Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:33

karuna schreef:
Oscar ik ook, was verrast vanmorgen ook. Belde om iets anders en na noemen van geboortedatum floepte de melding omhoog. Brief schijnt onderweg te zijn maar ook daar zonder code. Maar ja die code schijnt voor nu belangrijk te zijn. Zonder geen afspraak. En zonder brief geen prik. Maar ja vanmiddag hoor ik hopelijk meer.

Helaas mantelzorger moet mogelijk wel wachten ook al gaat hij mee als begeleider. Maar via zijn werk blijft het drama. Nu weer een in zkh met embolie door covid. Het blijft daar gewoon een ramp. Meeste besmette collega's via hun kinderen en pubers of door eigen stomme gedrag

Purny lukt niet met mijn geboortejaar. Is ook een speciaal telefoonnummer

Waarom niet een speciale taxi bellen? Je wil al zolang een prik en het rode kruis verzorgt ook vervoer voor mensen.

Choiix
Berichten: 2267
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:05

karuna schreef:
Oscar ik ook, was verrast vanmorgen ook. Belde om iets anders en na noemen van geboortedatum floepte de melding omhoog. Brief schijnt onderweg te zijn maar ook daar zonder code. Maar ja die code schijnt voor nu belangrijk te zijn. Zonder geen afspraak. En zonder brief geen prik. Maar ja vanmiddag hoor ik hopelijk meer.

Helaas mantelzorger moet mogelijk wel wachten ook al gaat hij mee als begeleider. Maar via zijn werk blijft het drama. Nu weer een in zkh met embolie door covid. Het blijft daar gewoon een ramp. Meeste besmette collega's via hun kinderen en pubers of door eigen stomme gedrag

Purny lukt niet met mijn geboortejaar. Is ook een speciaal telefoonnummer


Laat je huisarts met de artsenlijn van de GGD bellen. Zij hebben dat nummer, is niet openbaar. Ze kunnen je dan de benodigde code zo geven.

Zelf is die code NIET te achterhalen.

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:11

Marije heel interessant je post over Kenia, ik weet erg weinig af van dat land.
Fijn dat de probleem mensen ook mogen. Karuna komt goed. De tip van huisarts laten bellen is een goede.

Zonet 2de keer geprikt, maar dan door een grote mier. Die 2de doet me toch zeer. Daar is pfizer heilig bij. Prikangst voor insecten dat kan ik begrijpen maar voor vaccinatie vind ik moeilijk. Enfin de tip die ik kreeg is je arm super ontspannen houden dat gaat het beste. Zelf kijk ik nooit. Als kind werd ik ooit gevaccineerd door mijn vader en nieuwsgierig als ik was keek ik, en trok terug. Mijn vader schoot in de lach en leerde me om niet te kijken. Toen was het zo geprikt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:45

Echwel schreef:
Top nieuws mijn vriendin 49 jaar en risicogroep is uitgenodigd voor enting


Dus ze zijn die groep aan het enten

Ben er heel.blij mee


Over welke risico groep heb je het dan?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:46

Femke_Tweety schreef:
Komende paar weken worden voor risicomensen nog even heel naar.

Cijfers lopen op, mensen houden zich steeds minder aan de maatregelen.
Voor de ziekenhuizen (met name ic's) zitten we ongeveer op het kantelpunt, omdat inmiddels echt heel veel ouderen geënt zijn en de aanvoer van nieuwe patiënten dus minder wordt.

Maar de hoeveelheid mensen die nú besmet is, is wel heel erg hoog. Vrijwel het hoogste punt sinds de start van de pandemie.

Dus voor die mensen die wél risico lopen en nog níet geënt zijn, zijn de komende weken in feite even de riskantste sinds vrijwel het begin van de pandemie.

Dat zal snel verminderen, ofwel doordat ze zelf geënt worden (zoals vriendin Echwel) ofwel doordat de pandemie echt wel minder voeten aan aarde krijgt en zál gaan afnemen in de nabije toekomst.

Maar nu nog ff k#t dus.


Precies mijn idee -O-

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:48

Nikass schreef:
Echwel schreef:
Top nieuws mijn vriendin 49 jaar en risicogroep is uitgenodigd voor enting


Dus ze zijn die groep aan het enten

Ben er heel.blij mee


Over welke risico groep heb je het dan?

Wat niet :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:51

Echwel schreef:
Nikass schreef:
Over welke risico groep heb je het dan?

Wat niet :D


Nou mijn vriend nog altijd niet hoor.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37354
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:56

Helaas -O- foutje van de ggd blijkt. Ook dat gaat per regio en mijn huisarts had onterecht de melding gekregen en nu dus best wat d die ze nu weer na kunnen bellen.

Oftewel minstens 3 weken te vroeg gebeld. Over twee of drie weken mogen zij pas lijsten aanleveren naar de ggd, zij zorgen dan voor een code en of de huisarts of de ggd sturen bericht.

Dus nog zeker een maand geduld hebben.

Heel erg lelijk woord en ik ga in een hoekje erg verdrietig zitten wezen. -O- ;(

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:59

:knuffel: pour Karuna, Nikass en al die anderen die nog moeten wachten. :knuffel:

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:13

He bah, wat teleurstellend.

Je hoeft trouwens met mij geen medelijden te hebben hoor :)
'k Zou het fijn vinden om aan de beurt te zijn, maar het is wat het is. Ieder op z'n beurt. Er zijn anderen die het harder nodig hebben, bijv. de mensen die in de gezondheidszorg werken en elke dag weer voor ons zorgen en hun nek uitsteken. Dan vind ik het niet meer dan redelijk dat anderen moeten wachten. Mijn tijd komt nog wel en we maken er maar het beste van, ook zonder vaccin :)

Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:13

@Oscar +:)+

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:20

Dat dus Oscar..
Begreep ik het goed dat ze de risicogroepen met Janssen gaan enten
Dan ben je er net zo snel vanaf als de meeste met AstraZeneca

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:20

Balen karuna

DuoPenotti

Berichten: 30097
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:20

Oscar schreef:
He bah, wat teleurstellend.

Je hoeft trouwens met mij geen medelijden te hebben hoor :)
'k Zou het fijn vinden om aan de beurt te zijn, maar het is wat het is. Ieder op z'n beurt. Er zijn anderen die het harder nodig hebben, bijv. de mensen die in de gezondheidszorg werken en elke dag weer voor ons zorgen en hun nek uitsteken. Dan vind ik het niet meer dan redelijk dat anderen moeten wachten. Mijn tijd komt nog wel en we maken er maar het beste van, ook zonder vaccin :)

<3
Zo knap dat jij die kunt zeggen :j :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37354
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:25

Echwel nee dus, ggd ent met pfizer of az. Jansen voor nu alleen ziekenhuiszorg en ggd, zo positief en joepie is het niet eens.

Hier gewoon nog minstens 6 weken wachten op zijn vroegst voor een enting gedaan kan worden.

Oscar ik begrijp het van jou ook niet hoor. Meer risico kun je niet hebben.

Ik had me erbij neergelegd, gefrustreerd en wel. En dan wordt je blij gemaakt en pats weer een klap in het gezicht. Sorry foutje van de ggd. Sluit maar weer achteraan. Dit is nu de derde keer dat het me overkomt. Eerst februari, daarna eind maart en nu weer. _-:( -O- |( en dit keer dus puur omdat ik in een "verkeerde " regio woon die als laatste zo ongeveer aan de beurt is.

Ik ben weer weg hier om verdere frustratie te voorkomen

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:26

Oscar schreef:
He bah, wat teleurstellend.

Je hoeft trouwens met mij geen medelijden te hebben hoor :)
'k Zou het fijn vinden om aan de beurt te zijn, maar het is wat het is. Ieder op z'n beurt. Er zijn anderen die het harder nodig hebben, bijv. de mensen die in de gezondheidszorg werken en elke dag weer voor ons zorgen en hun nek uitsteken. Dan vind ik het niet meer dan redelijk dat anderen moeten wachten. Mijn tijd komt nog wel en we maken er maar het beste van, ook zonder vaccin :)



Dat snap ik Oscar en ik heb met niemand medelijden maar ik leef wel mee. En toch ben jij voor mij iemand die ik het heel erg gun. Je hebt genoeg polonaise aan je lijf en die enting geeft toch rust.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:28

Oscar, wat ben jij een kanjer +:)+ Ik zou graag mijn prik aan jou geven, maar ik mag toch hopen dat jij eerder aan de beurt bent.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:31

Da's lief :)
Maar weet je...... ik heb nog de mogelijkheid om een beetje voorzichtig te zijn. Weliswaar beperkt omdat ik ook weer afhankelijk ben van anderen, maar het kan wel.
Al die mensen die telkens in contact komen met andere mensen en risico's nemen voor hun eigen gezondheid met als doel om voor mij/ons te zorgen, dat zijn voor mij de echte helden. En als die allemaal aan de beurt geweest zijn, samen met de groepen die nog meer penarie hebben, dan schuif ik heeeeeeeeel graag aan.

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:33

_/-\o_ _/-\o_ :knuffel:

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:26

<3 :+: zo zou de wereld moeten zijn!

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:27

Inderdaad, diepe buiging. Wanneer mensen die niet dagelijks hoeven te werken en niet echt er op uit moeten en zo dus zo weinig mogelijk risico lopen allemaal zo zouden denken dan was het mooi.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:50

bigone schreef:
Inderdaad, diepe buiging. Wanneer mensen die niet dagelijks hoeven te werken en niet echt er op uit moeten en zo dus zo weinig mogelijk risico lopen allemaal zo zouden denken dan was het mooi.


Ik kan het niet beter zeggen.

Oscar respect hoor !

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:01

Ik lees dat de problemen met het vaccin van AZ misschien komen door ' onzuiverheden ' en het dus eventueel zou aangepast kunnen worden.
Eén of ander duits onderzoek heeft zich hiermee beziggehouden en het EMA komt nog met een communiqué hierover één van de volgende dagen.
Als dat zo is, kan het in de toekomst misschien wel weer voor meer mensen gebruikt worden.

Maar J&J zou dan hetzelfde probleem hebben zegt mijn lekenverstand en daar lees ik niks over.

Miepmiept
Berichten: 2043
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:42

Weet iemand hoe het hier zit met vaccinatie na besmetting?

Mijn vader heeft in het ziekenhuis gelegen met Covid19 en nu is de uitnodiging voor vaccinatie op de deurmat gevallen. De artsen zeggen dat er een maand moet zitten tussen de positieve test en de vaccinatie, maar de GGD zei dat hij ook eerst negatieve test moet hebben. Mijn oom die tegelijkertijd in het ziekenhuis lag en wel al eerste vaccin had gehad (gelukkig minder ziek geweest, maar had bloedvergiftiging erbij) mag wel zonder negatieve test een maand na positieve test voor de tweede prik. Mijn moeder mag ook gewoon voor de tweede AZ bij de huisarts (Wel positief getest maar nauwelijks klachten gehad)

Enige verschil is dat het bij mijn pa om de eerste prik gaat, maar ik heb ze aangeraden volgende week opnieuw te bellen en gewoon afspraak inplannen. Maand is dan sowieso al voorbij en voordat je aan de beurt bent is het nog langer geleden natuurlijk.

BigOne
Berichten: 38481
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:43

Gewoon afspraak maken en zit er dan meer als een maand tussen voldoet hij aan de gestelde eis toch?