Hallo allemaal,
Sinds 2017 heb ik al 3 keer een volledige patella luxatie gehad en al vaker dat mijn knieschijf half uit de kom gaat. Tijdens 1 van de luxaties is er ook aan de binnenkant van mijn knie een pees/band afgescheurd, echter is er in het ziekenhuis besloten deze niet operatief te herstellen. In middels is de oorzaak van mijn luxaties achterhaald en heb ik meerdere trajecten bij de fysio doorlopen. Momenteel sta ik onder begeleiding van een sportfysio bij Papendal en gaat het kwa stabiliteit van mijn knie een stuk beter. Echter is er enkele maanden geleden vastgesteld dat ik last heb van ernstige spieratrofie in mijn quadriceps (bovenbeenspier) en dit gaat gepaard met behoorlijk wat krachtverlies. Volgens mij fysio is dit heel apart omdat dit eigenlijk vrijwel nooit in deze mate voorkomt bij patella luxaties. Mijn vraag is dan ook of er misschien bokkers zijn met een vergelijkbare situatie, en is dit bij jullie weer helemaal goed gekomen?
(Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is zo, en sorry voor eventuele spelfouten)