Make-up remover voor enorm gevoelige huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Make-up remover voor enorm gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 15:17

Hallo,

Ik dacht er zijn vast bokkers met hetzelfde probleem. Ik zoek een goede (oogmake-up) remover. Maar ik krijg letterlijk overal rode opgezwollen ogen van. Vooral in de winter. Het enige wat altijd goed gaat zijn kruidvat doekjes voor de gevoelige huid. Als ik daar te hard mee wrijf gaat het trouwens ook mis. Ander merk doekjes is ook foute boel. Eerder gebruikte ik een bepaalde gel van de Sephora maar ja die kan ik niet kopen nu. :+

Ik heb hele mooie wasbare wattenschijfjes. Daarvoor gebruik ik micellair water. Ik heb er 1 van dr organic met aloë vera er door. En een neutrale van Garnier. Krijg ik ook dikke rode oogleden van, ook als ik het onder de douche gebruik en dus direct afspoel. Van die van dr. organic krijg ik zelfs zulke oogpijn dat ik er wakker van word in de nacht. :=

Nu heb ik sowieso een hele droge huid en kan ik ook niet tegen alle zeep/shampoo etc. Maar krijg nu ook dit er nog bij. :=

Mijn eisen
- Het liefst geen olie/niet te vet want dan moet ik alsnog met zeep schoonmaken en droog ik uit
- Geen doekjes / wegwerpproducten
- Dierproefvrij
- Het liefst vegan
- Als het kan nog een beetje duurzaam, maar het is altijd duurzamer dan doekjes
- Budget proof, is voor dagelijks gebruik.

Gebruik nu spullen van het merk "Clay and Glow" en van het masker en de moisturaizer krijg ik geen uitslag oid dus die face wash zou ik kunnen proberen maar die is 17.50!!!

edit: het ligt niet aan mijn make-up die gebruik ik echt al jaren

denice

Re: Make-up remover voor enorm gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:33

Ik had dit ook altijd, zelfs eczeem rond mijn ogen kreeg ik. Nu doe ik het met simpel zeep van neutral of zwitsal oud. Drupje verdunnen met water op het wattenschijfje en overal vanaf.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:33

Pure kokosolie een optie? Kokosolie is makkelijk weg te halen met micellair water ( heb je ook milde varianten van)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:34

De kamille reinigingsproducten van the body shop zijn echt heel erg fijn. Zelfs de olie reiniger! Niet heel erg goedkoop, maar gaat lang mee in gebruik en ze hebben vaak kortingen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:34

En ligt het niet aan je wasmiddel in je wasbare wattenschijfjes?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 15:38

Allejandro schreef:
En ligt het niet aan je wasmiddel in je wasbare wattenschijfjes?

Nee ik heb het nooit gehad met die gel en de wasbare schijfjes. Wasmiddel is altijd hetzelfde want dat gaat automatisch in de (gedeelde) wasmachine.

En en olie vind ik echt een heel erg vreselijk gevoel dat voorkom ik het liefst.

Zie net dat ik wel bij de sephora online kan bestellen maar dat kost 13.90. Net zoveel als een hele bus gel wtf. :+

DaisyDarling schreef:
De kamille reinigingsproducten van the body shop zijn echt heel erg fijn. Zelfs de olie reiniger! Niet heel erg goedkoop, maar gaat lang mee in gebruik en ze hebben vaak kortingen.

Ga eens kijken!

En zeep zou inderdaad ook kunnen maar heb al zo'n droge huid in de winter dat ik nog meer zeep wil voorkomen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:39

En met babyshampoo? Prikt niet, ik maak regelmatig mijn ogen ermee schoon (op doktersadvies ivm lenzen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:46

Probeer eens zonder make up te leven. Je vel zegt je iets.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:53

Morganlefay schreef:

Ja, haar vel zegt gebruik een milde reiniger. Of is dat niet wat je bedoelt? :+

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:57

Ik krijg ook van allerlei soorten make-up remover (ook de duurdere) een eczeemachtige uitslag op mijn oogleden. Ik gebruik ook wasbare wattenschijfjes.

Een tijdje terug had ik dit product in mijn goodiebox zitten: https://www.boots.com/kind-natured-hydr ... l-10269357

Micellar cleansing gel van Kind Natured. Dit ruikt lekker, is zacht voor de huid en ook vegan. Ik masseer het gewoon op mijn huid/oogleden en spoel het af met lauw water (gebruik dus geen wattenschijfje meer).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 16:04

Kana schreef:
Morganlefay schreef:

Ja gebruik dan ook maar geen: afwasmiddel, zeep, shampoo en handzeep meer. Want als ik daar de verkeerde van tref dan ben ik de pineut. Handig met mijn werk in de horeca, lekker je handen niet meer wassen.

Maar ik gebruike make-up want dat vind ik fijn en prettig. Doe inderdaad niks op als mijn ogen zo geïrriteerd zijn natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:07

Ik gebruik wasbare doekjes waarbij niet eens een reiniger nodig is. Juist omdat mijn ogen enorm gaan prikken van de meeste make up removers. Ik krijg er zelfs waterproof mascara mee af met alleen warm water en geen geïrriteerde huid omdat ik niet hard hoef te wrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:17

Ik gebruik sinds kort mascara van clinique, die kun je met warm water afhalen. Ik heb ook een gevoelige huid en de huid rond mijn ogen reageert ook heel erg op allerlei soorten en merken removers, dit werkt (tot nu toe) echt top! Voor als je bij je huidige merken wil blijven misschien geen tip, maar wellicht heeft iemand anders er dan nog wat aan.

De rest van mijn (minerale) make up haal ik af met micelair water.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:27

Hier een gemengde huid. Snel last van acne maar ook van een droge huid en eczeem.
Ik gebruik de dode zeezout lijn van holland & barret. Gebruik de reinigingsmilk als make up remover op een wattenschijfje, maar gebruik bij voorkeur zo min mogelijk make up.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:02

Wat bij mij al enigzins tegen prikken helpt is dat ik de reiniger rechtstreeks met mijn vingers op de oogleden en wimpers inwrijf en vervolgens met een nat wattenschijfje eraf haal. Eerder had ik altijd oil of olaz oog make-up reiniger maar die hebben ze helaas niet meer. Nu gebruik ik hema. Het is geen olie, daar hou ik ook niet van. Voor deze prijs valt t te proberen

https://www.hema.nl/mooi-gezond/persoon ... 80007.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:23

Kana schreef:
Morganlefay schreef:

Nope
Bedoel inderdaad geen make up meer.
Dr vel laat weten dat de spullen die Ts gebruikt een allergische reactie geven.
Als dit gaat ontsteken of zich in eczeem gaat uiten ben je nog verder van huis.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:16

MarlindeRooz schreef:
Nee ik heb het nooit gehad met die gel en de wasbare schijfjes. Wasmiddel is altijd hetzelfde want dat gaat automatisch in de (gedeelde) wasmachine.

Oke, ik zou er toch eens kijken of je ze niet kan wassen op de hand zonder wasmiddel om te kijken of het helpt en zo dingen uitsluiten.

Ik heb zelf ook overgevoelige ogen en gebruik dagelijks make up zonder problemen.
Ik haal het zelf eraf onder de douche, dan is 80-90% wel weg.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:49

Ik heb zelf ook een gevoelige en droge huid en kan ook niet tegen de gemiddelde schoonmaak producten.

Make up doekjes zijn niet heel goed voor je huid: het maakt oppervlakkig schoon en droogt nog meer uit. Ik haal make up er tegenwoordig af met pure amandelolie van Holland and barrett op een wattenschijfje. Deze eventjes laten intrekken op je wimpers. Daarna eraf halen. Amandelolie is een natuurlijke make up verwijderaar, verstopt je huid niet en is tegelijkertijd ook voedend voor je huid. Ik zou kokosolie niet aanraden, dit verstopt je poriën en dan ben je weer verder van huis.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:03

Ik heb herwasbare schijfjes van jemako, alleen water gebruiken is al voldoende om volledig te reinigen.
Hierdoor heb ik geen last meer van alles wat jij hierboven beschrijft, maar kan ik gelukkig wel make-up blijven dragen!

https://www.jemako-shop.com/blinkend-ad ... -a-7-stuks

Dit zijn ze. Af en toe hebben ze ook kleine verpakkingen van 3 pads voor een leuker prijsje! Maar het werkt als een tierelier! Zo blij dat ik dit gevonden heb!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:07

Floemii schreef:
Ik heb herwasbare schijfjes van jemako, alleen water gebruiken is al voldoende om volledig te reinigen.
Hierdoor heb ik geen last meer van alles wat jij hierboven beschrijft, maar kan ik gelukkig wel make-up blijven dragen!

https://www.jemako-shop.com/blinkend-ad ... -a-7-stuks

Dit zijn ze. Af en toe hebben ze ook kleine verpakkingen van 3 pads voor een leuker prijsje! Maar het werkt als een tierelier! Zo blij dat ik dit gevonden heb!

Ik heb deze ook en die zijn heel fijn! Ik gebruik ook alleen water.

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:42

Zijn de producten van Creative Cosmetics niets voor je, ts?

http://www.creativecosmetics.nl

Zijn natuurlijk, dierproefvrij & vegan. Wel prijzig, maar je hebt er op zich maar weinig van nodig. En je kunt eerst een tester bestellen om te kijken of het wat is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:49

Bij mij bevalt het etos eigen merk goed, maar dan specifiek NIET die voor gevoelige huid maar de gewone.
Het zit in een blauw flesje. Ik moet die ook naspoelen met water maar dan heb ik geen enkele last ervan.

De etos heeft trouwens een heel goede service, als je toch allergisch reageert (had ik met die voor gevoelige huid) dan mag je het terugbrengen en krijg je je geld terug :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:51

Paula's choice heeft hele fijne cleaners, ook voor de gevoelige huid. Maar die zijn ook vrij prijzig.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:59

Ik gebruik rozenwater van de Kruidvat, en het is het enige waar ik geen reactie op krijg! Anders inderdaad ook zere ogen. Ik weet alleen niet of het vegan is.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:13

Ik heb ook altijd suprveel last, tranende ogen, rode geirriteerde huid. Heb echt dure spullen geprobeerd, ook Vichy via de apotheek bijv, maar wat bij mij het beste werkt is de makeupremover van Albert Heijn (eigen merk) :Y) waarschijnlijk zit daar zo weinig werkzame stoffen in, dat mijn huid er tegen kan.