Ervaringen met Capsaïcine behandeling gezocht (KNO)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Ervaringen met Capsaïcine behandeling gezocht (KNO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 21:45

Al zo lang als ik me kan herinneren, heb ik last bij een loopneus bij inspanning. Dat is de afgelopen jaren van kwaad tot erger geworden, inmiddels kan ik standaard na een 500 meter fietsen kan ik echt (sorry tmi) bellen van snot blazen. Ik raak er benauwd door omdat ik alleen door mijn mond kan ademen. Ik snuit op een actieve dag wel 15-20 keer mijn neus. En nu met corona en mondkapjes is het helemaal vervelend.

Hier een omschrijving van capsaïcine behandeling:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu nog met een fluticasondruppelkuur bezig maar ik merk geen verbetering, de capsaïcine behandeling zou de volgende stap zijn. Overigens ben ik getest op bomen-, grassen-, pollen-, honden-, katten- en huisstofmijt allergie en die test was negatief. Ik heb ook een hele hoge dosering van verschillende anti-hystamica geprobeerd, maar een allergie is dus uitgesloten. De KNO arts heeft met een cameraatje in mijn neus gekeken en ik heb een ietwat scheef septum en doornuitsteeksel op mijn septum dat mijn neusslijmvlies zou kunnen prikkelen, maar de 'diagnose' is iets in de trant van een hyperreactief neusslijmvlies.

Zijn er bokkers die een capsaïcine behandeling hebben ondergaan? Hoe onprettig is het :') ? Heb je er baat bij? Hoe lang bleef bij jou het effect aanhouden?

Ik hoop op ervaringen :)
Reactie mag ook via PB.

Groeten Karlijn

Alwiene

Re: Ervaringen met Capsaïcine behandeling gezocht (KNO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:43