Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:11


Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:15

Wel jammer dat de vaccinatiebereidheid in Frankrijk maar om en bij de 50% ligt. Gaan ze nog vaccins teveel hebben zo :+
En hier bij ons is het in het franssprekende deel al niet veel beter.
In Brussel en Wallonië heeft amper 47% van het zorgpersoneel zich laten vaccineren.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:17

Pandora2 schreef:
Wel jammer dat de vaccinatiebereidheid in Frankrijk maar om en bij de 50% ligt. Gaan ze nog vaccins teveel hebben zo :+
En hier bij ons is het in het franssprekende deel al niet veel beter.
In Brussel en Wallonië heeft amper 47% van het zorgpersoneel zich laten vaccineren.


Komt goed. Mijn vriendin C Wilde ook niet, en over 10 dagen gaat ze. Laat mensen maar wachten en traag op gang komen, het komt goed. C gaat ook, want al haar vriendinnen en haar man gaat.

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:21

Ik denk niet dat C en co een referentie zijn voor heel Frankrijk Pien. :D
Frankrijk staat hierom bekend trouwens.
En voor het zorgpersoneel in het brusselse is de beurt ook voorbij.
Geweigerd is gewoon achteraan weer aanschuiven. Als je van mening veranderd bent natuurlijk.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:24

Pandora2 schreef:
Wel jammer dat de vaccinatiebereidheid in Frankrijk maar om en bij de 50% ligt. Gaan ze nog vaccins teveel hebben zo :+
En hier bij ons is het in het franssprekende deel al niet veel beter.
In Brussel en Wallonië heeft amper 47% van het zorgpersoneel zich laten vaccineren.

Dat is mogelijk omdat ze die AZ niet vertrouwen? Als Pfizer aangeboden wordt,weigeren ze dan ook?

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:24

Morrie schreef:
Weer eens een keer wat mensen live spreken, lijkt me ook wel weer eens leuk. En weer even een andere omgeving zien dan Rundumhause.
Nog even 3 maanden geduld!

Ik was gewoon aan de beurt voor de prik. De regels bedenk ik ook niet (gelukkig).


Hopen dat je alsnog snel aan de beurt bent. Ik herken je gevoel, eerst zouden mijn vrouw (hoogrisico) en ik (zorgverlener) in februari geprikt worden. Toen werd het begin maart, toen was mijn vrouw er tussengewurmd door de huisarts, kwam de eerste prikstop. Mijn doelgroep begon ook, maar mijn specifieke groep moest op een andere manier een uitnodiging krijgen. De manier waarop dat gedaan is, is trouwens enorm te misbruiken nu, maar dat terzijde. Ik ga maar uit van het goede in de mens.

Eind maart ging het ineens hard en kon mijn vrouw via het ziekenhuis Moderna krijgen (1e prik zit er in) en kon ik AstraZeneca krijgen. Maar ja, de tweede prikstop... Nu weer 2,5 week wachten en dan hopelijk de eerste Pfizer. Ik schijt nu al zeven kleuren voor die prik, maar heb het er graag voor over... :P Zie in mijn omgeving ook wel een aantal mensen die het niet vinden kunnen dat ik met mijn gezonde 31 jaar al een vaccin krijg... Die weten niet wat al meer dan een jaar opgesloten zitten (letterlijk) psychisch met je doet denk ik dan maar.

Gelukkig wordt het beter weer buiten en kan je buiten op grote afstand ook mensen zien, misschien helpt dat nog een klein beetje.

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:30

anjali schreef:
Pandora2 schreef:
Wel jammer dat de vaccinatiebereidheid in Frankrijk maar om en bij de 50% ligt. Gaan ze nog vaccins teveel hebben zo :+
En hier bij ons is het in het franssprekende deel al niet veel beter.
In Brussel en Wallonië heeft amper 47% van het zorgpersoneel zich laten vaccineren.

Dat is mogelijk omdat ze die AZ niet vertrouwen? Als Pfizer aangeboden wordt,weigeren ze dan ook?


Het personeel van de rusthuizen kreeg Pfizer en dat werd ook geweigerd.
Franstalig België neemt veel over van franse media en drukkingsgroepen.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:34

DuoPenotti schreef:
Ik ook niet en ook nooit gevlogen... dus die trombose kans is bij mij wel 0 :+

Ik precies zo. Alleen in het simulatie vliegtuig op school gezeten, verder nog nooit. Gaat nooit gebeuren ook.

Mijn vriendin hier wil ook (nog) geen ander vaccin dan Pfizer maar daar komt ze niet voor in aanmerking. Maar ze verandert nog wel van mening, dat voel ik aan m’n water

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:43

Citaat:
. Ik schijt nu al zeven kleuren voor die prik, maar heb het er graag voor over...


Waarom die 7 kleuren? Dat begrijp ik echt niet.

Pandora mijn vriendin heeft zich nog nooit laten vaccineren, dus zij is wel degelijk representatief voor het niet willen vaccineren hier in Frankrijk.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:58

purny schreef:
Overigens zijn de bokkers die hier gevaccineerd zijn op hun beurt gegaan. Niemand is naar mijn idee voor zijn beurt geweest(op 1 na dan)


Ik vind die op 1 na best naar klinken. Als een soort verwijt. Bedoel je mij daar mee?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:03

Lieve mensen, dank voor jullie begrip. Het is niet de bedoeling dat iemand zich schuldig voelt over het krijgen van een vaccin. Dat is alleen maar fijn en noodzakelijk voor desbetreffende persoon en ik misgun het jullie zeker niet.
Mijn keuze om wat minder mee te lezen is er één om mezelf te beschermen en te proberen het enigszins los te laten.
Ik sta er gewoon wat te emotioneel in en dat is nu ook niet zo best voor mijn gezondheid (ben aan het revalideren na ernstig ongeluk in oktober 2020)
Dus please vat het niet op als (persoonlijke) kritiek.
Ik hoop dat er schot komt in het vaccineren en dat iedereen straks weer opgelucht leuke dingen kan gaan doen.
Zo nu en dan haak ik wel weer even in, in dit topic, maar ik moet mezelf een beetje rust "opleggen"

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:05

Vayo schreef:
purny schreef:
Overigens zijn de bokkers die hier gevaccineerd zijn op hun beurt gegaan. Niemand is naar mijn idee voor zijn beurt geweest(op 1 na dan)


Ik vind die op 1 na best naar klinken. Als een soort verwijt. Bedoel je mij daar mee?

Nee...

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:07

Nikass , sterkte, ook voor je partner en ik kan goed snappen dat het af en toe te veel word.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:18

@Pandora, wat zijn "drukkingsgroepen"?

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:26

karuna schreef:
Ik blijf ook maar even weg. De frustratie wordt me ook te groot.gezonde jongere mensen die geent worden, iets oudere gezonde mensen die geent worden en ik schuif steeds verdernaar achteren en net mij nog zoveel risicogroepen. -O- merk dat ik er zo geirriteerd en gefrustreerd over wordt dat mijn humeur er teveel onder te lijden heeft.


Ik weet niet of je mij bedoeld maar het klopt dat ik nog jong ben en verder niks onder de leden heb, maar de meeste jonge mensen die worden ingeënt werken in de zorg. Ik zit ook in de zorg vandaar dat ik al een vaccin heb gekregen. Daarintegen stond wel dat ik 1 van de eerste was en er nog niet heel veel bekend was op vaccineren met Pfizer op een grotere groep. De meeste jonge mensen die zijn gevaccineerd zijn doen dat echt meer voor de mensen waarmee ze werken.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:26

Nikass schreef:
Lieve mensen, dank voor jullie begrip. Het is niet de bedoeling dat iemand zich schuldig voelt over het krijgen van een vaccin. Dat is alleen maar fijn en noodzakelijk voor desbetreffende persoon en ik misgun het jullie zeker niet.
Mijn keuze om wat minder mee te lezen is er één om mezelf te beschermen en te proberen het enigszins los te laten.
Ik sta er gewoon wat te emotioneel in en dat is nu ook niet zo best voor mijn gezondheid (ben aan het revalideren na ernstig ongeluk in oktober 2020)
Dus please vat het niet op als (persoonlijke) kritiek.
Ik hoop dat er schot komt in het vaccineren en dat iedereen straks weer opgelucht leuke dingen kan gaan doen.
Zo nu en dan haak ik wel weer even in, in dit topic, maar ik moet mezelf een beetje rust "opleggen"


Verstandig, ik heb dat ook af en toe gedaan en dat werkt goed.

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:29

anjali schreef:
@Pandora, wat zijn "drukkingsgroepen"?


Hmm...moest ik even denken :P Ander woord wat ook gebruikt wordt is belangengroepen. Groepen die druk proberen uit te oefenen op de overheid of de publieke opinie.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:36

Pandora2 schreef:
anjali schreef:
@Pandora, wat zijn "drukkingsgroepen"?


Hmm...moest ik even denken :P Ander woord wat ook gebruikt wordt is belangengroepen. Groepen die druk proberen uit te oefenen op de overheid of de publieke opinie.

O je bedoelt"pressure groups"?

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:42

Maar Karuna, wie bedoel je met gezonde jongere mensen?

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:44

anjali schreef:
O je bedoelt"pressure groups"?


Vertaald in het engels inderdaad pressure groups :D

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:44

Nikass schreef:
Lieve mensen, dank voor jullie begrip. Het is niet de bedoeling dat iemand zich schuldig voelt over het krijgen van een vaccin. Dat is alleen maar fijn en noodzakelijk voor desbetreffende persoon en ik misgun het jullie zeker niet.
Mijn keuze om wat minder mee te lezen is er één om mezelf te beschermen en te proberen het enigszins los te laten.
Ik sta er gewoon wat te emotioneel in en dat is nu ook niet zo best voor mijn gezondheid (ben aan het revalideren na ernstig ongeluk in oktober 2020)
Dus please vat het niet op als (persoonlijke) kritiek.
Ik hoop dat er schot komt in het vaccineren en dat iedereen straks weer opgelucht leuke dingen kan gaan doen.
Zo nu en dan haak ik wel weer even in, in dit topic, maar ik moet mezelf een beetje rust "opleggen"

:knuffel: :knuffel:
Hou je sterk!

mysa

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:45

We zouden eens een belangengroep, pressure groep, drukkingsgroep, whatever, moeten hebben die er voor zorgt dat de rijke landen ervoor zorgen dat er ook in ontwikkelingslanden fatsoenlijk gevaccineerd wordt. Niet alleen uit naastenliefde maar ook omdat het virus zich daar een slag in de rondte kan muteren, waar ook wij weer goed problemen mee kunnen krijgen. En ja, ik weet van Covax maar dat is lang niet genoeg.

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... anden.html
Laatst bijgewerkt door mysa op 19-04-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:45

Lobbyisten, lobbygroepen.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:47

pien_2010 schreef:
Citaat:
. Ik schijt nu al zeven kleuren voor die prik, maar heb het er graag voor over...


Waarom die 7 kleuren? Dat begrijp ik echt niet.


Nooit van prikangst gehoord? :-) Heb zelf, anders dan de normale entingen, in totaal drie keer bloed laten prikken. Ging altijd prima hoor, is meer de angst voor pijn. Rationeel gedacht is het natuurlijk gigantisch overdreven om hier angst voor te hebben, maar toch.

Het vaccin zelf ben ik totaal niet bang voor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132199
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:50

Nikass schreef:
Lieve mensen, dank voor jullie begrip. Het is niet de bedoeling dat iemand zich schuldig voelt over het krijgen van een vaccin. Dat is alleen maar fijn en noodzakelijk voor desbetreffende persoon en ik misgun het jullie zeker niet.
Mijn keuze om wat minder mee te lezen is er één om mezelf te beschermen en te proberen het enigszins los te laten.
Ik sta er gewoon wat te emotioneel in en dat is nu ook niet zo best voor mijn gezondheid (ben aan het revalideren na ernstig ongeluk in oktober 2020)
Dus please vat het niet op als (persoonlijke) kritiek.
Ik hoop dat er schot komt in het vaccineren en dat iedereen straks weer opgelucht leuke dingen kan gaan doen.
Zo nu en dan haak ik wel weer even in, in dit topic, maar ik moet mezelf een beetje rust "opleggen"


Wat ontzettend naar voor je.
En begrijpelijk ook dat het je hoog zit. Je hebt zo te lezen veel meegemaakt en je zult niet voor niks zoveel schrik hebben. Sterkte daarmee :(:)