Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:53

Ik zou niet zo streng zijn voor jezelf. Je mag nu gewoon mensen zien gelukkig. Maakt het leven een stuk leuker:

Morgen mag ik naar de sportschool. :#

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:02

Sheran schreef:
Ik heb het even moeilijk met de vaccins, ik typ het even hier van me af zodat ik gewoon blij kan zijn voor mijn vrienden :'). Maar ik hoor net dat een hele goede vriend van mij vrijdag gevaccineerd wordt (hij is 40, geen risicogroep). Omdat hij officieel bij een ziekenhuis werkt. Maar hij doet onderzoek en hoeft dus al een jaar niet naar zijn werk. En ik merk dat ik het nu heel moeilijk vond om blij voor hem te zijn en dat ik vooral een sterk gevoel van jaloezie heb. Natuurlijk gun ik het hem wel, maar ik vind het idee dat ik nog zo lang moet wachten en nog zo lang elke dag bang moet zijn zonder iemand om dat nog een beetje mee te delen ineens heel erg. Ik ben zo jaloers dat hij eindelijk uit deze hel van angst mag. Hij doet er ook tegenover mij nogal ongevoelig over. Alleen maar heel blij, zeg maar, terwijl hij nooit echt zo bang is geweest als ik. Heeft ook nog zo'n familie kunnen zien en alles. Zo, dat is eruit :').

En ja, ik ben blij met elke prik. Ik vind het gewoon echt zwaar worden nu.


Helaas zijn de vaccins ook niet zaligmakend
Ik ken van dichtbij twee mensen die nu doodziek zijn door corona
Beiden in januari en feb twee maal gevaccineerd
Een is heel erg ziek thuis en de ander is eergister geintubeerd

BigOne
Berichten: 38427
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:33

Welke leeftijd hebben ze Tokredi ? En vaccinatie wil niet zeggen dat je 100 % beschermd bent, er blijft altijd 5 % over die alsnog behoorlijk ziek worden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:33

Sheran schreef:
Ik heb het even moeilijk met de vaccins, ik typ het even hier van me af zodat ik gewoon blij kan zijn voor mijn vrienden :'). Maar ik hoor net dat een hele goede vriend van mij vrijdag gevaccineerd wordt (hij is 40, geen risicogroep). Omdat hij officieel bij een ziekenhuis werkt. Maar hij doet onderzoek en hoeft dus al een jaar niet naar zijn werk. En ik merk dat ik het nu heel moeilijk vond om blij voor hem te zijn en dat ik vooral een sterk gevoel van jaloezie heb. Natuurlijk gun ik het hem wel, maar ik vind het idee dat ik nog zo lang moet wachten en nog zo lang elke dag bang moet zijn zonder iemand om dat nog een beetje mee te delen ineens heel erg. Ik ben zo jaloers dat hij eindelijk uit deze hel van angst mag. Hij doet er ook tegenover mij nogal ongevoelig over. Alleen maar heel blij, zeg maar, terwijl hij nooit echt zo bang is geweest als ik. Heeft ook nog zo'n familie kunnen zien en alles. Zo, dat is eruit :').

En ja, ik ben blij met elke prik. Ik vind het gewoon echt zwaar worden nu.


Ik begrijp je heel goed Sheran! Misschien is er allemaal niks aan te doen enzo, maar dat gevoel van oneerlijkheid is moeilijk te negeren. Bij ons in de familie zijn ook al gezonde twintigers gevaccineerd. Mensen die ook op bezoek gaan en dergelijke, terwijl wij dit sinds feb '20 al niet doen.
Ik probeer de gedachte vast te houden dat het tempo van vaccineren nu wel best hoog ligt en dat het een kwestie is van een paar maanden...
Maar lastig is het wel :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:36

Storm schreef:
Nikass schreef:
Dank je wel Femke! Zeer verhelderend!
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt er bij de GGD dan niet naar de brief gevraagd?
Hoe controleren ze dan?


Nogmaals, er wordt wél naar een brief gevraagd. Zonder brief, geen vaccinatie. Lees mijn posts even terug:

Storm schreef:
Klopt Rockwitch, en er wordt bij ons ook echt flink gecontroleerd of mensen wel hun uitnodiging mee hebben gebracht. Vorige week was er een vrouw die via de huisarts was doorgestuurd naar ze had geen brief bij zich. Ze werd niet geprikt maar moest haar huisarts bellen. Uiteindelijk kreeg ze een mail van haar huisarts, die heeft ze getoont en toen pas mocht ze geprikt worden.

Op mensen uit de reeds uitgenodigde jaartallen wordt minder streng gecontroleerd, als zo iemand de brief is vergeten, is dat niet zo erg.

Er worden gemiddeld zo'n 5 tot 7 mensen per dag weggestuurd die 'illegaal' een afspraak hebben gemaakt.


Nou blijkbaar niet overal dan, bij de mensen die ik ken in elk geval niet. En zelf een keer mee geweest. Werd totaal niet naar gevraagd.
(En ik heb het dan over de mensen die op basis van medisch risico zijn ingeënt)

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:38

bigone schreef:
Welke leeftijd hebben ze Tokredi ? En vaccinatie wil niet zeggen dat je 100 % beschermd bent, er blijft altijd 5 % over die alsnog behoorlijk ziek worden.

janssen is zelfs maar 67%

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:45


tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:02

bigone schreef:
Welke leeftijd hebben ze Tokredi ? En vaccinatie wil niet zeggen dat je 100 % beschermd bent, er blijft altijd 5 % over die alsnog behoorlijk ziek worden.


De een is begin 50
De ander is 37
Is echt schrikken, ik ken beiden goed
Waren beiden blij met het vaccin

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:04

DuoPenotti schreef:
bigone schreef:
Welke leeftijd hebben ze Tokredi ? En vaccinatie wil niet zeggen dat je 100 % beschermd bent, er blijft altijd 5 % over die alsnog behoorlijk ziek worden.

janssen is zelfs maar 67%


Was bij beiden Pfizer

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:07

Hoe kan het, Tokedri, dat deze mensen zo snel zijn gevaccineerd? Zaten zij in een risicogroep? Want dan kan ik me wel voorstellen dat, als ze toch besmet raakten, ze er ook erg ziek van worden.

BigOne
Berichten: 38427
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:15

We hebben 17 miljoen inwoners, 3.2 miljoen onder de 18 en 5 miljoen boven de 60. 20 % wil niet prikken ( ongeveer)
Dat zijn er 1.5 miljoen. Dat betekend globaal dat er nog 7.3 miljoen prikken moeten worden gezet dus ongeveer 8 a 9 weken met deze snelheid.

Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:22

bigone schreef:
We hebben 17 miljoen inwoners, 3.2 miljoen onder de 18 en 5 miljoen boven de 60. 20 % wil niet prikken ( ongeveer)
Dat zijn er 1.5 miljoen. Dat betekend globaal dat er nog 7.3 miljoen prikken moeten worden gezet dus ongeveer 8 a 9 weken met deze snelheid.


X 2 in de meeste gevallen.
Meer dus dan 7,3 miljoen, omdat de meeste mensen dubbel geprikt moeten worden.

Een deel van de mensen die nu geprikt zijn, hebben al dubbele dosis gehad. Een deel enkel.

BigOne
Berichten: 38427
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:29

Maar met die eerste prik er in bereiken we al heel veel.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:39


tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:46

nynke55 schreef:
Hoe kan het, Tokedri, dat deze mensen zo snel zijn gevaccineerd? Zaten zij in een risicogroep? Want dan kan ik me wel voorstellen dat, als ze toch besmet raakten, ze er ook erg ziek van worden.



Nee werken beiden in de zorg

anjali
Berichten: 15188
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:43

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:
Ik zag net een fragmentje uit Lang Leve de Liefde, zal vanavond wel op TV komen. Daar zit een vrouw die trots roept dat ze nooit een mondkapje draagt en niet gevaccineerd wil worden (want ze weet wat erin zit :)) ) Ze vervolgt dat ze zelfs niet kan samenwonen met iemand die is gevaccineerd. De man tegenover haar, nou ik heb de eerste al gehad! :')


Dit zag ik ook _O-
Ik weet wat erin zit... No oliebol, Sherlock, dat staat gewoon openbaar op internet.

‘Ik heb er al eentje gehad’.
Slaat die vrouw van schrik handen voor de mond en doet alsof hij net vertelt dat hij de buurvrouw vermoord heeft. :')

Ja dat heb ik ook gezien. Die kunnen dan meteen de koffers gaan pakken.

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:19

Ik reageer even op dat stukje over "voordringen". Ik heb twee weken geleden mijn eerste prik gehad bij de GGD in Zwolle. Maar daar kwam ik toen echt niet binnen zonder uitnodiging, bevestiging van afspraak etc. Ben zelfs drie keer gecontroleerd voor ik geprikt werd. Meer mensen dat gehad in Zwolle?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:44

Fijn dat jullie niet veroordelend naar mij waren :+:
Ik hoop dat je snel je prik krijgt, Nikass.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:52

Als bij 5% de prik zijn werk niet gedaan heeft dan zijn dat uiteraard toch nog zo‘n half miljoen mensen in NL die nog „gewoon“ op de IC kunnen landen.
Dat kan gewoon nog steeds voor massale overbelasting zorgen als nu iedereen weer op vakantie vertrekt en wild gaat leven. Dat lijkt men een beetje te vergeten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:53

Sizzle schreef:
Als bij 5% de prik zijn werk niet gedaan heeft dan zijn dat uiteraard toch nog zo‘n half miljoen mensen in NL die nog „gewoon“ op de IC kunnen landen.
Dat kan gewoon nog steeds voor massale overbelasting zorgen als nu iedereen weer op vakantie vertrekt en wild gaat leven. Dat lijkt men een beetje te vergeten.

Tja, het leven zal een keer door moeten.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:01

Weigeraars en twijfelaars krijgen dan toch nog een 2e kans :D
Overschotten zullen op het einde van de rit ook aan het covax-programma geschonken worden +:)+

Citaat:
Wie een coronavaccin weigert, krijgt op het einde van de vaccinatiecampagne nog een tweede kans. Dat heeft Gudrun Briat, woordvoerder van de taskforce Vaccinatie, vandaag gezegd op de persconferentie van gezondheidsinstituut Sciensano en het Nationaal Crisiscentrum.

België heeft in het totaal meer dan 30 miljoen vaccins besteld. Nu de vaccinatiecampagne stilaan op volle snelheid begint te draaien, is de vraag wat er zal gebeuren met de vaccins die over zullen blijven.

"Er zal geen enkel vaccin verloren gaan", benadrukte Briat. In de eerste plaats zullen de vaccins dienen om de lopende vaccinatiecampagne te beëindigen. Daarna krijgen twijfelaars en personen die een vaccin hebben geweigerd een tweede kans om een prik te laten zetten. Ook zullen er doses worden geschonken aan het Covax-programma van de Verenigde Naties, dat een gelijke verdeling van de vaccins voor de armere landen nastreeft.

In fase 3 zullen de vaccins dan ingezet worden als booster voor de kwetsbare groepen en eventueel ook voor andere delen van de bevolking en komen ook de jongste Belgen misschien aan de beurt. "Die zaken zijn echter afhankelijk van de wetenschappelijke adviezen en worden door de politici beslist", besluit Briat.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:02

sureido schreef:
Sizzle schreef:
Als bij 5% de prik zijn werk niet gedaan heeft dan zijn dat uiteraard toch nog zo‘n half miljoen mensen in NL die nog „gewoon“ op de IC kunnen landen.
Dat kan gewoon nog steeds voor massale overbelasting zorgen als nu iedereen weer op vakantie vertrekt en wild gaat leven. Dat lijkt men een beetje te vergeten.

Tja, het leven zal een keer door moeten.


Ja, als we die kans op overbelasting hebben geminimaliseerd ;) Als iedereen te vroeg weer gaat leven zoals voorheen lopen we alleen meer risico op extra besmettingen, wat weer risico op mutatie met zich meebrengt, en als het virus gaat muteren op zo’n manier dat de vaccins er niet tegen werken, kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen straks.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:06

Ik gok dat er altijd risico blijft met dit virus, maar je kan beter mensen gereguleerd meer vrijheid geven, want heel veel mensen ‘boeit’ het allemaal niet echt meer.

Ik zag ook steeds meer mensen op reis, nu gaan er mss meer naar plekken waar minder risico is..

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:06

Hij zit erin.....

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:06

purny schreef:
Hij zit erin.....

*\o/*