Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Dat klinkt meer als een angstaanval heel eerlijk gezegd.
Als je dan denkt dat het iets met je hart is, dan versterkt je die paniek en krijg je inderdaad symptomen zoals zweten, misselijk, duizelig, hartkloppingen e.d.
Ik zou zeker wel verder aandringen bij de HA, want je weet immers maar nooit. Misschien gelijk even oo ijzer prikken, dat geeft ook dezelfde verschijnselen.Een hartslag van 50-60 is overigens niets mis mee.
Photograph schreef:Werkt een pufje tegen hyperventileren?
Sintara schreef:Een paniekaanval voelt alsof je doodgaat maar is niet erg of gevaarlijk. Alleen :ik ben geen dokter en heb je ook niet gezien.
Voor de zekerheid de huisarts of huisartsenpost bellen kan geen kwaad, zij kunnen het beste inschatten of er misschien toch iets aan de hand is
Sophie_Wind schreef:Ik kan je deze video echt aanraden:
https://youtu.be/yzW6cDIzwCQ
Ik heb erg veel last gehad van hyperventilatie, nou klinkt dit inderdaad meer als een paniek-of angstaanval, maar dit kan overal voor helpen. Ik heb het ongeveer 3 keer per dag voor 3 maanden lang gedaan, maar dat hoeft natuurlijk niet! Ik vind het heel fijn omdat je er zelf niks bij hoeft te doen, alleen maar liggen en ontspannen ademhalen.
Verder raad ik je aan om niet teveel op je ademhaling te letten als het niet hoeft. Nou is dat natuurlijk heel moeilijk, want denk maar eens niet aan een paarse olifant als iemand jou verbied daaraan te denken, maar het kan wel al veel schelen.
Janneke2 schreef:Dat is wel een heel creatieve interpretatie van wat Sintara zegt.Sintara schreef:Een paniekaanval voelt alsof je doodgaat maar is niet erg of gevaarlijk. Alleen :ik ben geen dokter en heb je ook niet gezien.
Voor de zekerheid de huisarts of huisartsenpost bellen kan geen kwaad, zij kunnen het beste inschatten of er misschien toch iets aan de hand is
Serieus...?
Een mens voelt zoveel angst dat zij denkt dat ze dood gaat "en dat is niet erg" - mijn hoela...
Je gaat er doorgaans niet dood aan, je hart is prima in orde en we hebben tegenwoordig emdr - dus in die zin is het idd niet gevaarlijk.
Maar wel heel naar.
Sizzle schreef:Dat klinkt meer als een angstaanval heel eerlijk gezegd.
Als je dan denkt dat het iets met je hart is, dan versterkt je die paniek en krijg je inderdaad symptomen zoals zweten, misselijk, duizelig, hartkloppingen e.d.
Ik zou zeker wel verder aandringen bij de HA, want je weet immers maar nooit. Misschien gelijk even oo ijzer prikken, dat geeft ook dezelfde verschijnselen.Een hartslag van 50-60 is overigens niets mis mee.