Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 21:00

De titel zegt het al :+ ik lust geen thee. Ik heb al een aantal smaken geprobeerd oa. Rooibos, english, groene thee, citroen, perzik, bosvruchten en nog een aantal...

Nou baal ik er behoorlijk van want ik wil het gewoon lekker vinden :').

Iemand tips welke ik nog kan proberen? Met/zonder suiker maakt geen verschil. Er zit overal zo'n nasmaakje aan ofzo..

crazycactus

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:02

Heb je al eens kruidenthee geprobeerd? Sterrenmix bijvoorbeeld, smaakt in niets als "gewone" thee.

Iris82

Al met melk geprobeerd?

Tezzy

Zet je de thee wel op de juiste manier? Dat doet een hoop voor de smaak :)

Marjo

Ik vind zelf de smaken die jij opnoemt over het algemeen echt niet lekker. Ik vind juist winterthee of herfstthee erg lekker. Winter Glow en Autumn Storm van Pickwick, of de herfstthee van AH.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:04

Losse of verse thee al geprobeerd? Dus niet zo'n ranzige Pickwick?

Marjo

beert schreef:

Nou zeg :')

Achterom

beert schreef:

Dat zou ik inderdaad doen :j is toch het lekkerste!

En hoe kook je het water? Ik vond het vroeger uit de waterkoker ook een bepaald smaakje hebben...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:05

Ik ben dol op lapsang souchoung thee. Heeft een heel uitgesproken, wat rokerige smaak en geur en is heel ‘anders’. Misschien iets om eens te proberen? :)

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:06

En hoelang laat je het zakje er in? Ik drink veel thee maar ik vind het alleen lekker als ik het zakje er maar heel even in doe.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:07

Waarom wil je het perse lekker vinden?
Ik vind koffie hartstikke lekker ruiken maar de smaak vind ik echt goor. Heb melk en suiker geprobeerd maar het is niks voor mij (ook een cappuchino) waarom zou ik dan doorzetten?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:08

Verse muntthee?

Kaneel spices van jumbo eigen merk vind ik ook lekker!
En de thee niet te lang laten trekken, sterke thee vind ik ook niet te zuipen :D

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:12

Winter- en herfstthee, zoals Marjo ook al zegt, en gekarameliseerde peer :9 van de Pickwick :D

Hubbels

Sterrenmix, heerlijk, maar dan wel de verse van een theewinkel

Radiostilte

_bloempje01_ schreef:
En hoelang laat je het zakje er in? Ik drink veel thee maar ik vind het alleen lekker als ik het zakje er maar heel even in doe.

Dit heb ik ook. Even 2 of 3 x het zakje op en neer en dat is meer dan genoeg. Snap echt niet dat sommige mensen dat zakje zo minutenlang in het water hebben kunnen hangen ( zoooo lekkere zin)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:14

Rocky_konijn schreef:
Winter- en herfstthee, zoals Marjo ook al zegt, en gekarameliseerde peer :9 van de Pickwick :D

De gekarameliseerde peer kan vrij bitter zijn als je die verkeerd zet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:17

Daantj__ schreef:
_bloempje01_ schreef:

Dit heb ik ook. Even 2 of 3 x het zakje op en neer en dat is meer dan genoeg. Snap echt niet dat sommige mensen dat zakje zo minutenlang in het water hebben kunnen hangen ( zoooo lekkere zin)

Oh, ik laat het zakje er dus echt heel lang in hangen, heerlijk :9

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:17

Daantj__ schreef:
_bloempje01_ schreef:

Lekker juist, hier hangt ie er zeker 5 minuten in. Als ik warm water met een laf smaakje wil ga ik wel onder de kraan hangen :')

Losse thee is wel echt het lekkerst, de meeste voorverpakte thee (Pickwick %) ) vind ik ook echt niet te doen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 21:19

Onali schreef:
Waarom wil je het perse lekker vinden?
Ik vind koffie hartstikke lekker ruiken maar de smaak vind ik echt goor. Heb melk en suiker geprobeerd maar het is niks voor mij (ook een cappuchino) waarom zou ik dan doorzetten?

Ik wil iets vinden gezien ik tot nu toe niks warms lekker vind (behalve soep) en dat is niet prettig als je lichaam zich niet goed warm kan houden.

Thee met melk klinkt heel gek! Hoeveel melk moet je dan gebruiken?

En wat is de juiste manier van thee zetten? Ik dacht zakje erin, paar keer omhoog en klaar?

Ik ga in het nieuwe jaar alle genoemde smaakjes eens proberen!

Waar kan ik losse thee kopen? Wij hebben alleen Pickwick thuis :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:20

Blijven proberen :D Goede optie om ook verse muntthee te proberen of losse thee.
Mijn favoriet is toch wel sterrenmunt maar ik heb een paar maanden geleden ook 'zen'thee van pickwick ontdekt, drink elke dag wel 1 of meer kopjes van. En niet te kort en ook niet te lang laten trekken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:20

Oh ik laat mijn zakjes echt wel 5 minuten trekken vaak. Maar dat ligt er ook aan wat je zelf lekker vindt. Net als melk in je thee, probeer het uit :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:22

Bij sommige theesoorten(of eigenlijk best veel) is de thee lekkerder als het water niet 100 graden is, maar 80/75, in mijn geval laat ik de waterkoker dan even wat langer staan als ie gekookt heeft, sommige kan je instellen.

Wát vind je niet lekker aan thee? Te bitter, smaakloos, te sterk te slap?
Overigens, heel goed dat je "warme" dranken zoekt, heb je gewoon héél simpel warm water al geprobeerd? Ik moest er even aan wennen, maar het werkt wel... ik heb een boiler vlak bij de kraan dus het water is zo warm!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:23

Ik drink English Breakfast met een scheutje melk en een schepje suiker, dat zakje hang ik in de beker (formaat vaas) en haal ik na het opgieten van het water er gelijk uit.

Verder drink ik Sterrenmunt (van Pickwick) en kamillethee (van Zonnatura), die zakjes laat ik hangen tot m'n beker (vaas) leeg is.
Sterrenmunt zit wel zoethout in, daar mag je dan maar weer een beperkte hoeveelheid van per dag (werkt bloeddrukverhogend).

En heel anders: op mijn werk drink ik eigenlijk altijd gewoon warm water uit de kraan. Kraan op z'n heetst, thermosje vullen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:24

Marjo schreef:
beert schreef:

Nou zeg :')

Pickwick en co is anders niet echt thee te noemen, mag eigenlijk de naam niet dragen vind ik :')

Dus idd: haal een goede thee bij Simon levelt en vraag hoe je hem het beste zet. (Welke temperatuur, hoeveel thee in hoeveel water en hoe lang) en dan genieten.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je het niet lekker vind.
Ik heb precies hetzelfde met wijn. En heb echt hele goede wijn gedronken en ik denk wel meer dan 20 soorten om te leren drinken maar heeft helaas niet mogen baten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:25

@13, in Engeland drinken er heel veel mensen thee met melk. :)

Ik doe er ongeveer zoveel in als dat er in een shotglaasje gaat, zeg maar.

Je dient voor witte en groene thee ook geen kokend water te gebruiken anders wordt het bitter.