Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:53

Karuna, hier in Friesland zijn de mensen met obesitas en Down ook nog niet gevaccineerd terwijl Zeeland en Brabant al half februari aan de beurt waren.....

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:03

Grote verschillen inderdaad.

Hier 3 mei janssen gepland staan! Ik doe t maar gewoon, vind het wel heel spannend

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:16

Liezel1 schreef:
Karuna, hier in Friesland zijn de mensen met obesitas en Down ook nog niet gevaccineerd terwijl Zeeland en Brabant al half februari aan de beurt waren.....

Ja maar dat komt omdat ze daar als eerste astra hadden en het mocht destijds nog met astra (onder de 60).

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:46

Dit is wel een fijn leesbaar artikel over de reductie van transmissie na vaccinatie, maar waarom voorlopig maatregelen nog zinvol zijn. Ondanks dat een gevaccineerde wellicht niet meer zo snel iemand infecteerd is diegene vaak niet symptomatisch en versleept het dan toch weer deels ongemerkt door niet ingeenten.
Ook wordt duidelijk dat die 95% bescherming inderdaad voor ouderen niet perse realistisch is.

https://www.nationalgeographic.com/scie ... eadtherest

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:32

Goed artikel, dus 2600 gevaccineerde 60 plussers kregen alsnog Corona , daarvan moesten er 180 opgenomen worden en zijn er 18 overleden. Wat ik jammer vind is dat ze niet de antistoffen hebben gemeten( of ik heb er overheen gelezen) want het is bekend dat ong. 5 % alsnog ziek kan worden. En dat lijkt wel op deze cijfers.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:41

Hoeveel 60 plussers waren er in totaal ingeënt? Gaat het om Engeland? (ik kan het artikel niet lezen, sorry)

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:00

85 miljoen mensen waren volledig gevaccineerd, las ik. Dus dan vallen de aantallen van covid krijgen mee. Het is juist een artikel dat laat zien dat besmettingen echt goed dalen en mensen waarschijnlijk niet meer besmetten.

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:03

bigone schreef:
Inderdaad, diepe buiging. Wanneer mensen die niet dagelijks hoeven te werken en niet echt er op uit moeten en zo dus zo weinig mogelijk risico lopen allemaal zo zouden denken dan was het mooi.

Precies dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:11

Ik zie bij een wappie steeds voorbij komen dat de cijfers in Amerika zo goed zijn zonder de maatregelen en dat de maatregelen dus onzin zijn.. Of zou het door het vaccineren komen :)* Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om te reageren :')

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:16

Ik zat toevallig gisteren grafieken te kijken met vaccinatie effecten bij ons. Ik vind het al behoorlijk indrukwekkend.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:28


Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:31

Ja, bij de 70+ is het effect ook al heel duidelijk.
Met nu zo‘n 15% met minimaal eerste prik merk ik ook dat mensen positiever worden.
Ik sta nog niet op de wachtlijst (pure laksheid) maar mijn collega (begin 30 en gezind) heeft zich wel al aangemeld en zijn wachhtijd werd net verkort van juli naar waarschijnlijk juni.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:36

Hoe werkt die wachtlijst bij jullie dan? Schrijf je in voor het vaccin?

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:40

Gisteren heb ik veel gedaan. 12 km gewandeld en gras gemaaid. 'S avonds en 's nachts reactie en ik voelde me echt moe en hoofdpijn en wat onbestendig.
Vandaag ook nog niet goed. Waarschijnlijk, zo denk ik, toch de Pfizer. Had ik niet verwacht.
Mijn man heeft een week veel geslapen. En dat had ik niet nodig, ben ook een stuk jonger. Ik vind het raar, want maandag had ik al de inenting.
Herkennen jullie dit?
Het is dus niet erg, begrijp me goed, maar wel zo aanwezig dat ik vandaag mijn hulp heb afgemeld bij het schapenscheren . Dat voelt extra rot en schuldig, want 2 extra handen maakt het relaxter want is heel hard werken voor iedereen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:44

Relaxed schreef:
Hoe werkt die wachtlijst bij jullie dan? Schrijf je in voor het vaccin?


Ja, iedereen kan zich aanmelden online en dan wordt je op basis van leeftijd, werk en ziektegeschiedenis ingedeeld in groepen. Je kunt dan zien wat de verwachtte wachttijd is voor jouw groep.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:48

Sizzle schreef:
Relaxed schreef:
Hoe werkt die wachtlijst bij jullie dan? Schrijf je in voor het vaccin?


Ja, iedereen kan zich aanmelden online en dan wordt je op basis van leeftijd, werk en ziektegeschiedenis ingedeeld in groepen. Je kunt dan zien wat de verwachtte wachttijd is voor jouw groep.


Mooi systeem!

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:48

Pien,de prik is één ding maar je lichaam begint na een dag of vier antilichamen aan te maken dus zeker verklaarbaar. Ik had zes dagen na de prik een offday en volgende dag weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:51

Sizzle schreef:
Relaxed schreef:
Hoe werkt die wachtlijst bij jullie dan? Schrijf je in voor het vaccin?


Ja, iedereen kan zich aanmelden online en dan wordt je op basis van leeftijd, werk en ziektegeschiedenis ingedeeld in groepen. Je kunt dan zien wat de verwachtte wachttijd is voor jouw groep.


Mooi systeem idd :j

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:08

ik heb de 28e mijn afspraak in kunnen plannen voor Janssen op mijn werk.
Ik werk nog tot en met 30 april bij deze organisatie dus kon nog net even mee in de 1e prik ronde :)
Wel fijn idee dat ik hierna "veiliger" mijn werk kan doen voor mijn cliënten o.a

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:51

bigone schreef:
Pien,de prik is één ding maar je lichaam begint na een dag of vier antilichamen aan te maken dus zeker verklaarbaar. Ik had zes dagen na de prik een offday en volgende dag weer goed.


Dank je wel, dit stelt me gerust (ik ben altijd bang dat ik me aanstel := en het helpen rondom scheren afzeggen vind ik nogal wat). Ik ben zooo moe, net zittend op de tractor even gemaaid. Maar ben gestopt. Ik heb echt een off day zoals jij dat mooi noemt. Blij nu dat ik vannacht het vrijwilligerswerk heb afgezegd.
Dan ga ik rustig aan doen ook al is dat moeilijk).

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:56

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
Pien,de prik is één ding maar je lichaam begint na een dag of vier antilichamen aan te maken dus zeker verklaarbaar. Ik had zes dagen na de prik een offday en volgende dag weer goed.


Dank je wel, dit stelt me gerust (ik ben altijd bang dat ik me aanstel := en het helpen rondom scheren afzeggen vind ik nogal wat). Ik ben zooo moe, net zittend op de tractor even gemaaid. Maar ben gestopt. Ik heb echt een off day zoals jij dat mooi noemt. Blij nu dat ik vannacht het vrijwilligerswerk heb afgezegd.
Dan ga ik rustig aan doen ook al is dat moeilijk).


Ik had dat toen ook ik was zo moe kon alleen maar in mijn ogen wrijven. En vervolgens niet kunnen slapen heerlijke combinatie :')

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:01

Ja dit dus. Ik heb vannacht 2 uur naar het zingen vd nachtegaal geluisterd, want ik kon ook niet slapen. Zelfs mijn luiken er voor open gedaan. Dus het was niet erg wakker liggen met die ballade onder mijn raam.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:26

Gewoon even twee dagen gas terug Pien!

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:40

Ik heb zojuist mijn afspraken gemaakt voor Pfizer. De paus heeft het hele Vaticaan daarmee laten enten en de daklozen in de omgeving ook nog.Ik orienteer me aan het Vaticaan dus dan denk ik dat het wel goed zal zijn.Ben jij al weer wat fitter Pien? De 77-jarige koster van onze kerk waar ik goed bevriend mee ben heeft ook Pfizer gehad en zegt er helemaal niets van gemerkt te hebben.Ik vermoed dat het individueel flink kan verschillen hoe op een vaccin gereageerd wordt.Mijn pensionhouder heeft AstraZeneca gehad en die zegt daar helemaal geen last van gehad te hebben.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:08

Mijn ouders hebben beide AZ gehad en beide nergens last van gehad, mijn moeder alleen van de prikplek een beetje.