Thuis tanden bleken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kunga

Thuis tanden bleken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 15:48

Hoi hoi!
Ik wil graag wat wittere tanden, maar heb er nou ook weer niet een fortuin voor over. Nu zie ik allemaal verschillende soorten tandenbleeksetjes of strips voorbij komen en vraag me af wat er nou echt zou werken. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar mensen die ervaring hebben met het thuis bleken van je tanden. Ik ben benieuwd :)

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Thuis tanden bleken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:00

Omdat dit topic op mensenwelzijn en sport hoort verplaats ik hem daarheen.
Hk -> MWS

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:10

Kunga schreef:
Hoi hoi!
Ik wil graag wat wittere tanden, maar heb er nou ook weer niet een fortuin voor over. Nu zie ik allemaal verschillende soorten tandenbleeksetjes of strips voorbij komen en vraag me af wat er nou echt zou werken. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar mensen die ervaring hebben met het thuis bleken van je tanden. Ik ben benieuwd :)

Mijn tip: koop ze niet. Ga eens langs de mondhygienist. Volgens mij wordt deze bij aardig wat verzekeringen vergoed (bij mij was dit iig wel zo). De mondhygienist kan jou passend advies geven, zonder dat je het risico loopt je tanden te beschadigen. Je moet immers het liefst nog lang door met je gebit!

Verder: Altijd flossen, minstens twee keer per dag met een goede elektrische tandenborstel poetsen en minderen in producten met suiker (en vooral geen suikerhoudende dranken, deze zijn echt uit den boze). Veel thee, koffie en rode wijn kunnen ook ervoor zorgen dat je tanden wat geler lijken. Ook een tip: naspoelen met water na het eten van vooral producten met suiker.

Disclaimer: ik ben zelf geen tandarts of mondhygienist!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:43

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 19:57

De methodes met peroxide leken mij inderdaad ook geen goed plan, maar ik zag ook dat er 'natuurlijke' producten waren. Dat lijkt mij dus wel interessant eigenlijk, maar voordat ik er geld aan uitgeef hoopte ik dat er mensen waren die er ervaringen mee hadden.

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 19:58

Evocative schreef:
Kunga schreef:
Hoi hoi!

Mijn tip: koop ze niet. Ga eens langs de mondhygienist. Volgens mij wordt deze bij aardig wat verzekeringen vergoed (bij mij was dit iig wel zo). De mondhygienist kan jou passend advies geven, zonder dat je het risico loopt je tanden te beschadigen. Je moet immers het liefst nog lang door met je gebit!

Verder: Altijd flossen, minstens twee keer per dag met een goede elektrische tandenborstel poetsen en minderen in producten met suiker (en vooral geen suikerhoudende dranken, deze zijn echt uit den boze). Veel thee, koffie en rode wijn kunnen ook ervoor zorgen dat je tanden wat geler lijken. Ook een tip: naspoelen met water na het eten van vooral producten met suiker.

Disclaimer: ik ben zelf geen tandarts of mondhygienist!

bedankt voor de tips!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:48

Heb je bij de tandarts al een begroting laten maken voor het bleken? Deze kunnen ook kijken of er iets verzekerd is.

Ik raad het ten sterkste af om thuis aan te gaan rommelen met producten. Je tanden kunnen ernstig beschadigd raken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:57

Zeker voorzichtig zijn met bleken! Je tanden kunnen er heel gevoelig van worden, de eerste periode mag je geen “gekleurd” voedsel eten.
Ga naar de tandarts en vraag daar naar de opties.

Houd er ook rekening mee dat vulmateriaal niet meevoelt, dus heb je vullingen in je voortanden zullen die zichtbaar zijn.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:11

Mijn mondhygiënist raadde me Vitis whitening aan. Dit bevat geen schadelijke stoffen maar is wel relatief duur.
Ik heb normaal supersnel last van aanslag op mijn tanden van koffie en thee, maar sinds ik met Vitis poets blijven mijn tanden mooi wit. De natuurlijke witte kleur wordt behouden, het is dus niet dat je normale tandkleur echt bleker wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:44

Zorg dat je iemand uit Amerika Cress Whitning strips kan laten sturen. :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:54

Ik heb mijn tanden laten bleken via de tandarts. Bitje laten aanmeten en bleekmiddel meegekregen. Ik heb 2 weken gebleekt en daar 3 weken over gedaan door gevoelige tanden (trekt snel weer weg nadat je stopt met bleken). Het resultaat is geweldig en onder behandeling van de tandarts voelt veilig :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:55

Denk dat je beter wat meer kan uit geven bij een goede tandarts / mondhygieniste dan zelf thuis maar wat gaan doen.

Dat kan echt fout gaan en dat wil je niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:56

Enige werkzame spul is als je het bij de tandarts zelf haalt.

Bereid je wel voor op een aantal dagen afzien. Mijn vriendin (tandarts) had het bij wijze van proef voor me besteld, maar aan het eind van de reeks had ik open tandvlees (aften).

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 23:25

Bedankt voor alle reacties! Ik ga er dan inderdaad toch maar niet aan beginnen om het zelf te doen.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:29

Door een tandarts laten doen is natuurlijk helemaal een prijzige aangelegenheid, maar ik kan het wel van harte aanbevelen. Ik ben zo blij met mijn witte tanden!

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:34

suus_pepper schreef:
Ik heb mijn tanden laten bleken via de tandarts. Bitje laten aanmeten en bleekmiddel meegekregen. Ik heb 2 weken gebleekt en daar 3 weken over gedaan door gevoelige tanden (trekt snel weer weg nadat je stopt met bleken). Het resultaat is geweldig en onder behandeling van de tandarts voelt veilig :)

Wat waren bij jou de kosten hiervan?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:05

Valt er geen winst te behalen met polijsten? Ik laat dat elk jaar doen na de controle afspraak. Tanden zijn dan weer witter en het kost me om en nabij de 35 euro.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:17

KenJeMe schreef:
suus_pepper schreef:

Wat waren bij jou de kosten hiervan?

In totaal 197 euro, waarvan 2x 20 voor de bleekspuitjes. De rest was voor de bitjes die ik bij volgende bleekbeurten weer kan gebruiken! Het blijft 2 tot 3 jaar en daarna moet je bij bleken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:34

suus_pepper schreef:

Super fijn dat dat bij jou snel weg was, bij mij duurde dat best wel lang. Ik werd 's nachts wakker van de pijn en moest dat bitje ook echt uitdoen. Mijn glazuur trok het niet. Dagen daarna deed zelfs door m'n mond ademen zeer, omdat er lucht langs mijn tanden kwam. Ik had wel wittere tanden, maar heb flink en redelijk lang af moeten zien. Inmiddels zijn ze weer vergeeld overigens, dus om nou te zeggen dat ik er lang plezier van heb gehad... -O-

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:21

Ik koop me al een tijdje zo'n tandpasta waar actieve houtskool in zit, op termijn zijn bij mij wel de meeste koffievlekken en gele plekjes verdwenen :j
Na een paar dagen merk je toch al een verschil.

Ik heb ook zo'n houtskool poeder waar ik om de 2 weken ofzo mijn tanden eens goed mee poets. Ze worden er wel een dagje wat gevoelig van maar dat helpt ook. :)
Echt bleken met een productje durf ik nog niet goed tenzij het idd bij de tandarts is.

Ik heb wel al goede ervaringen gehoord van zo'n toestel dat licht afgeeft en je tanden bleekt maar je krijgt er zo'n gevoelige tandjes van :=