Brrr! Koukleumers meld u!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Brrr! Koukleumers meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 13:27

Vreselijk, die kou! En vooral omdat op mijn werk de deur altijd open staan (winkel) en het hier met deze kou standaard 16/17 graden is. Dikke trui aan, thermoshirt eronder en dikke lange sokken; het wil allemaal niet baten. Ook al van die handwarmertjes geprobeerd, maar dat is een druppel op de ijzige plaat. En van liters hete thee moet je weer je broek naar beneden doen op die ijzige wc :brr:

Nu bedacht ik mij ineens; hé! Er bestaat vast wel zoiets als een elektrisch shirt op batterijen of iets dergelijks. Een ondershirt, elektrische sokken, zoiets. Nu zie ik dat wel online staan, maar heel duur of bedrijfjes waarvan ik niet weet of ze te vertrouwen zijn.

Mijn vraag aan jullie; hebben jullie hier ervaring mee? Of hebben jullie een ander wonderlijk idee om jezelf warm te houden als je de hele dag stilstaat?

WannabeAnky

Re: Brrr! Koukleumers meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:30

Ik heb er ook wel eens overnagedacht, maar uiteindelijk niet gekocht. Ik moest er toch niet aan denken wat er zou gebeuren als er iets mis gaat in het circuit en je hebt het aan... Ik heb een keer een elektrische onderdeken in bed gehad waarbij ook iets doorbrandde. Toen was ik er op tijd bij, maar je zal maar kleding aanhebben dat de fik in gaat. Hoe aantrekkelijk ook, ik heb het om die reden/angst toch maar niet gekocht. Dus verder geen nuttige ervaring mee, haha, sorry!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 13:31

Je belicht in ieder geval ook een andere kant hiervan! Dank hiervoor, zo had ik er nog niet over nagedacht!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:32

Er bestaan elektrische omslagdekens!

Ik heb het ook vaak koud maar ik kleed me warm aan en draag thuis nog een wollig vest, een soort huisvest is dat. Net als mijn sloffen, die twee houden me wel warm overdag.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:33

Herkenbaar! Momenteel volledig thuis aan het werk, dus de verwarming staat heerlijk heel de dag aan :D! In jouw geval zal ik inderdaad een thermoshirt aan trekken en schapenwollen inlegzooltjes in je schoenen doen (of het dragen van UGGS, ook al zijn ze vreselijk - maar wel warm). Verder veel laagjes over elkaar heen trekken, zodat je goed warm kunt blijven.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 13:37

Suzanne F. schreef:

Ik heb het ook vaak koud maar ik kleed me warm aan en draag thuis nog een wollig vest, een soort huisvest is dat. Net als mijn sloffen, die twee houden me wel warm overdag.

Ohh dat klinkt echt heerlijk! Maar ik kan hier niet staan met een omslagdeken helaas..

CairnTerrier schreef:
Herkenbaar! Momenteel volledig thuis aan het werk, dus de verwarming staat heerlijk heel de dag aan :D! In jouw geval zal ik inderdaad een thermoshirt aan trekken en schapenwollen inlegzooltjes in je schoenen doen (of het dragen van UGGS, ook al zijn ze vreselijk - maar wel warm). Verder veel laagjes over elkaar heen trekken, zodat je goed warm kunt blijven.

Nog meer laagjes lukt niet hier denk ik! En ik hou al rekening met de samenstelling van de stof (vooral wol en acryl).

Schapenwollen zooltjes is geen slecht idee! Helpt dat erg? Ik heb niet het idee dat het vanuit mijn voeten omhoog trekt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:39

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:42

Voor wintersport heb ze van die houtskool zakjes, die kan je in je laarzen, broekzakken etc doen.

Heb je al een hippe muts ofzoiets op, je hoofd warm houden scheelt altijd wel veel.
En misschien een kruik bij je stoel?

Oh en ik heb bij kramer een 'fleecejas' gekocht, deze is van wol met aan de binnenkant nepschaap.
Daar woon ik nu in, bij wijze van vest, sjaal erbij.. Heerlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:44

Muts op, je verliest veel warmte via je hoofd.
Maar stoken voor de buitenlucht is kostbaar, overleg met je werkgever over kostenbesparing via andere deuroplossing is ook voor het bedrijf interessant.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 14:16

tamary schreef:
Muts op, je verliest veel warmte via je hoofd.
Maar stoken voor de buitenlucht is kostbaar, overleg met je werkgever over kostenbesparing via andere deuroplossing is ook voor het bedrijf interessant.

Het is een pand van 1100 m2 en er zit een goed warmtegordijn bij de ingang. Maar eerlijk is eerlijk, als het hier 20 graden was had ik het nog steeds koud := Overigens komt er binnenkort al een bedrijf om de verwarming te checken.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:55

PoelieWoelie schreef:
Suzanne F. schreef:

Ohh dat klinkt echt heerlijk! Maar ik kan hier niet staan met een omslagdeken helaas..

CairnTerrier schreef:

Nog meer laagjes lukt niet hier denk ik! En ik hou al rekening met de samenstelling van de stof (vooral wol en acryl).

Schapenwollen zooltjes is geen slecht idee! Helpt dat erg? Ik heb niet het idee dat het vanuit mijn voeten omhoog trekt.

Ja, ik draag als het echt koud is graag schapenwollen binnenvoering - UGG's. Dat houdt je voeten lekker warm en dat is iets wat bij mij altijd koud is.

Wellicht heb ook iets aan handschoentjes zonder vingertoppen, zodat de handen rochelen blijven.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 15:00

Ik moet er op mijn werk helaas wel 'fashionable' uit zien dus een muts/uggs/vingerloze handschoenen zijn geen optie :n

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:03

Een hoofddoekje dan? :P nee grapje, maar er zijn vast wel wat hoofddeksels die wel mogen toch..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:04

Volgens mij is die verwarmde kleding gewoon zwakstroom. Lijkt me niet dat daar iets mis kan gaan.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:21

Ik heb een elektrische ding met timer die je op je matras legt en een soort dikke elektrische fleecedeken.
Doe ik sws beide aan voor ik in bed ga liggen, met slapen Matras unit op timer aan en fleece wel echt uit het stopcontact. Werkt als een malle, zou ook echt niet zonder kunnen in mn koude oude studenten kamer

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:40

Ik heb sokken met een accuutje op Ali expres gekocht 2 jaar geleden.
Ik had nl motorrijles on de winter.

Echt heerlijk!! Je kunt ze op 2 standen zetten. Warm en iets warmer :D
Waren niet super duur.
Ik had ook handschoenen daarvan maar dat is een beetje lastig in de winkel voor jou _O-
Ik ga ze binnenkort weer eens tevoorschijn halen voor op stal.

Ze hebben er ook bodywarmers van, want die heeft mijn vriendin gekocht, ook op Ali.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:44

Laagjes! Simpel hemdje, daarover een dun t-shirt met lange mouwen, daarover een trui, dan nog een fleecevest (evt twee vesten, soms past dat. Ik heb het vrij snel warm, en ik rij ‘s winters niet met een jas, maar met een dun vest en een wat dikker vest). Als er nog werkkleding overheen moet heb je weer een extra laag. En qua handen misschien wollen handschoenen zonder toppen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:46

Ohhh de kou. Het is vreselijk. Vooral 's nachts ben ik echt een koukleum. Ik slaap nu al met 3 dekens en een kruik en dat gaat net. Wordt nog wat als de echte vrieskou komt :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:49

Ik heb het altijd koud. Heb ook Raynaud.

Ik heb op bed een elektrische deken. En beneden een elektrische deken om onder te zitten.
In mijn handschoenen stop ik handenwarmers.

Je hebt van Stoov ook warme deken en kussens.
Kan je zonder draad zitten.
Merinowol is ook fijn om aan te doen qua kleding.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:00

Voor iedereen die op kantoor werkt en net als ik altijd bevroren handen heeft: je kunt via aliexpress verwarmingsmatjes kopen voor op je bureau. Zo blijven je handen warm en voor mij geldt dat zolang mijn handen (en voeten) maar warm blijven ik het veel minder snel koud heb. Al mijn collega's verklaarden me voor gek toen ik met dat ding aan kwam zetten maar daar trek ik me niks van aan. En inmiddels wil ik wil niet meer zonder! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:09

Jup... mijn huis is enorm warm (20-22 graden zonder verwarming aan) dus ik ben dat gewend. Niet oke hoe koud het overal nu is. :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:10

Ik werk ook in een winkel met open deur, en ben ook een enorme koukleum. :D

Ik heb 2 extra dikke fleece vesten. Zijn 300 grams, en ik gok 3x zo dik als een normaal fleece vest. Zal vanavond thuis even naar het merk kijken.
Verder een thermo legging van de action onder mijn broek en schoenen met dikke zolen.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:10

Er zijn zooltjes verkrijgbaar met warmte elementen, de bereden politie gebruikt die ook :-)

Panty's met wollen sokken er overheen werkt ook erg goed, zou wel voor een schoen met een dikke zool kiezen (bergschoenen bijvoorbeeld). Een muts werkt ook zeker, via je hoofd verlies je veel warmte.

Ik draag zelf vaak tegen de kou (en op stal) een hemd, dun thermoshirt, dikker ski shirt, fleece vest + een dikke jas.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:15

xMaritt schreef:
Voor iedereen die op kantoor werkt en net als ik altijd bevroren handen heeft: je kunt via aliexpress verwarmingsmatjes kopen voor op je bureau. Zo blijven je handen warm en voor mij geldt dat zolang mijn handen (en voeten) maar warm blijven ik het veel minder snel koud heb. Al mijn collega's verklaarden me voor gek toen ik met dat ding aan kwam zetten maar daar trek ik me niks van aan. En inmiddels wil ik wil niet meer zonder! :D

En hoe noemen ze die matjes op ali ?

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:59

Maris schreef:
xMaritt schreef:

En hoe noemen ze die matjes op ali ?

Ala je zoekt op warme handen bureau dan komen ze tevoorschijn :D Ik heb zelf eentje die hierop lijkt: https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... .jpg_.webp