Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:07

Ze beschermen wel allemaal bijna 100% tegen ziekenhuisopname, dat lijkt me ook een heel belangrijk doel :)

DuoPenotti

Berichten: 30198
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:10

Dat lijkt me niet dat ze dat kunnen zeggen als mensen toch ziek worden.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:42

DuoPenotti schreef:
Dat lijkt me niet dat ze dat kunnen zeggen als mensen toch ziek worden.

Ziek is wat anders dan ziekenhuis opnames.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:44

Als je er maximaal een stevige griep van op loopt, lijkt mij het probleem opgelost. Er zal vast nog wel wat in het ziekenhuis belanden maar dat blijf je toch altijd hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:45

sureido schreef:
Als je er maximaal een stevige griep van op loopt, lijkt mij het probleem opgelost. Er zal vast nog wel wat in het ziekenhuis belanden maar dat blijf je toch altijd hebben..


Idd, net als bij de normale griep..

DuoPenotti

Berichten: 30198
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:56

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat lijkt me niet dat ze dat kunnen zeggen als mensen toch ziek worden.

Ziek is wat anders dan ziekenhuis opnames.

uiteraard dat begrijp ik.
Maar vraag me af of ze bij voorbaat kunnen zeggen dat 100% niet zo ernstig ziek word.
Denk van niet, dat percentage is te groot.
Want iemand met onderliggend lijden die dan toch ziek word dat kan gewoon teveel zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:02

Maar DP even grof gezegd, maar moet daar dan heel de samenleving weer voor stilgelegd worden? Ik denk dat we covid altijd bij ons zullen houden, de meeste zullen geen klachten hebben door vaccinatie, sommigen lichte en een enkeling erge griep, en inderdaad ook een aantal ziekenhuis/dood. Maar das met griep ook... experts verwachten dat het voor de meeste een verkoudheidje gaat worden.

DuoPenotti

Berichten: 30198
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:05

sureido schreef:
Maar DP even grof gezegd, maar moet daar dan heel de samenleving weer voor stilgelegd worden? Ik denk dat we covid altijd bij ons zullen houden, de meeste zullen geen klachten hebben door vaccinatie, sommigen lichte en een enkeling erge griep, en inderdaad ook een aantal ziekenhuis/dood. Maar das met griep ook... experts verwachten dat het voor de meeste een verkoudheidje gaat worden.

waar heb jij het over????

Ik lees even mijn berichten terug...nee heb niets van dat genoemd.
Gaf alleen aan janssen 67%.
Dus we moeten inderdaad niet denken dat het nu na vaccinatie foetsie is
Heb het nergens over stil leggen gehad.

Dus zeg dit algemeen prima, mij hier op aanspreken nee.

Pandora2
Berichten: 19881
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:14

Ik denk dat ze eigenlijk nog niet heel veel weten. Niet over het virus en ook niet over de vaccins.
Het zal leren en bijsturen zijn door de jaren.
Binnen een jaar of 4 zou corona een ' gewoon ' verkoudheidsvirus worden.
Maar dat werd gezegd voor alle mutaties en varianten tevoorschijn kwamen. Dus of dat nu nog geldt, zal afwachten zijn.

Ik las in een ander topic dat iemand meedoet aan een studie over de werking van de vaccinaties. Loopt over anderhalf jaar.

Ann

Berichten: 13343
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:19

Wat ik me afvraag: hebben de vaccinaties ook invloed op eventuele restklachten na een corona besmetting? Na vaccinatie kun je dan wel minder ernstig ziek worden, maar als je long covid klachten krijgt, kan dit ook best serieuze gevolgen hebben? Weet iemand of hier al onderzoek naar is geweest?

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:22

Volgens de arts die ik gister vroeg beschermd het pfizer vaccin voor meer dan 90%.
Dus dan zou ik van de 10 mensen die ik zou zien maar 1 echt ziek maken toch?

Maar hoever ben ik nu beschermd nu ik de eerste vaccinatie heb gehad?

BigOne
Berichten: 38525
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:22

Een week of twee, drie na de eerste vaccinatie ben je ongeveer 60 tot 70 % beschermd.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:23

bigone schreef:
Een week of twee, drie na de eerste vaccinatie ben je ongeveer 60 tot 70 % beschermd.

Dat is wel een geruststelling

Pandora2
Berichten: 19881
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:23

Ann schreef:
Wat ik me afvraag: hebben de vaccinaties ook invloed op eventuele restklachten na een corona besmetting? Na vaccinatie kun je dan wel minder ernstig ziek worden, maar als je long covid klachten krijgt, kan dit ook best serieuze gevolgen hebben? Weet iemand of hier al onderzoek naar is geweest?


Ik denk dat de tijd daarvoor nog te kort is. Er zijn nog niet lang genoeg vaccins toegediend om zo'n onderzoek te doen.

Ik las laatst wel ergens iets over asymptomatische patiënten die vaker langdurige restklachten overhouden. Maar dat heeft dan weer niks met vaccinatie te maken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:26

DuoPenotti schreef:
sureido schreef:
Maar DP even grof gezegd, maar moet daar dan heel de samenleving weer voor stilgelegd worden? Ik denk dat we covid altijd bij ons zullen houden, de meeste zullen geen klachten hebben door vaccinatie, sommigen lichte en een enkeling erge griep, en inderdaad ook een aantal ziekenhuis/dood. Maar das met griep ook... experts verwachten dat het voor de meeste een verkoudheidje gaat worden.

waar heb jij het over????

Ik lees even mijn berichten terug...nee heb niets van dat genoemd.
Gaf alleen aan janssen 67%.
Dus we moeten inderdaad niet denken dat het nu na vaccinatie foetsie is
Heb het nergens over stil leggen gehad.

Dus zeg dit algemeen prima, mij hier op aanspreken nee.

Zo, verkeerde been uit bed gestapt? Ik reageer op je, ik spreek je niet aan. Het was gewoon als een aanvulling, dat het ondanks vaccinatie inderdaad zoals jij zegt niet weg is :'), en ik vroeg mij gewoon af of dan daar de samenleving nog voor stil gelegd moet worden. Mijn god wat een kort lontje.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:30

Pandora2 schreef:
Ik denk dat ze eigenlijk nog niet heel veel weten. Niet over het virus en ook niet over de vaccins.
Het zal leren en bijsturen zijn door de jaren.
Binnen een jaar of 4 zou corona een ' gewoon ' verkoudheidsvirus worden.
Maar dat werd gezegd voor alle mutaties en varianten tevoorschijn kwamen. Dus of dat nu nog geldt, zal afwachten zijn.

Ik las in een ander topic dat iemand meedoet aan een studie over de werking van de vaccinaties. Loopt over anderhalf jaar.

Ik had hier een keer een link gezet waar in stond dat experts verwachten dat het dit najaar al gewoon een verkoudheidje is.

Zou dit virus zo erg muteren dat niks meer werkt? Ik denk dat dat niet per se gebeurt.. als ze misschien risico/50-60+ een booster geven waarin dan een werking tegen die nieuwe varianten zit, zou het denk ik wel goed moeten komen?

Ik vind de zomer niet meer spannend, maar ik ben heel benieuwd wat er gebeurt in de herfst. Aangezien de maatregelen dan waarschijnlijk helemaal verdwenen zijn.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:30

purny schreef:
bigone schreef:
Een week of twee, drie na de eerste vaccinatie ben je ongeveer 60 tot 70 % beschermd.

Dat is wel een geruststelling


Mijn moeder was positief een week na vaccinatie van mn vader en zelfs toen is mn vader er al beduidend minder ziek van geworden dan mn moeder. Wel positief en wel wat klachten, maar lang niet zo erg. Dus het kan best snel gaan (dit is dus puur onze ervaring hoor, geen officiële cijfers).

Pandora2
Berichten: 19881
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:40

sureido schreef:
Pandora2 schreef:
Ik denk dat ze eigenlijk nog niet heel veel weten. Niet over het virus en ook niet over de vaccins.
Het zal leren en bijsturen zijn door de jaren.
Binnen een jaar of 4 zou corona een ' gewoon ' verkoudheidsvirus worden.
Maar dat werd gezegd voor alle mutaties en varianten tevoorschijn kwamen. Dus of dat nu nog geldt, zal afwachten zijn.

Ik las in een ander topic dat iemand meedoet aan een studie over de werking van de vaccinaties. Loopt over anderhalf jaar.

Ik had hier een keer een link gezet waar in stond dat experts verwachten dat het dit najaar al gewoon een verkoudheidje is.

Zou dit virus zo erg muteren dat niks meer werkt? Ik denk dat dat niet per se gebeurt.. als ze misschien risico/50-60+ een booster geven waarin dan een werking tegen die nieuwe varianten zit, zou het denk ik wel goed moeten komen?

Ik vind de zomer niet meer spannend, maar ik ben heel benieuwd wat er gebeurt in de herfst. Aangezien de maatregelen dan waarschijnlijk helemaal verdwenen zijn.


Zou fijn zijn als het dit najaar al gewoon een snotvalling is :D

Ik ben de draad een beetje kwijt als je ziet hoe snel de besmettingen nu naar beneden kukkelen.
Zelfs met de versoepelingen, scholen open en het relatief slechte en koude weer van de laatste weken :=
Gister hier ' maar ' 900 en nog wadde nieuwe besmettingen :wow:

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:43

Ja, hier 25% minder in een week.. dat is echt bizar, zo’n daling. Toch raar hoe dat in een keer gebeurt! Maar ik ben er wel blij mee, wacht met smacht tot ik weer éindelijk een keer in de kroeg kan staan.

Pandora2
Berichten: 19881
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:44

Correctie: die -1000 was eergister. Gister waren het er 1788.
Was even te optimistisch gedacht :')

De kroegen zijn toch open ? Of is dat alleen bij ons ?

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:48

sureido schreef:
Ja, hier 25% minder in een week.. dat is echt bizar, zo’n daling. Toch raar hoe dat in een keer gebeurt! Maar ik ben er wel blij mee, wacht met smacht tot ik weer éindelijk een keer in de kroeg kan staan.


Ik ben toch ook nog bang dat het met de vakantie en zelftesten te maken heeft en dat er dus gewoon veel minder zicht is.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:50

Nee, je kan op het terras zitten.

Ik ging voor Corona 2-3 keer per week op stap :+ dat is nu al wel heel lang geleden, dat ik normaal in een kroeg stond en gewoon rond kon lopen en tegen iedereen aan banketstaaf :D

Ik vind het wel een fijn idee dat de vaccinaties ook echt opschieten. Ik denk dat over een maand echt een heel groot deel al volledig beschermd is.

Sheran, ik denk dat er wel een lichte stijging komt door de scholen weer, maar ondertussen zijn ook eind examens dus die gaan dadelijk ook niet meer naar school, en veel mbo’s hebben maar 1 week vakantie. Ondertussen zal een keer het weer beter worden, dus veel buiten.

Pandora2
Berichten: 19881
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:05

Oh ja ik begrijp het. Volle kroeg, lekker beetje frotten en shaken :D
Vanaf 9 juni mag hier in BE de horeca binnen ook weer open, maar zal het aantal personen ook nog altijd gelimiteerd zijn.
In Spanje kan zoiets wel al denk ik 8-)

Ik denk ook dat de verkoop van die zelftesten er mee te maken heeft. Maar zeker gaan we dit nooit weten.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:10

sureido schreef:
Als je er maximaal een stevige griep van op loopt, lijkt mij het probleem opgelost. Er zal vast nog wel wat in het ziekenhuis belanden maar dat blijf je toch altijd hebben..


Behalve voor de mensen uit de risicogroep, die niet voor niks ook een griepprik krijgen omdat een stevige griep ze gemakkelijk fataal kan worden.
Dus jóuw probleem opgelost misschien. Dat van een ander niet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:28

Nikass schreef:
sureido schreef:
Als je er maximaal een stevige griep van op loopt, lijkt mij het probleem opgelost. Er zal vast nog wel wat in het ziekenhuis belanden maar dat blijf je toch altijd hebben..


Behalve voor de mensen uit de risicogroep, die niet voor niks ook een griepprik krijgen omdat een stevige griep ze gemakkelijk fataal kan worden.
Dus jóuw probleem opgelost misschien. Dat van een ander niet.

Nee hoor, niet alleen mijn probleem :D want volgens mij hebben al die mensen ook een oproep gehad voor een vaccinatie die ervoor zorgt dat je niet in het ziekenhuis komt.

Of heb ik iets gemist?