Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:52

Oh Vayo, ik heb gemiddeld 3 uitvaarten per week (werk) en bij geen een zie ik familie afstand houden. Menselijke situatie. Uvl waren in het begin streng erop, maar dat zijn zij ook niet meer. Zij gaan zich ook niet meer mengen in zo’n situatie. Vaak houden mensen achterin de kerk afstand (dus geen directe familie) en dan komt de hele bups a 20 man tegelijk binnen. :+

Gister pakte zelfs een uvl mijn hand omdat ze anders niet van de plankjes van het graf kon komen. Wel een ‘mag ik aub even jouw hand pakken’ (nee mevrouw, val maar.... := ) dus ze vroeg het nog wel voor ze mijn hand greep.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:15


purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:19


madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:33

Fijn. Ik werk in de ggz en denk janssen te krijgen binnenkort. Maar wil liever pfizer of moderna. Is al bekend waarmee de gezonde 60 minner gevaccineerd gaat worden? Ik kan dat nergens vinden. Behalve dat er veel pfizer geleverd wordt nog.

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:45

Zelfs als het bekend is zou ik er pas waarde aan hechten als de groep aan de beurt is met al die wisselingen :+

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:52

madeliefw schreef:
Fijn. Ik werk in de ggz en denk janssen te krijgen binnenkort. Maar wil liever pfizer of moderna. Is al bekend waarmee de gezonde 60 minner gevaccineerd gaat worden? Ik kan dat nergens vinden. Behalve dat er veel pfizer geleverd wordt nog.


Gisteren werd aangegeven dat Janssen gewoon gebruikt ging worden volgens plan dus lijkt mij dat dat Janssen wordt. Gebeurt nu immers ook in de ziekenhuizen. In het schema staat Janssen, Pfizer of moderna.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:11

madeliefw schreef:
Fijn. Ik werk in de ggz en denk janssen te krijgen binnenkort. Maar wil liever pfizer of moderna. Is al bekend waarmee de gezonde 60 minner gevaccineerd gaat worden? Ik kan dat nergens vinden. Behalve dat er veel pfizer geleverd wordt nog.


Volgens mij oorspronkelijk AZ en Janssen en zal dat nu Janssen worden.
De bijwerkingen wat betreft trombose zijn echt zeer zeldzaam.
Als je op Lareb kijkt bij de gemelde bijwerkingen van Pfizer staat daar ook best een lijst. Geen enkel vaccin is zonder risico of bijwerkingen.

purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:12

Ik ben blij dat de griepprikkers bij de GGD moeten. Scheelt de artsen een hoop extra werk

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:12

Nee ik weet dat we in de ggz janssen krijgen. Ben echter benieuwd als ik wacht tot de rest van nl krijg of dat dan pfizer zou zijn.

purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:30

madeliefw schreef:
Nee ik weet dat we in de ggz janssen krijgen. Ben echter benieuwd als ik wacht tot de rest van nl krijg of dat dan pfizer zou zijn.

De Jonge gaat mensen die een bepaald vaccin weigeren omdat ze het niet vertrouwen, niet tegemoetkomen. "Voor nu is het prikken wat de pot schaft", zegt de demissionair minister. "Als we er een keuzemodel van maken, dan wordt het een rommeltje." Misschien dat er uiteindelijk een keuze komt voor mensen, maar voorlopig zit dat er niet in.

Weet niet hoe het gaat als je in de zorg werkt en of je dan nog een andere mogelijkheid hebt?

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:30

sureido schreef:
Oh Vayo, ik heb gemiddeld 3 uitvaarten per week (werk) en bij geen een zie ik familie afstand houden. Menselijke situatie. Uvl waren in het begin streng erop, maar dat zijn zij ook niet meer. Zij gaan zich ook niet meer mengen in zo’n situatie. Vaak houden mensen achterin de kerk afstand (dus geen directe familie) en dan komt de hele bups a 20 man tegelijk binnen. :+

Gister pakte zelfs een uvl mijn hand omdat ze anders niet van de plankjes van het graf kon komen. Wel een ‘mag ik aub even jouw hand pakken’ (nee mevrouw, val maar.... := ) dus ze vroeg het nog wel voor ze mijn hand greep.


Zo begrijpelijk dat al die meer of minder nuttige regeltjes in tijden van groot verdriet op de achtergrond raken. Ik heb daar geen enkele moeite mee, en zal ook niemand erom veroordelen/opmerking maken.

DuoPenotti

Berichten: 30093
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:33

Ik ben best van de regels. Hekel mensen die feestjes houden.
Maar immens verdriet bij overlijden en elkaar dan noodzakelijk troosten en ondersteunen, ben ik het gewoon mee eens.
Als dat de enige regel was die overtreden werd vraag ik me af of er nog wel zoveel besmettingen waren nu?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:39

Inderdaad het is onmenselijk om dan de regels straks te volgen of opgelegd te krijgen. Uiteindelijk denk ik ook dat de besmettingen daardoor echt niet enorm op zullen lopen. Maar is er iemand besmet, dan kan het hard gaan. Nu is het gelukkig ook zo dat steeds meer ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn en dat het uiteindelijk maar een klein percentage is dat er door in het ziekenhuis komt of erger. In dit soort situaties zou ik dat risico echt wel nemen. En dan nog is een ieder natuurlijk vrij om zelf ervoor te kiezen wel die afstand te bewaren. Voor mensen in de uitvaartbranche lijkt me dat ook lastig. Bij mensen in zo’n verdrietige situatie heb je echt geen zin om politie agentje te moeten spelen. Ik ben blij om te horen dat dat ook weinig tot niet gebeurd. Ik ben ook blij dat er meer mensen naar een uitvaart mogen.

pien_2010

Berichten: 43758
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:21

Vayo schreef:
madeliefw schreef:
Fijn. Ik werk in de ggz en denk janssen te krijgen binnenkort. Maar wil liever pfizer of moderna. Is al bekend waarmee de gezonde 60 minner gevaccineerd gaat worden? Ik kan dat nergens vinden. Behalve dat er veel pfizer geleverd wordt nog.


Volgens mij oorspronkelijk AZ en Janssen en zal dat nu Janssen worden.
De bijwerkingen wat betreft trombose zijn echt zeer zeldzaam.
Als je op Lareb kijkt bij de gemelde bijwerkingen van Pfizer staat daar ook best een lijst. Geen enkel vaccin is zonder risico of bijwerkingen.


Vayo dat zei mijn apotheker ook vanochtend, dat pfizer ook veel bijwerkingen kent waar geen aandacht aan geschonken wordt.

DuoPenotti

Berichten: 30093
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:28

Maar wat zijn de bijwerkingen?
Een stijve arm of moe, niet echt interessant, maar een trombose?

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:42

Maar het is niet zo dat als ik nu janssen weiger niet mijn prik krijg die ik zou krijgen als ik niet in de zorg zou werken hoor. Als ik die weiger wordt 't een ander verhaal.

purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:03

madeliefw schreef:
Maar het is niet zo dat als ik nu janssen weiger niet mijn prik krijg die ik zou krijgen als ik niet in de zorg zou werken hoor. Als ik die weiger wordt 't een ander verhaal.

Daarom zei ik ook dat ik het niet weet wat jouw situatie is...

pien_2010

Berichten: 43758
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:06

DuoPenotti schreef:
Maar wat zijn de bijwerkingen?
Een stijve arm of moe, niet echt interessant, maar een trombose?


Bv opjagen vd bloeddruk , heftige allergische reactie geven.

Ik citeer van Nos.nl *\o/* Utrecht heeft het begrepen.

En in Frankrijk gaan ze ih weekenden voor 60++ in Dysneyland hotel met pfizer prikken. Het wordt het grootste vaccinatie centrum van Parijs die ongelooflijk veel mensen tegelijkertijd kan verwerken. *\o/* zoe ook hieronder en komt van nos.nl.

Citaat:
Utrecht prikt door tot vlak voor middernacht

In de Jaarbeurs in Utrecht wordt vanaf vandaag tot bijna middernacht gevaccineerd tegen corona. Het is een proef om te onderzoeken of mensen bereid zijn zich op latere tijdstippen te laten inenten. De eerste indruk is dat die bereidheid er is, want gisteren bleken alle tijdslots tot 's avonds laat al volgeboekt te zijn.

Mensen die een afspraak hebben na 22.00 uur hoeven zich niet aan de avondklok te houden. Wel moeten ze een ingevulde eigen verklaring bij zich hebben. Als ze op de terugweg worden aangehouden kunnen ze ook hun vaccinatiebewijs laten zien.


Citaat:
In Frankrijk wordt vaccineren net een sprookje, namelijk in Disneyland Parijs

In Frankrijk wordt een vaccinatiecentrum geopend op misschien wel de meest sprookjesachtige plek voor een prik: Disneyland Parijs. Vanaf zaterdag kan het publiek daar terecht voor een Pfizer-vaccinatie.

Het centrum wordt geopend in één van de Disney-hotels, gelegen aan de rand van het pretpark. Zo wordt voorkomen dat bezoekers door de lege straten en langs stilstaande attracties lopen: Disneyland Parijs, het grootste pretpark van Europa, is namelijk al sinds eind oktober gesloten,

"Er kunnen duizend mensen per dag worden geprikt'', laten de Franse autoriteiten weten. Daarmee behoort het park tot de grotere 'vaccinodromes' in het land. Voorlopig gaat de Disney-priklocatie alleen in het weekend open. En omdat er met Pfizer wordt gevaccineerd, is de prik ook alleen bedoeld voor mensen van ouder dan 60 en Fransen met gezondheidsproblemen.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:11

madeliefw schreef:
Maar het is niet zo dat als ik nu janssen weiger niet mijn prik krijg die ik zou krijgen als ik niet in de zorg zou werken hoor. Als ik die weiger wordt 't een ander verhaal.


Als je wacht tot je leeftijdsgroep aan de beurt is, kun je niet kiezen, maar krijg je ook een bepaald vaccin toegewezen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

Onder de 60 is dat (voor zover nu bekend) Jansen, Pfizer of Moderna. Dus blijft een gok wat je krijgt.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:24

Ik neem sowieso het vaccin als het kan, maar dat zal voor mij nog wel even duren.

Vriendin werkt in de zorg en heeft vorig jaar al pfizer gekregen. Daar is ze één dag (bij de 2e prik) behoorlijk ziek van geweest. Helaas heeft het bij haar niet geholpen. Ze heeft recent toch corona opgelopen is is ook best ziek geweest.

pien_2010

Berichten: 43758
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:28


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:30

snuffie123 schreef:
Ik neem sowieso het vaccin als het kan, maar dat zal voor mij nog wel even duren.

Vriendin werkt in de zorg en heeft vorig jaar al pfizer gekregen. Daar is ze één dag (bij de 2e prik) behoorlijk ziek van geweest. Helaas heeft het bij haar niet geholpen. Ze heeft recent toch corona opgelopen is is ook best ziek geweest.

Huh, waar woont ze dan?

Sizzle

Berichten: 35729
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:32

Duitsland staat weer winkeltoerisme toe mits ingeent en niet uit een land met een komische mutatie en mits langer dan 2 weken na de 2e en mits niet uit specifieke Bundesländer en en en Oja, als je al ziek bent geweest zijn er ook minder regels, maar dan juist of juist niet met test.
Of wel, voor niemand te begrijpen wat nou precies de bedoeling is _O-

DuoPenotti

Berichten: 30093
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:33

pien_2010 schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar wat zijn de bijwerkingen?
Een stijve arm of moe, niet echt interessant, maar een trombose?


Bv opjagen vd bloeddruk , heftige allergische reactie geven.

]

Ik heb al broeddruk verlagers voor de migraine, terwijl ik geen hoge bloeddruk heb, dus daar geen angst voor :P
En voor die allergische reactie ook niet echt.

Maar of ik bij Janssen heftige hoofdpijn verschil ervaar met migraine?
Geen idee.
En vaak helpen triptanen wel zodat ik de dag redelijk doorkom, maar niet altijd.
Wanneer is het dan Migraine of een bijwerking met ernstige gevolgen.
Vind dat geen fijn idee.

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:39

Ik rol er goed doorheen
Vannacht heel koud gehad, arm.doet ietwat pijn en wat hoofdpijn
Paracetamol helpt

Mijn man is vanmorgen.met Pfizer geënt