Waar nog goedkope minbrillen te koop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Waar nog goedkope minbrillen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 16:53

Ik draag al jaren de goedkope brillen van het Kruidvat. Ik heb -2,5 en kon ze altijd zo halen.
Nu is mijn mooiste bril van €10,- kapot gegaan. Dus ik naar het Kruidvat, maar helaas verkopen ze ze niet meer. Ik heb al wat gegoogeld maar kan niks vinden.
Weet iemand nog adresjes?

Oscar
Forumcoördinator

Re: Waar nog goedkope minbrillen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:55

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:56

Bedoel je een leesbril? Want - brillen bij de Kruitvat, kon je die zo kopen?

Charlie Temple is niet duur maar dat is wel online, weet niet of dat een optie is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:34

Nooit geweten dat je die zo kant en klaar kan kopen. Wel leesbrillen inderdaad, maar brillen voor veraf ben ik nooit eerder tegen gekomen.
Ik koop ze meestal bij Brillen24. Daar heb je een bril voor 30 euro.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:55

Min brillen koop ik bij Charlie Temple. Mijn laatste montuur kostte €39,-.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:57

Charlie Temple idd, heb je met 1 of 2 dagen dan ook al in huis, is mij prima bevallen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:30

Ik ben ze weleens tegengekomen bij de action.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:34

8nnemiek schreef:
Nooit geweten dat je die zo kant en klaar kan kopen. Wel leesbrillen inderdaad, maar brillen voor veraf ben ik nooit eerder tegen gekomen.
Ik koop ze meestal bij Brillen24. Daar heb je een bril voor 30 euro.

Zelfde hier en over het algemeen heel tevreden over de kwaliteit :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 23:37

MarliesV schreef:

Charlie Temple is niet duur maar dat is wel online, weet niet of dat een optie is.

Ja! Ik was ook verbaasd! Maar er hangen helaas nu alleen nog maar leesbrillen..jammer genoeg.
Die van de Action gingen tot -2.
Bedankt voor de link Oscar, ik zal eens kijken of ze nog mooiere monturen hebben!
Voor die winkels heb je weer een recept nodig en dat heb ik niet.
Het was zo ideaal om even langs Kruidvat te gaan :+

Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:43

Gebroken been :))

Ik moest vanmiddag even bij de AH zijn en daarnaast zit een klein Etos-filiaal. Daar hadden ze sterkte -1 op voorraad hangen. Misschien hebben ze in grotere filialen wel een breder assortiment?

Beterschap ermee :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:48

Amalarab schreef:
MarliesV schreef:

Ja! Ik was ook verbaasd! Maar er hangen helaas nu alleen nog maar leesbrillen..jammer genoeg.
Die van de Action gingen tot -2.
Bedankt voor de link Oscar, ik zal eens kijken of ze nog mooiere monturen hebben!
Voor die winkels heb je weer een recept nodig en dat heb ik niet.
Het was zo ideaal om even langs Kruidvat te gaan :+

[ [url=m/c5Ir8j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan toch bij recept zelf -2.50 invullen? :)* :D En dan vul je bij PD gewoon iets standaards in, bv 60mm (30mm per oog).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 08:53

Dank je Oscar! Ik zal bij de Etos kijken zo.

Kun je dat zelf invullen Arantes, mooi zo!
Bedankt voor de tip over de PD(ik zal even googlen wat dat is :D )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:01

Het kan alsnog handig zijn om je ogen toch eens te laten meten. Een kwartje erbij of eraf kan best veel verschil maken. En als je er toch een op maat laat maken dan is het natuurlijk ideaal als ie écht helemaal op jou afgestemd is.
Een recept kun je gewoon bij de opticien laten maken. Bij een aantal opticiens zijn ze helemaal gratis.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:42

Bij een sterkte van -2.5 loont het wel om eens langs een opticien te gaan en te laten meten. Het kan zijn dat je via je verzekering een vergoeding krijgt voor een bril, dan kost het je niks.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:47

Vanilia, ik zit in een hoog pakket qua verzekering, maar een bril gratis is helaas een illusie hoor.
Ja je krijgt vergoeding afhankelijk van je pakket, maar daar kan je nooit bij een opticien een bril voor uitzoeken.

Opmeten is wel inderdaad de moeite een keer waard, dan heb je zo'n recept en kan je ook makkelijker online bestellen.

Charlie Temple heb ik mijn zonnebril vandaan voor bij de paarden/sporten. Niet duur en met een recept zo gekocht.

Vind -2.5 nog wel flink om zelf ff zo wat voor te halen zonder fatsoenlijke controle of je ook prisma oid nodig bent.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:48

Ik heb een keer wat gekocht voor mijn opa bij de Trekpleister, en de Action heeft ze ook. Maar ik weet niet tot welke sterkte. Waren onder de 5 euro..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:50

Ik had toch vorig jaar een leuke -2,5 gescoord bij de action!

Dus soms hebben ze deze in assortiment. 3 of 4 euro dacht ik.
Werkt perfect!

Afbeelding

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:03

MarliesV, hier afgelopen paar weken een kinderbril en nieuwe glazen voor mijn bril (ik heb zware sterkte, dus dure glazen) bij een goede opticien gekocht en allebei compleet vergoed gekregen hoor! Kan dus wel, check je voorwaarden natuurlijk even tot hoeveel je kan gaan, maar hier gewoon merkbril uit kunnen zoeken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:03

Ik heb weleens gemeten in het verleden, vandaar dat ik wel weet dat het gewoon 2,5 is. Maar niet heel
recent en heb een bloedhekel aan oogmetingen :o
Leuke bril Listiglistje!
Toch maar weer eens speuren dus.
Ik koop ze gewoon liever zo, tijdens het winkelen net als mijn lenzen...
Laatst had ik helemaal genoeg van die ‘hulpmiddelen’ en heb mijn werkdag doorgebracht zonder lenzen/bril. Computer wat dichterbij.. O:)
Ik ben trouwens nooit zodanig verzekerd dat ik een vergoeding krijg voor een bril. :=
Bedankt voor de reacties, echt fijn!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:05

Begrijp ik helemaal, ik houd ook niet van oogmetingen. Nu moest ik toch echt sterker en omdat mijn dochter opgemeten moest, ben ik ook gegaan, maar anders bestel ik graag bij Charlie Temple!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:15

Oogmetingen zijn de afgelopen jaren wel sterk veranderd. Vroeger moest je nog letters oplezen. Tegenwoordig kijk je door een brilletje en een paar seconden later weet het ding je sterkte.
Alleen van de oogdrukmeting schrik ik steeds terwijl het echt niet eng is en je weet wat er gaat gebeuren :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:17

MarliesV schreef:
Vanilia, ik zit in een hoog pakket qua verzekering, maar een bril gratis is helaas een illusie hoor.

Ik krijg uit mijn hoofd €100 vergoeding per 2 jaar, daar heb je bij een goede opticien inderdaad niet genoeg aan, maar als je een Pearle / Specsavers een beetje in de gaten houdt redt je het daar echt wel mee. Zeg niet dat dat top kwaliteit is, maar altijd beter dan op de gok een bril kopen bij de Kruidvat.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:19

8nnemiek, dan komt er toch nog letters lezen bij, bij mij in ieder geval wel. Ik loop de laatste jaren helaas veel bij de oogarts en zowel opticien als oogarts meten idd je oogdruk etc nu met nieuwe technieken af, maar blijven daarbij ook de letters en cijfers doen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:20

Vanwege mijn gezondheid, kinderen die nog een beugel moesten etc, zit ik in een hoger pakket. Heb je dat niet, loont het wellicht ook niet idd, maar bij mij was het bedrag toch flink wat vergoed werd aan brillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:24

Ik zou je toch ook wel willen aanraden om een keer een oogmeting te laten doen. Het is tegenwoordig gewoon gratis, ze raden zelfs aan om elke twee jaar even langs te komen als je eenmaal een bril hebt. Ze kunnen dan ook nauwkeuriger bepalen of je alleen bijziend bent of dat er bv ook een cilinderafwijking in zit, en dat kan echt veel schelen. Ik ben gisteren toevallig geweest en je hangt eerst aan een apparaat dat in principe gewoon de sterkte bepaalt. Dan idd oogdrukmeting. Is niet super fijn maar ook niet het einde van de wereld. Ik heb daarna nog wel een uitgebreidere test gehad waarin ik letters op moest lezen en daarna met verschillende lenzen of het wel lukte. Al met al heb ik daar drie kwartier gezeten, en dat was inclusief een vrij uitgebreide brilfitting.

Je hebt bij brillenboeren ook gewoon brilletjes voor 3 tientjes. Zijn niet de geweldigste of meest modieuze monturen maar als je geen hele ingrijpende afwijkingen hebt kost het je amper wat. Je krijgt dan ook gewoon het volledige recept mee waarmee je bv op sites als Charlie Temple of Polette kan bestellen, daar heb je juist wel weer leuke monturen.