make up. Maar als ik de deur uitmoet vind ik een lichte dekking toch wel fijn. Ik ben ook best bleek in mn gezicht en met de rode plekjes en littekens ziet t er niet zo fraai uit.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:15

Ben al jaren heel blij met clinique moisture surge cc cream, zo te lezen voldoet die echt aan alle eisen die je hebt. Moisture surge lijn van clinique is vochtinbrengend zonder vet te zijn of je huid vet te maken.
Ik heb zelf ook een lichte en droge huid met sproeten, ik hou er inderdaad wel van om qua make up een licht laagje te hebben om net de oneffenheden weg te werken en er iets frisser uit te zien, maar vind een foundation al snel too much. Deze ooit gekocht in Australie voordat het in Nederland te koop was en ondanks dat het toen een drama was om het ergens te kunnen kopen heb ik nooit iets kunnen vinden wat beter was. Inmiddels wordt het gelukkig ook gewoon in Nederland verkocht hoor.
Clinique heeft ook een andere CC cream in een groene tube, maar je moet echt de moisture surge versie in de lichtroze tube hebben.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 18:26

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:29

Is het niet beter om onder je make-up goed te hydrateren, bijvoorbeeld met een olie? Ikzelf ben heel tevreden over deze van Facetheory, maar zie dat ze ook nog speciaal moisturizing varianten hebben.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 18:33

Misschien, maar ivm acne gevoeligheid gebruik ik liever niet teveel lagen of olie achtige producten. Het liefst houd ik het vanwege de eczeem bij mijn huidige huidverzorging met een hydraterende en licht dekkende foundation of cc.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:35

Ik ben helemaal gek op de producten van The Ordinary omdat het onderhand het enige merk is waar ik geen onzuivere huid van krijg. Ze hebben ook foundations; misschien kun je daar eens naar kijken? Ik moet de overstap naar die foundation nog maken dus kan er niet veel over vertellen, maar over de verzorgingsproducten van dat merk ben ik dus heel tevreden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:36

Ik gebruik naast een strikte skin care routine voor ik make up opdoe een verzorgende, voedende creme. Op dit moment is dat de Garnier Hydra Bomb. Ik heb ook een droge huid en gevoelig aan acne. Ik reinig iedere avond mijn gezicht met de Avéne cleanance gel en tonic.

Qua make up gebruik ik niet veel, meestal is een beetje concealer voldoende. Ik ben heel tevreden van de Maybelline anti age eraser! Is echt wel een hele goede voor als je een puistje hebt of iets donkerdere plekken wil maskeren. Ik gebruik persoonlijk nooit of zelden foundation maar als ik er een gebruik is het de Bourjois Air Matte. Poeder is ook van Bourjois, de healthy mix. Zitten vitamines in voor je huid en blijft lang mooi.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 18:54

Zo te zien is er ook een helathy mix BB Cream van bourjois. Is dat ook wat?

Twijfel nu tussen deze en de bovengenoemde CC van clinique.... ben zo bang voor irritaties. Jammer dat er geen testers te krijgen zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:01

Die heb ik nog niet gehad, heb ook wel eens de CC cream gehad van bourjois en die was ook heel goed. Maar ik vind Bourjois wel echt een heel goed merk voor foundation en poeders, heb er al zoveel getest omdat mijn huid ook zo gevoelig is en deze komt er het beste uit.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:10

De link die je plaatste is het inderdaad.
Het is dat de winkels nu dicht zijn, maar ik heb wel eens bij Clinique een beetje mee gekregen van een product wat ik wilde proberen. Geen officieel sample, maar een klein beetje van de winkel tester, genoeg om het een dag of 3 te kunnen gebruiken.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:28

Ik heb een héél gevoelige huid en gebruik de producten van La Roche Posay (in BE bij de apotheek verkrijgbaar)

Zowel van de verzorgingsproducten als de make up ben ik heel tevreden!
Mooie zachte kleuren en licht voor je huid.

De énige make up die ik verdraag.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 12:28

Roulette_ schreef:
De link die je plaatste is het inderdaad.
Het is dat de winkels nu dicht zijn, maar ik heb wel eens bij Clinique een beetje mee gekregen van een product wat ik wilde proberen. Geen officieel sample, maar een klein beetje van de winkel tester, genoeg om het een dag of 3 te kunnen gebruiken.

Ik ga ze eens mailen met de vraag om een tester.

Vraagje nog: geeft deze erg af, of blijft het echt goed zitten? Kan je ook je gewone dagcreme eronder gebruiken? Hoe bevalt het gebruik zomers?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:15

Ik heb geen last van afgeven. Bij dagcrème is het denk ik ook afhankelijk van welke je hebt. Mijn dagcrème trekt makkelijk in, dus daar merk ik verder weinig van.
Eerste keer dat ik deze gebruikte was in Australië in de 40 graden zomerzon, dat beviel zo goed dat ik het ben blijven kopen ;)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:52

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:33

Ik heb een dagcrème en tint in 1 van La Roche-Posay waar mijn huid goed op reageert. Ik heb ook een zeer gevoelige, gemengde huid, snel onrustig en rood.
https://www.laroche-posay.nl/effaclar/e ... s-unifiant

Voordat ik bekend was met die van La Roche-Posay gebruikte ik er 1 van Clinique: Even better refresh ( hydrating and repairing makeup).

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:46

Lycogel Breathable Tints is fijn - als je meer dekking wil, dan kun je ook voor de Breathable Camouflage gaan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:24

Ik gebruik de minerale foundation van Lily Lolo. Deze zit ook perfect op een droge huid.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:25

Misschien is Lycogel wat voor jou?

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:33

Je zou het merk La Roche Posay kunnen gebruiken, die is hier ook al eerder genoemd, maar dat merk ontwikkelt make-up voor gevoelige huid en is vaak bij een apotheek te koop. Zelf heb ik die nooit gebruikt.

Ik gebruik geen foundation o.i.d., maar heb wel een chronische huidaandoening (atopische dermatitis), wat me ook veel gevoeliger maakt voor allergische/irriterende reacties. Ik heb ook wel uitslag gekregen van 'hypoallergene' make-up, waar achteraf toch ingrediënten in bleken te zitten waar ik niet tegen kan, zoals carnauba-was.
Ik heb nu wel een mascara en wenkbrauwpomade waar ik tegen kan, namelijk de Eyeko Yoga Mascara en de Lovely Eyebrows Brow Master Pomade. De laatste droogt wel erg uit in het potje, daarom niet echt ideaal. Maar als ik er tegen kan, kan iedereen het :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 21:41

Clinique moisture surge cc cream zou ik graag proberen, maar clinique stuurt geen testers op geven ze aan.
Zonde! Ik zoek dan ook nog de light variant, die is best lastig te vinden voor een schappelijke prijs.

Welke gezichtsreiniger (van clinique) gebruiken jullie?