Droge ogen door ruw ooglid binnenkant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Droge ogen door ruw ooglid binnenkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 10:32

Beetje lastige titel, maar mijn man heeft al een paar jaar last van zijn ogen. Ze zijn droog en hij krijgt dan troebel zicht. Hij heeft wel druppels, en die helpen even maar te weinig. Hij is bij de huisarts geweest en bij de opticien, maar de huisarts weet niet wat hij er aan kan doen. Mijn man heeft om verwijzing gevraagd naar de oogarts, maar de huisarts zegt dat die niks voor hem kan betekenen. Het is namelijk zo dat de binnenkant van zijn ooglid is ruw en onregelmatig. Daardoor wordt het traanvocht onrustig verspreidt, en dat zorgt voor troebel zicht.

Is er iemand die dat herkent? Ik dacht al om anders een verwijzing te vragen naar de plastisch chirurg ofzo, maar misschien hebben jullie ideeën?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:49

Oogarts hielp hier wel.
Google maar eens op blefaritis.
Bij blefaritis hoef je namelijk niet perse de typische klachten van strontjes, in de ochtend “zand in de ogen”, of rode randjes en bultjes te zien. Je krijgt er echt idioot droge ogen van. Type oogdruppels kan ook schelen, je hebt ook tubes met gel en dikkere oogdruppels.

Beste remedi is minimaal 2 x daags ooglidranden goed schoon te maken met een wattenstaafje (buiten,op en binnenkant van beide ooglidranden met lauw warm water schoon rollen/vegen of met een schoonmaakmiddel daarvoor van de apotheek). Voor het schoonmaken warme washandjes op de ogen zodat de talg zacht wordt. En evt kuurtje antibiotica zalf.

Misschien is dat het bij je man ook wel. Maar zeker naar de oogarts dus!

Sonja_vR

Re: Droge ogen door ruw ooglid binnenkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:25

Ik zou toch nog eens er op staan dat de HA een doorverwijzing maakt naar de oogarts
Fijn dat de HA zegt dat die niets kan doen, maar ik zou dat dus gewoon van de oogarts zelf willen horen na gedegen onderzoek

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:27

Uh, als je man nog nooit bij de oogarts is geweest denk ik niet dat het aan de huisarts is nu te bepalen dat een oogarts ook niets kan doen, dan was de beste man zelf wel oogarts geweest in plaats van huisarts. Ik zou even doordrammen op een verwijzing.

Welke druppels je gebruikt kan ook flink schelen trouwens, ik heb zelf de Hylo gel druppels en heb ook wel eens andere geprobeerd maar die Hylo gel werkt voor mij verreweg het beste (ik heb alleen 's nachts droge ogen).

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:40

De oogdruppels voor zeer droge ogen zijn allemaal op recept. Dus oogarts. Genoemd is Hylo Gel, dit is een zeer goede oogdruppel maar met zeer droge ogen en minimaal 3 keer per dag druppelen zal dat nog niet genoeg zijn.
Als je haast hebt en nog geen oogarts kun je Vidisic zalf gebruiken omdat deze met enige google zonder recept naar Nederland wordt verzonden. Rekening mee houden dat je minimaal 15 minuten wazig zult zien direct na inbrengen zalf. Optie: VitA-Pos, Vidisic Carbogel E.D.O zonder conserveer. Zelf gebruik ik Vit-A-Vision maar dat is zo dikke zalf dat je 15 minuten absoluut niets kunt zien.