Mijn zorgenkindje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kindje1234

Mijn zorgenkindje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 00:07

Dit is een goedgekeurd schaduw account. 

Ik wil dit gewoon van me af schrijven, misschien heeft iemand wel tips, of hetzelfde meegemaakt.. en anders ben ik het even kwijt. Het word een lang verhaal in ieder geval. 

Even kort voorstellen; ik ben sinds 10 weken mama van een geweldige dochter .  Geboren met 40 weken en 1 dag na een inleiding.

Ik heb een paar jaar te horen gekregen dat ik nooit zwanger zou kunnen raken.  Dus dit is een wonder, een cadeautje. Het meisje die mijn leven (positief) compleet heeft veranderd. Ik zou niet meer zonder kunnen, en willen. Maar wat maak ik me verschrikkelijk veel zorgen om mijn meisje.

Ons verhaal; 

De dag dat ze geboren is kreunde ze onophoudelijk. We moesten in het ziekenhuis blijven en snachts is haar maagje leeg gehaald. 

De volgende dag mochten we naar huis. 

Mijn dochter dronk hèél slecht. Na een paar dagen ging ze al haar flesjes weigeren, ze was heel slap en nooit wakker, kwam niet voor voedingen en na een week moest de kraamhulp haar voeden met een spuitje. We hadden inmiddels al 3 verschillende flessen geprobeerd. Ook begon het kreunen weer en ze bleef afvallen, zo'n 70 gram per dag. 

Toen is ze opgenomen in het ziekenhuis. Logopedist, kinderarts, pedagogisch medewerker enz erbij. 

De logopedist zag al snel dat ze haar fles niet vacuum kon zuigen, en heeft ons een nieuwe drink techniek aangeleerd. Ze deed 1u over een fles. Er is een sonde besproken maar niet geplaatst. 

Het drinken leek iets beter te gaan. Maar na elke voeding gilde ze het uit. 

We kregen te horen dat we haar teveel verwennen en moesten haar gewoon laten huilen (sure, baby van net 1 week oud). 

We mochten na 3 dagen naar huis.. 

Toen is alle ellende begonnen.. 

Weer een dagopname, om te zien wat er gebeurde na een voeding. 

We kregen laxeermiddel??? Kind poepte elke dag. 

Het gillen bleef, en zij spoot leeg. Dus gestopt met het laxeermiddel. 

Over op voeding voor koemelk allergie; nutramigen.. 

Éven leek het goed te gaan, een paar dagen. Ze ging meer en meer spugen en gilde het constant uit. Het flessen weigeren werd erger. 

Ondertussen zat ze vol eczeem, slijm bij de ontlasting, sliep niet meer. Weer contact met de kinderarts en over op de voeding voor extreme allergie; neocate. 

Het spugen werd hele golven, na elke voeding schone kleren én romper aan, het gillen werd erger.. en van de 24u huilde ze er gemiddeld 12.. nou niet huilen, maar gillen. 

Vaak spuugde ze nog úren na haar voeding en gilde het dan uit, als ze sliep werd ze gillend wakker. Ze kwam nauwelijks aan en ging meer en meer flessen weigeren. 

Weer naar de kinderarts. Ik heb medicatie voor maagzuur voorgesteld, maar dit kregen we ábsoluut niet, tenzij ze af zou vallen. 

Weer naar de logopedist, hier een medela special needs fles gekregen (je knijpt in de speen en spuit het op die manier haar mond in) álles spuugde ze uit. 

Op een dag was het zó erg, ze huilde non stop, niet drinken, niet slapen, benauwd, spuug wegslikken enz enz. Toen heb ik de huisartsenpost gebeld. Ik was het zát. Hier hebben we eindelijk, na 6 weken medicatie gekregen voor het maagzuur!

We kregen 1 ml 2x per dag. 

Ons meisje bleef spugen, en flessen weigeren. Van de 7 a 800 ml dronk ze er nog 200 max 300 per dag. 

Kinderarts gebeld en moest bij een vervanger komen. 

In 8 weken!! Was ze maar 200 gram aangekomen en nu zelfs weer afgevallen. 

Ze ging in overleg. 

We moesten bij de logopedist komen om wéér mee te kijken met een voeding want de onze was op vakantie. 

Já ik zie het al, ze zuigt niet vacuum en ze wilt niet.. JOH vertel mij wat. 

Kinderarts en logopedist hebben overlegd en de volgende dag zou ze een sonde krijgen. Dan zijn we van het dwangvoeden af. En kan wat ze niet zelf doet via de sonde.

Fijn, want ondertussen was het weigeren zó erg dat ze al begon te gillen zodra de flesspeen haar mond raakte. 

Met de sonde leek het drama nog groter. We mochten geen pomp, mocht niet langzamer.. ze moest het maar kunnen de hoeveelheden en binnen 20 minuten want dat kan namelijk elke baby. 

Ze gilde cónstant, 12 u aan een stuk en viel dan uitgeput in slaap. 

We konden haar niet troosten want in de ene arm hadden we een ontroostbaar meisje.. en in de andere een spuit in de lucht. 

Ik ben zó boos geworden op de kinderarts en heb een pomp geeist. We mochten absoluut niet langer dan 20 minuten laten inlopen. Prima. 

We krijgen kinderthuiszorg ivm de sonde, deze gaf het advies om even een keer niet naar de kindertarts te luisteren en de pomp op 60 minuten in te laten lopen, zij zagen hier zoveel positieve resultaten mee. 

Zo gezegd, zo gedaan. 

GUESS WHAT een vrolijk, lachend, slapend meisje, die veel minder spuugt. 

Inmiddels ook een verwijzing naar het sophia kinderziekenhuis gekregen. 

Ze is binnenstebuiten gekeerd, en is kerngezond. Maar, zij was niet te spreken over de kinderarts.

Onze princes heeft héle extreme reflux en verborgen reflux. Zij hebben ons zo lang laten lopen, dat haar slokdarmpje beschadigd is/was, en ons zo lang laten dwangvoeden dat zij in extreme mate een slechte associatie heeft met de fles. De sonde had waarschijnlijk niet nodig geweest, als zij eerder hadden ingegrepen en medicatie hadden voorgeschreven. En we moeten er nu rekening mee houden dat we eraan vast zitten tot ze vaste voeding gaat krijgen. 

Ze gaan voor de zekerheid nog een echo van haar buikje maken, om te kijken of er niet een knik oid zit.. maar verwacht ze niks van.. en dan moet ik weer terug naar mijn oude ziekenhuis.. waarin al mijn vertrouwen weg is.

Tot nu toe weigert ze zo goed als elke fles. En met de pomp lijkt ze ook vaak last te hebben zodra haar maagje wat voller raakt. Ze gaat dan kreunen, huilen of onrustig schoppen. 

Haar medicatie is opgehoogd tot het maximale. Buiten de voedingen om is ze zon heerlijk kind, vrolijk lachen, goed slapen.. 

Honger provocatie doet niks, na 9u(3 flessen overslaan dus) komt ze nog niet voor voeding... 

Ze slaapt overdag in de box of op ons en s nachts in haar wieg op onze kamer(paar keer bijna gestikt in haar spuug, dus dit voelt voor mij voorlopig het fijnst!) 

We hebben overal een reflux matras of reflux stand 

We hebben al heel veel flessen geprobeerd

Nou misschien een warrig verhaal en vast wat dingen vergeten maar wel blij dat ik er even vanaf ben..

Het is voor ons als ouders niet niks, het maakt me heel verdrietig als mijn meisje pijn of verdriet heeft, en ik heb weken lang het gevoel gehad dat het aan mij lag. Dat ik wat verkeerd deed.. want, welke baby drinkt nou geen fles? 

Nu met de sonde is er zoveel meer rust en hoeven we niet meer in gevecht met haar. 

Vandaag toevallig nog op controle geweest bij de eerste kinderarts.
Ze gaan overleggen, de logopedist, kinderarts, dietiste en medisch maatschappelijk werker. Wat nu de vervolgstappen gaan zijn en hoe nu verder.
Maar wel nogmaals te horen gekregen dat we er rekening mee moeten houden dat ze nooit meer flesjes zal gaan drinken :(

Ik heb geen tijd gehad te rusten of herstellen van mijn bevalling, zelfs geen nacontrole gehad. En heb nog veel pijn. 
Ik ben bijna dwangmatig in mijn doen, constant checken, ademt ze nog, spuugt ze niet, heb ik de pomp goed gezet..

Maar dit meisje kan en wil ik geen dag, geen minuut in mijn leven missen!! Ik heb alles voor hasr over en geniet áltijd van haar. Elk lachje, elk bewegingkje, haar slaapjes.

Voor iedereen die dit wil lezen, dank je wel!!

zonnebloem18

Re: Mijn zorgenkindje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:32

Heftig zeg, niet helemaal de eerste weken waar je op hoopt als je net bevallen bent. Wel fijn dat ze nu een rustiger vrolijker kindje is, maar het niet gehoord worden als ouder is iets wat ik helaas veel te vaak hoor. Ik zou persoonlijk dan ook echt niet teruggaan naar het oorspronkelijke ziekenhuis.

Wellicht overbodig maar is er goed gekeken naar haar tong en lipriempjes? Verder ben ik heel erg fan van een bezoekje aan een osteopaat of fysiotherapeut, die kunnen best wel veel doen, in dit geval wel in overleg met de kinderarts.

Heel veel sterkte, hopelijk vinden jullie iets waardoor ze niet meer afhankelijk is van de sonde voor de voeding.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:35

Ach wat sneu. Wat vervelend wat jullie mee hebben moeten maken.
Hopelijk nu lekker gaan groeien en niet zoveel pijn meer!
Lekker genieten van je mooie meisje. Hopelijk kun je de zorgen ook wat los gaan laten als het beter met haar gaat :(:)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:43

Heb geen advies maar bij het lezen van je verhaal voelde ik je frustratie en pijn, wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het heel snel helemaal goed komt en julie lekker kunnen genieten :knuffel:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:48

Wat erg voor jullie, zo verdrietig om je kindje zoveel ellende te zien doormaken.
En ja niet gehoord, niet begrepen voelen, de onmacht, is echt verschrikkelijk.
Kan me voorstellen dat jij ook aan het einde van je latijn bent door dat dat zoveel energie kost, terwijl je die eigenlijk nog nodig had voor je eigen herstel.
Ik hoop van harte dat het nu in een stijgende lijn beter gaat, en dat je lieve, begripvolle begeleiding krijgt.
En als dat laatste niet zo is: zoek net zo lang naar de juiste, kom voor je kind op! Heel veel kracht en sterkte toegewenst :knuffel:

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 00:49

Wat een lieve berichtjes ❤!!
Dankbaar!

Tongriempje en lipriempje zijn nagekeken. Zijn goed..
Osteopaat zijn we geweest..
En we krijgen een kinderfysio aan huis binnenkort..
Ook gaan we een logopediste aan huis krijgen voor de hapjes straks.

Het is zeker een heftig begin geweest, maar ik heb gelukkig nooit een naar gevoel gehad tegenover haar. Ik was zo moe, huilde met haar mee wanneer zij zo kermde.
Er is me tientallen keren aangeboden haar een dagje/middagje mee te nemen of bij ons te komen. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht (en denkt) ons meisje uit handen te geven.
Ik merk vooral dat het psychisch zwaar is voor me. Het zorgen maken, niet wetend wat de toekomst ons brengt, de angst dwt ze nooit zelf zal willen eten.

En indd.. ik hoor ook veel dat mensen niet gehoord worden.. echt erg.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:17

Jeetje zeg, wat heb jij al enorm veel meegemaakt in die 10 weken.

Heb je je al eens verdiept in het dragen van je baby? In een draagdoek zit het kindje rechtop en is haar buik tegen de jouwe. Omdat ze rechtop zit, heeft ze veel minder last van reflux en doordat jullie buiken tegen elkaar zijn, heeft dat positieve werking op oa de spijsvertering. Maar er zijn nog 100 andere redenen.
Mijn huilbaby reageerde er zo vreselijk goed op. Van 8 uur huilen per dag naar alleen huilen als ze uit de doek was.
Laat je niet afschrikken doordat je denkt dat het moeilijk is, het lijkt lastig, maar na een paar keer oefenen lukt het al.
Toen ik écht niet meer wist wat ik moest doen, heeft die doek mij gered.
Mocht je in de buurt van Waalwijk wonen, ik heb er een te leen en leer het je graag.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:33

Wat sneu ts :(:)
En heel herkenbaar, hier vergelijkbaar verhaal.. Dochter was eeb krijsbaby, verschillende keer huisarts, zelfs eerste hulp,
Niemand die het wist, niemand die iets deed.. Nooit slapen, alleen maar krijsen... Niet tot weinig drinken.. Weinig aankomen..
Uiteindelijk wilde ze haar opnemen voor een huilbaby protocol. Laten huilen, alleen in een ziekenhuis... No way! Dus niet gedaan.
Hier ook verborgen reflux maar ook samen met koemelk allergie.
Zij sliep op mij,(als zs slieo6haha) snachts in bed, en overdag in een draagdoek. Ze lag altijd op me.
Dochter is nu 6,en nog altijd krijg ik kippenvel en een niet zo fijn gevoel als ze huilt. Heel veel sterkte, ik weet dus helaas hoe het is..

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:14

Vreselijk! En zo herkenbaar.

Onze dochter had ook reflux en na de dieetvoeding voor reflux kreeg ze verborgen reflux. Het krijsen..het gaat door merg en been en je kan niks doen voor je kindje is echt vreselijk. Uiteindelijk kregen we zantac en hadden we een vrolijke en slapende baby.

Heel veel sterkte! Dikke knuffel voor jullie ❤️

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 08:57

Dank je wel allemaal ❤

Draagdoek heb ik vaker gehoord, maar is nu niet meer nodig gelukkig ❤ overal ligtvze omhoog, heeft maximale medicatie.. en sinds de sonde ( en dus pomp op 1 uur) gaat het zoooveel beter!

Nare verhalen allemaal..
Hier ook steeds, de pedagoog komt erbij want ze huilt zoveel.

Ehm hoe komen jullie erbij? Zij huilt (letterlijk!!) Nooit als se geen pijn heeft.
Haar voeding loopt nu in op 1 uur, ipv 20 minuten..
En ze is zó tevreden, huilt niet meer, spuugt niet meer en de reflux is veeeel minder. De kinderarts is het nog altijd niet eens met se inlooptijd,maar dat kan me niks meer schelen wat zij denkt.
Ik vecht voor mijn kind, probeer alles en doe waar zij gelukkig van word. Met of zonder haar..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:39

Nog een keer door laten verwijzen naar de kinderarts en aangeven dat je Nexium wil. Wel in overleg natuurlijk.

(Misschien heb ik eroverheen gelezen en heeft ze dit al).

Hoor verschillende verhalen dat het na start nexium met een dag beter ging.

Sterkte :(:) En zoek desnoods hulp voor jezelf want dit houd je niet vol. En mocht je een bevallingsverhaal kwijt willen, ik ben werkzaam in deze sector en je mag altijd pben mocht je dit graag willen.

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 09:43

Dank je wel❤

Ze heeft omeprazol, ook voor het maagzuur, in de maximale dosis.

Nou mijn bevalling is gelukkig top gegaan! Maar bedankt voor t aanbod ❤

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:55

Probleem is natuurlijk dat je dochter nu een trauma heeft om zelf te eten. Dat lijkt me heel erg lastig, en hopelijk krijgen jullie daar goede hulp bij.
Mijn dochtertje at nog wel zelf, maar dronk hele kleine hoeveelheden door de dag en nacht. Tot een leeftijd van 4 kwam ze snachts nog.
Nu is ze 6,en kan nog steeds geen grote hoeveelheden eten, waarschijnlijk vanaf baby af aan. Maar zoals gezegd, zij at dus nog wel zelf en dat is bij jullie niet.
Dikke knuffel!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:05

Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar je verhaal is enigszins wel herkenbaar. Ik heb op een medisch-pedagogisch kinderdagverblijf gewerkt waar heel wat kinderen sondevoeding kregen.
Wat de kinderarts zei, dat alle kinderen flesvoeding kunnen drinken en ieder kind sondevoeding op 20min aankan is gewoon écht niet juist. Het is soms zoeken naar wat een goede inlooptijd is, dat wel maar er zijn echt wel meer kinderen die 20min niet aankunnen en sommigen doen er zelfs langer dan 60min over. Dat je je kind teveel zou verwennen is ook niet zo... Ze zeggen wel eens dat je een baby niet teveel kan verwennen. Wat jij hebt gedaan is responsief reageren op je kind, dat is alleen maar goed en komt haar hechting ten goede.
Doe verder zoals je bezig bent. Ik hoop dat je dochter met begeleiding van de logopedist toch in staat is om later ook vaste voeding te gaan eten.

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 12:39

Dank jullie wel!

Ook hedtig saskia..!

Pateeke, ja klopt. Maar ik ben nu echt zo ver dat ik haar mening niet meer zo aanhoor. Ik zeg ja en amen en volg mijn eigen gevoel.
Waarom moet ze met pijn, gillend binnen 20 minuten.. als het goed gaat op n uur.
Wil dat mijn meisje gelukkig en pijnvrij is❤

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:48

Heftig TS. Zo wil je echt niet beginnnen.

Misschien lees ik er overheen maar is er gekeken naar schisis? Omdat ze niet vacuüm zuigt. Het gehemelte hoeft niet helemaal open te zijn om al problemen te krijgen. Nu speelt de reflux natuurlijk ook mee.
Wel heel fijn dat ze nu een lekker vrolijk meisje is!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:56

Wat een ellende zeg. Gelukkig gaat het nu wat beter.Ik mis wel even of ze ook borstvoeding krijgt en daar ook niet tegen kan?Want je hebt het over flesjes,misschien allergisch voor koemelk?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:02

Heftig verhaal!
Ik ben zooooo allergisch voor het bizarre beeld dat je een kleine baby zou verwennen met aandacht... het zijn kleine afhankelijke en hulpeloze wezentjes, ze hebben ons echt nog nodig als ze zo klein zijn! Lekker naar je gevoel luisteren hoor, hou die kleine hummel lekker dichtbij je, is alleen maar goed voor de hechting.

Mijn dochter van inmiddels 2 was ook een huilbaby vanwege verborgen reflux. Na geboorte problemen met drinken door tongriem en lipbandje en vervolgens dus die reflux er bij. Ook haar nek zat vast dus fysio was ook nodig. Het vreselijke gekrijs staat nog helder in m’n herinnering... ik heb geluk gehad met hele fijne hulpverleners. Nadat we alle standaard reflux maatregelen hadden geprobeerd kregen we direct medicijnen. En meteen een blije baby in plaats die uren krijsen van de pijn. Ze heeft iets meer dan een jaar omperazol gehad, elke keer dat we probeerden te stoppen kwam het krijsen terug. Na een jaar probleemloos gestopt en vast eten ging veel beter dan de flessen. Dus wellicht geeft dat hoop, vast eten kan beter gaan dan melk.

Mijn advies: als moeder voel je het echt wel goed aan! Luister naar jezelf, zoek de hulp die bij jouw ideeen aansluit want die bestaat echt!
Ik kreeg een babyconsulent voor haar onrust (na het krijsen bleef ze vaak wel erg onrustig namelijk) en samen met haar zijn we er uit gekomen en kregen we een supervrolijke baby die lekker in haar vel zat. Eentje die dus ook geloofde in het troosten van je baby en haar vooral NIET alleen te laten huilen. Die bestaan dus ook nog, wellicht is er in jouw omgeving ook zo’n consulente te vinden?

Ik heb in dat proces heel erg geleerd op mijn gevoel te vertrouwen. Je krijgt soms de vreemdste adviezen en als iets voor jou niet goed voelt, moet je daar echt naar luisteren. Iedereen kan zo z’n ideeën hebben, maar niemand voelt jouw kleintje aan zoals jij dat kan.
Veel sterkte, hopelijk blijft dit positieve doorzetten en kan je gaan genieten van elkaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:04

Wat heftig jullie eerste periode. Dat lijkt me erg zwaar voor je.
Ongelooflijk dat er nog steeds artsen zijn die niet per individu kunnen kijken wat goed is en die nog denken dat je zulke jonge baby’s kunt verwennen :roll:

Je doet het goed, ik vind je een hele goede mama zoals je het nu aanpakt. Blijf je gevoel volgen :knuffel:

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 13:10

Leandra schreef:
Heftig TS. Zo wil je echt niet beginnnen.

Misschien lees ik er overheen maar is er gekeken naar schisis? Omdat ze niet vacuüm zuigt. Het gehemelte hoeft niet helemaal open te zijn om al problemen te krijgen. Nu speelt de reflux natuurlijk ook mee.
Wel heel fijn dat ze nu een lekker vrolijk meisje is!

Ja daar is ook naar gekeken. Was helemaal goed gelukkigA

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 13:11

anjali schreef:
Wat een ellende zeg. Gelukkig gaat het nu wat beter.Ik mis wel even of ze ook borstvoeding krijgt en daar ook niet tegen kan?Want je hebt het over flesjes,misschien allergisch voor koemelk?

Borstvoeding hebben we geprobeerd maar omdat zij niet vacuum kon zuigen mee gestopt.
Koemelk allergie heeft ze inderdaad ook, daar krijgt ze al de meest verknipte voeding voor!
Thabks wel voor t meedenken!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:17

Laat je niet gek maken. Je kan ook tijdelijk voor 24 uurs zonde kiezen dus over de gehele dag beetje voor beetje wellicht is dit nog rustiger voor het buikje. Ons neefje nu bijna 1.5 zit ook vanaf de eerste weken aan de sonde en nu nog. Overigens niet vanwege reflux

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:19

Kindje1234 schreef:
Dank je wel❤

Ze heeft omeprazol,
ook voor het maagzuur, in de maximale dosis.

Nou mijn bevalling is gelukkig top gegaan! Maar bedankt voor t aanbod ❤

Wat een ellende en een verdriet zeg.
Er zijn veel verschillende maagzuurremmers. Het is niet gezegd dat Omeprazol helpt bij je kindje. Het is de moeite waard om naar andere middelen te zoeken/te proberen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:20

Jeetje wat een schokkend verhaal. Wat zul je wanhopig, bang en moe zijn, ook al gaat het nu wat beter.

Niet te vergelijken hoor, maar mijn oudste zoon heeft anderhalf jaar na elke voeding melk gespuugd, kwam er vaak in golven uit. Altijd buikkramp. Overal eczeem. Steeds weer naar consultatiebureau en later kinderarts. Nooit iets gevonden.Zijn jongere broertje had hetzelfde en toen werd melkallergie gediagnosticeerd. Hij en mijn dochter zijn grootgebracht op sojamelk. Ik ben ervan overtuigd dat de oudste dat ook had.
Net als bij jou, gewoon onkunde van de artsen.

Ik vind dat in jouw verhaal ook zo schokkend, dat de meeste artsen er gewoon eigenlijk geen bal van weten. Je schrijft dat ze helemaal onderzocht is, maar is er echt geen darmprobleem? Waarom heeft ze dan zoveel pijn dat ze kreunt?

Ik wens je heel erg veel sterkte en hoop dat jullie dochtertje gauw opknapt.

Kindje1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 13:24

Zwerte schreef:
Heftig verhaal!
Ik ben zooooo allergisch voor het bizarre beeld dat je een kleine baby zou verwennen met aandacht... het zijn kleine afhankelijke en hulpeloze wezentjes, ze hebben ons echt nog nodig als ze zo klein zijn! Lekker naar je gevoel luisteren hoor, hou die kleine hummel lekker dichtbij je, is alleen maar goed voor de hechting.

Mijn dochter van inmiddels 2 was ook een huilbaby vanwege verborgen reflux. Na geboorte problemen met drinken door tongriem en lipbandje en vervolgens dus die reflux er bij. Ook haar nek zat vast dus fysio was ook nodig. Het vreselijke gekrijs staat nog helder in m’n herinnering... ik heb geluk gehad met hele fijne hulpverleners. Nadat we alle standaard reflux maatregelen hadden geprobeerd kregen we direct medicijnen. En meteen een blije baby in plaats die uren krijsen van de pijn. Ze heeft iets meer dan een jaar omperazol gehad, elke keer dat we probeerden te stoppen kwam het krijsen terug. Na een jaar probleemloos gestopt en vast eten ging veel beter dan de flessen. Dus wellicht geeft dat hoop, vast eten kan beter gaan dan melk.

Mijn advies: als moeder voel je het echt wel goed aan! Luister naar jezelf, zoek de hulp die bij jouw ideeen aansluit want die bestaat echt!
Ik kreeg een babyconsulent voor haar onrust (na het krijsen bleef ze vaak wel erg onrustig namelijk) en samen met haar zijn we er uit gekomen en kregen we een supervrolijke baby die lekker in haar vel zat. Eentje die dus ook geloofde in het troosten van je baby en haar vooral NIET alleen te laten huilen. Die bestaan dus ook nog, wellicht is er in jouw omgeving ook zo’n consulente te vinden?

Ik heb in dat proces heel erg geleerd op mijn gevoel te vertrouwen. Je krijgt soms de vreemdste adviezen en als iets voor jou niet goed voelt, moet je daar echt naar luisteren. Iedereen kan zo z’n ideeën hebben, maar niemand voelt jouw kleintje aan zoals jij dat kan.
Veel sterkte, hopelijk blijft dit positieve doorzetten en kan je gaan genieten van elkaar.

Dank je wel ❤

Ja bizar he ze deden echt of we gek waren daar..
Gelukkig is ze nu met de sonde blij en tevreden en daar gaat het om nu.
Volg lekker onze eigen regeltjes.