Ik dacht er zijn vast bokkers met hetzelfde probleem. Ik zoek een goede (oogmake-up) remover. Maar ik krijg letterlijk overal rode opgezwollen ogen van. Vooral in de winter. Het enige wat altijd goed gaat zijn kruidvat doekjes voor de gevoelige huid. Als ik daar te hard mee wrijf gaat het trouwens ook mis. Ander merk doekjes is ook foute boel. Eerder gebruikte ik een bepaalde gel van de Sephora maar ja die kan ik niet kopen nu.

Ik heb hele mooie wasbare wattenschijfjes. Daarvoor gebruik ik micellair water. Ik heb er 1 van dr organic met aloë vera er door. En een neutrale van Garnier. Krijg ik ook dikke rode oogleden van, ook als ik het onder de douche gebruik en dus direct afspoel. Van die van dr. organic krijg ik zelfs zulke oogpijn dat ik er wakker van word in de nacht.

Nu heb ik sowieso een hele droge huid en kan ik ook niet tegen alle zeep/shampoo etc. Maar krijg nu ook dit er nog bij.

Mijn eisen
- Het liefst geen olie/niet te vet want dan moet ik alsnog met zeep schoonmaken en droog ik uit
- Geen doekjes / wegwerpproducten
- Dierproefvrij
- Het liefst vegan
- Als het kan nog een beetje duurzaam, maar het is altijd duurzamer dan doekjes
- Budget proof, is voor dagelijks gebruik.
Gebruik nu spullen van het merk "Clay and Glow" en van het masker en de moisturaizer krijg ik geen uitslag oid dus die face wash zou ik kunnen proberen maar die is 17.50!!!
edit: het ligt niet aan mijn make-up die gebruik ik echt al jaren