Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:20

loriene schreef:
bigone schreef:
Loriene, hoop dat je er goed over hebt nagedacht ipv allerlei vage berichten te geloven. En mocht je alsnog Corona krijgen dan is het ook goed, heb je ook wat antistoffen.
Je man en dochter en de rest van de familie staan er ook zo in? Toch fijn voor jullie dat de vaccinatiebereidheid zo hoog is in het noorden, kun je onder de paraplu meeliften.



Die vage berichten berusten heel veel op waarheid.
Wat betreft mijn familie ,daar heb je niets mee te maken.


Die vage berichten berusten júíst niet op de waarheid, dat is het probleem. Die vage berichten berusten op roddels, misvattingen en gewoon complete misinformatie.

Natuurlijk is het 100% jouw keuze en moet je het helemaal zelf weten, maar ik vind het ontzettend jammer als iemand 'nee' zegt en dat baseert op dingen die niet kloppen.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:21

@loriene Ik vind dat wel zelfingenomen. Corona raakt heel veel mensen die niet geraakt zouden zijn door de griep. Dat is dus niet vergelijkbaar.
Als jij dus extra risico loopt hoop ik dus dat jij extra voorzichtig bent als je geen vaccin wil

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:21

MyWishMax schreef:
Nikass schreef:
Edit: en of het altijd zo geweest is? Voor die (normale) stevige griep was er een griepprik. Ik weet niet of je nu kan zeggen dat de situatie hetzelfde is als voorheen.
Maar dat terzijde. ;)


Maar je hebt straks ook een corona vaccin. Die zelfs betere bescherming bieden als een griepprik. Dat is zoals ik het begrepen heb wel het idee om elk jaar de kwetsbaren te vaccineren.

Ik denk dat jullie mij echt helemaal fout begrijpen :+ het lijkt wel een wedstrijd om mijn berichten altijd fout op te pakken.

Dit bedoel ik en daarom zeg ik ook, dat het straks juist ook voor de kwetsbaren niet meer dan een stevige griep/zelfs verkoudheidje kan worden, corona. Dit zeggen de experts ook, omdat dadelijk iedereen (en iedereen die dus ook gevaar loopt) gevaccineerd is en dus beschermd is tegen ernstig ziek worden. Ik begrijp werkelijk waar niet wat daar neerbuigend aan is. :(

Mij lijkt dus dat het hele Corona probleem (want ik vind het wel gewoon een probleem dat ziekenhuizen overstromen en dat mensen zo ziek kunnen worden van het virus) opgelost is, wanneer iedereen gevaccineerd is.

Echwel

Berichten: 12509
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:22

Citaat:
Wat betreft mijn familie ,daar heb je niets mee te maken.

Zo dan..... wat vriendelijker zou je sieren

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:22

Toevallig ken ik een covid ontkenner, die ligt nu aan de beademing op de IC en gaat het waarschijnlijk niet halen. Ik hoop dat mensen die niet vaccineren wel gewoon blijven opletten en de regels in acht nemen want niet iedereen heeft 9 levens.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:24

MyWishMax schreef:
Maar dat is het altijd geweest en wordt geen rekening mee gehouden, dus ik snap wel dat het met corona straks ook klaar is. Voor risicogroepen is er de griepprik of dus corona vaccins. Alleen moeten ze die lijst wel even goed op orde krijgen :+

Dus ik snap wat ze zegt, alleen sureido niet wat ik zeg. Ik snap het, ik geloof ook dat het zo zal gaan, hoewel ik hoop dat mensen nu zullen stoppen met ziek doorlopen en gewoon thuis blijven. Maar dat zal wel niet

Ik vind het ook best bizar dat iedereen voorheen gewoon doorliep met griep, of flinke verkoudheid. Best goed om daar eens over na te denken, het is voor best wat mensen gevaarlijk.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:24

Shaggy09 schreef:
Toevallig ken ik een covid ontkenner, die ligt nu aan de beademing op de IC en gaat het waarschijnlijk niet halen. Ik hoop dat mensen die niet vaccineren wel gewoon blijven opletten en de regels in acht nemen want niet iedereen heeft 9 levens.

En mensen die wel vaccineren ook natuurlijk

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:28

Tuurlijk maar ik heb het nu even over antivaccers en ontkenners.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:28

Shaggy09 schreef:
Toevallig ken ik een covid ontkenner, die ligt nu aan de beademing op de IC en gaat het waarschijnlijk niet halen. Ik hoop dat mensen die niet vaccineren wel gewoon blijven opletten en de regels in acht nemen want niet iedereen heeft 9 levens.

Oei, toch gun je het niemand om zo te eindigen.

Echwel

Berichten: 12509
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:29

Het hoeven niet perse antivaccers te zijn, veel mensen zijn door alle media berichten toch wel angstig gemaakt...

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:30

Echwel schreef:
Citaat:
Wat betreft mijn familie ,daar heb je niets mee te maken.

Zo dan..... wat vriendelijker zou je sieren[/quote

Zo vriendelijk zijn ze hier ook niet tegen mij hoor.

Wat betreft de informatie, de echte waarheid over het vaccin komt nog wel.
Trouwens ik ben geen covid ontkenner .

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:31

loriene schreef:
Echwel schreef:
Zo dan..... wat vriendelijker zou je sieren


Zo vriendelijk zijn ze hier ook niet tegen mij hoor.

Wat betreft de informatie, de echte waarheid over het vaccin komt nog wel.
Trouwens ik ben geen covid ontkenner .


By all means, deel die 'echte waarheid' dan?
Dan kunnen mensen de betrouwbaarheid van de bron die je deelt nagaan, in plaats van allerlei vage insinuaties.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:32

Deze discussie komt echt een keer per maand terug in dit topic :') en gaat precies het zelfde.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:34

sureido schreef:
Deze discussie komt echt een keer per maand terug in dit topic :') en gaat precies het zelfde.


Klopt. En weer en weer kan de 'anti' kant geen goede argumenten of bronnen geven, dus wordt het keer op keer weer soort-van de kop ingedrukt en kunnen anderen lezen dat die argumenten inderdaad nergens op slaan, als er al beargumentatie gegeven wordt.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:35

Ja precies. Het heeft geen zin en moeite om aandacht te schenken aan mensen die geen vaccin willen hebben vanwege wat dan ook.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:35

Is de bingo weer begonnen? :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:36

En toch zijn er steeds weer nieuwe verzinsels die je versteld doen staan. Nu is het dat er iets in het vaccin zit wat er voor zorgt dat de gevaccineerden over een aantal jaren allemaal een gevaarlijke ziekte oplopen, dat hebben "ze' blijkbaar zo geregeld. _O- _O- _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33882
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:37

Shaggy09 schreef:
Toevallig ken ik een covid ontkenner, die ligt nu aan de beademing op de IC en gaat het waarschijnlijk niet halen. Ik hoop dat mensen die niet vaccineren wel gewoon blijven opletten en de regels in acht nemen want niet iedereen heeft 9 levens.

Ben dan erg benieuwd of als zo'n ontkenner het overleeft of hij dan gaat zeggen dat hij ziek is gemaakt door de overheid oid? Ben zo benieuwd wat de omgeving van zo iemand zegt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:37

nynke55 schreef:
En toch zijn er steeds weer nieuwe verzinsels die je versteld doen staan. Nu is het dat er iets in het vaccin zit wat er voor zorgt dat de gevaccineerden over een aantal jaren allemaal een gevaarlijke ziekte oplopen, dat hebben "ze' blijkbaar zo geregeld. _O- _O- _O-

We worden allemaal zombies }:0

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:38

Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 19-05-21 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting ontbreekt

DuoPenotti

Berichten: 30219
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:39

Allemaal the walking death zombies :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33882
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:42

loriene schreef:
Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt


De auteur van dit artikel gelooft in "The Great Reset". :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37381
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:43

Ik heb het gelezen, maar behalve cijfers die niet verklaard worden haal ik er niks uit. Overlijden na vaccin is niet meteen ook overleden door het vaccin. De eerste entingen zijn gegeven aan heel oude en heel zieke mensen. Die ook zonder enting een best grote kans hadden komen te overlijden binnen pakweg een maand of 4. Dus zeg het maar?
En bijwerkingen, ja de meeste entingen hebben bijwerkingen. Ook bij een paard, hond of kat. En die worden meestal gewoon geent zonder er bij na te denken. Sterker nog wedstrijden rijden is verplicht enten bij paarden
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-05-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10563
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:43

Kun je die onderbouwing misschien ook delen vanaf een website die niet bekend staat als nepnieuws-site?

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:43

sureido schreef:
MyWishMax schreef:

Maar je hebt straks ook een corona vaccin. Die zelfs betere bescherming bieden als een griepprik. Dat is zoals ik het begrepen heb wel het idee om elk jaar de kwetsbaren te vaccineren.


Ik denk dat jullie mij echt helemaal fout begrijpen :+ het lijkt wel een wedstrijd om mijn berichten altijd fout op te pakken.

Dit bedoel ik en daarom zeg ik ook, dat het straks juist ook voor de kwetsbaren niet meer dan een stevige griep/zelfs verkoudheidje kan worden, corona. Dit zeggen de experts ook, omdat dadelijk iedereen (en iedereen die dus ook gevaar loopt) gevaccineerd is en dus beschermd is tegen ernstig ziek worden. Ik begrijp werkelijk waar niet wat daar neerbuigend aan is. :(

Mij lijkt dus dat het hele Corona probleem (want ik vind het wel gewoon een probleem dat ziekenhuizen overstromen en dat mensen zo ziek kunnen worden van het virus) opgelost is, wanneer iedereen gevaccineerd is.


Het enige wat ik zei is dat die risicogroep niet allemaal opgeroepen worden omdat er wat mis gaat met wie eronder valt en wie niet. Vooral het grote verschil per huisarts. Dat was op jouw reactie dat de risicogroep straks beschermd is zoals bij de griep. Ik zei alleen dat dat nog niet allemaal zal zijn, tenzij de lijst ook nog aangepast wordt en vergelijkbaar door hele land. Kijk, dit jaar zal iedereen geënt worden. Maar volgend jaar of daarna krijg je een corona priklijst zoals nu grieppriklijst. Dus dan moeten degene die nu door omstandigheden buiten de opgeroepen groep vallen er nog wel bij.

Niet eens bedoeld tegen jou dat je het fout zou hebben hoor, meer dat die selectie niet helemaal kloppend is nog. En als dat wel zo is straks het idd hetzelfde zal zijn :j
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-05-21 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt