Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer douche jij?

's ochtends, omdat...
287 (24%)
's avonds, omdat..
805 (67%)
Anders, omdat..
98 (8%)

Totaal aantal stemmen: 1190


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:44

Safiera schreef:
Douchen jullie echt elke dag?
Ik pak wel schoon ondergoed en zo, maar sta niet dagelijks onder de douche. En dan wisselt het ook nog wel of ik 's ochtends of 's avonds douche. Als mijn haar vet is douche ik 's ochtends...
's Avonds niet direct voordat ik mijn bed in stap in elk geval, want met natte haren in bed wil ik niet.
Na sporten of zo kan ik ook wel midden op de dag douchen.

Ja, ik heb best wel 'vies' werk, dus ik douche na iedere werkdag het vuil eraf. Haren wassen doe ik dan weer niet zo vaak, max 2x per week.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:19

Ik ben wel langer dan 2 minuten bezig in de douche.Het gaat ook om de droge huid en waterbesparing.De kinderen gingen ook om de dag in bad toen ze klein waren de andere dagen voor de wasbak.En zijn beide eczeem gevoelig.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:31

's Ochtends, 's middags, 's avonds, het ligt er maar net in hoe mijn dag loopt en wanneer ik er zin in heb. In de winter vind ik het vaak lekker om 's ochtends even snel op te warmen onder de warme straal, maar na het werk vind ik het ook fijn om nog onder de douche te staan, evenals schoon naar bed gaan. Op de dagen dat ik op tijd thuis ben, zit ik ook gerust 's middags nog in bad. En na bad douche ik ook altijd nog.
Het ligt echt aan de dag. Na het sporten douche ik vanzelfsprekend ook. Meteen na het uitzweten.

Sowieso douche ik 1x per dag, vaak 2 keer. Wassen met een washandje is echt mijn ding niet. Kon 2 weken lang niet anders omdat ik met gips zat dat niet belast mocht worden, dus ik ging in een leeg bad zitten en waste me op die manier, maar wat een ellende was dat. Voelde echt bij lange na niet zo fris als gewoon lekker inzepen onder de hete straal. Terwijl ik weet dat dat in mijn hoofd zit, het gevoel was gewoon niet zo fijn.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 28-11-20 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:32

In de avond, dat slaapt heerlijk ;)

Babootje

Berichten: 26431
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:35

s avonds. lekker schoon het bedje in. s morgens doe ik een "kattenwasje". En zoals Kwita ook zegt: het werkt ook als "slaapmutsje".
Naast dat ik er een hekel aan heb om s morgens de warmte van mijn bed te verlaten om onder een straal water te gaan staan, prefereer ik toch echt s avonds lekker schoon in bed te stappen omdat we toch dagelijks met paarden bezig zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:27

Goof schreef:
Ik wil best wel eens rekening houden met milieu enzo, maar ik hoef mezelf niet alles te ontzeggen en douchen vind ik een luxe waarmee ik mezelf verwen en die ik niet zal opgeven.
Ik douche dagelijks en in de zomer soms 2x per dag.

Same. Ook in de winter kijk ik vaak echt uit naar die hete douche die mijn spieren en zeker de spastische links enigszins ontkrampen. Waterbesparing en milieu is mooi maar ik wil ook wel een beetje kunnen leven.
Sowieso mest ik elke dag stallen uit dus ik douche ook wel elke dag. Met een kattenwasje voel ik me echt niet proper nadat ik stront geschept heb. :=

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:47

‘S avonds
Lekker schoon (en momenteel warm) mijn bed in
En eerlijk? Iedere minuut die ik ‘s ochtends kan blijven liggen is er 1

En in principe idd dagelijks :j ik ben dagelijks met de honden aan de spartel
Op stal bezig etc
En ik offset eventueel waterverbruik ruim. Voldoende met wat ik op andere fronten doe

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:31

's avonds, ik werk overdag met dieren dus lekker schoon m'n bed in :)

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:38

Ik douche wanneer ik vies ben nadat ik gesport heb bijvoorbeeld. Meestal is dat dus 's avonds, maar ik het weekend zoals nu einde van de ochtend begin middag.
Maar dat is dus niet altijd elke dag.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:51

Yv_ schreef:
Sowieso douche ik 1x per dag, vaak 2 keer. Wassen met een washandje is echt mijn ding niet. Kon 2 weken lang niet anders omdat ik met gips zat dat niet belast mocht worden, dus ik ging in een leeg bad zitten en waste me op die manier, maar wat een ellende was dat. Voelde echt bij lange na niet zo fris als gewoon lekker inzepen onder de hete straal. Terwijl ik weet dat dat in mijn hoofd zit, het gevoel was gewoon niet zo fijn.


Ik vind washandjes sowieso altijd een beetje viezig :')

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:44

Safiera schreef:
Douchen jullie echt elke dag?
Ik pak wel schoon ondergoed en zo, maar sta niet dagelijks onder de douche. En dan wisselt het ook nog wel of ik 's ochtends of 's avonds douche. Als mijn haar vet is douche ik 's ochtends...
's Avonds niet direct voordat ik mijn bed in stap in elk geval, want met natte haren in bed wil ik niet.
Na sporten of zo kan ik ook wel midden op de dag douchen.


Ja natuurlijk, is toch basis hygiëne :?

Net als 2x daags tandenpoetsen etc. Niet douchen vind ik echt vies, snap niet hoe mensen een of meer dagen douchen kunnen overslaan brrr :=

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:13

Maar niet douchen en jezelf dus ook niet wassen voor de wasbak is anders dan niet douchen en jezelf wassen van boven en onder voor de wastafel op de niet douche dagen.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:29

Vroeger was het heel normaal om 1x per week in bad te gaan en verder even met een washandje ''boven en onder'' te wassen...

Ik douche ongeveer om de dag. Vaak douchen droogt mijn huid uit, en het kost veel water.
Zelf vind ik tandenpoetsen wel echt basis, net als -vaak- je handen wassen. En ook dagelijks schoon ondergoed bijvoorbeeld. Of regelmatig je bed verschonen.

Maar dagelijks douchen, wat mij betreft niet nodig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:39

Ik douche ‘s avonds omdat ik daar met kind overdag de mogelijkheid niet echt voor heb.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:44

Safiera schreef:
Maar dagelijks douchen, wat mij betreft niet nodig.

Wat mij betreft wel, douchen en tandenpoetsen vind ik beiden basis hygiëne. Dat het vroeger normaal was om het anders te doen vind ik geen argument. Het was vroeger ook normaal om plukken mos in je ondergoed te gebruiken als je menstrueerde.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:16

Maar merk je het dan echt aan mensen als ze een dagje over hebben geslagen of? :=

Ik douche niet elke dag en ik haal er ook niet elke dag een washandje langs. Zeker nu met al het thuiszitten niet. Als iemand dat echt vies vind, nou ja prima, niet mijn probleem. Ik hoor mijn huid en haar al huilen bij de gedachte elke dag eronder te staan. Ik douche wel altijd als ik bijv heb gesport, bij de paarden ben geweest en in de zomer was ik me wel eens 2 of 3 keer per dag. Imo kan ik prima inschatten wat nodig is voor mijn eigen hygiëne.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:24

Ik douche 's avonds van huis uit: fris je bed in. We hadden thuis ook een beestenboel en was na schooltijd altijd in de stallen dus na het eten was het douchen.
Ik heb het op mezelf ook wel eens geprobeerd om in de ochtend te douchen, om wakker te worden, maar dat is toch niet mijn ding. Ik douche meestal na het eten op een werkdag, dan kan mijn haar nog even drogen voor ik naar bed ga en ik vind het heerlijk om opgewarmd in m'n huispak op de bank te kruipen met een kop thee.
Op m'n vrije dagen ga ik vaak eind van de middag alvast douchen, als ik bij stal vandaan kom. Dan voel ik me weer fris.

Douchen is voor mij ook, zeker in de winter, de enige manier om weer goed op te warmen als ik bij stal vandaan kom. In de zomer vind ik het dan weer heerlijk om het stof en zweet meteen van m'n lijf te spoelen :=

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:28

Memories schreef:
Maar merk je het dan echt aan mensen als ze een dagje over hebben geslagen of? :=


Ik ruik het inderdaad aan mijn collegae. Er hangt dan 's morgens een beetje muffe bedlucht om iemand heen, ik weet niet goed hoe ik die lucht moet omschrijven.

Ik sta 's morgens hooguit 5 minuten onder de douche, en dan is alles ( w.o. oksels, poes, voeten) dove-zeep clean.
Ik was soms mijn haren 's morgens, ik was soms mijn haren 's avonds.
Het excuus van langer in bed is echt onzin, tenzij je je ook niet wast 's morgens..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Douchen: 's ochtends of juist 's avonds POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:54

Fijn dat jij dat voor een ander kan beslissen :+ of dat excuus bullshit is

Even wassen is drie minuten werk
Douchen en afdrogen ga ik niet redden in diezelfde tijd
En daarnaast vind ik 2 maal daags douchen grote onzin als het niet nodig is

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:58

Mars schreef:
Safiera schreef:
Douchen jullie echt elke dag?
Ik pak wel schoon ondergoed en zo, maar sta niet dagelijks onder de douche. En dan wisselt het ook nog wel of ik 's ochtends of 's avonds douche. Als mijn haar vet is douche ik 's ochtends...
's Avonds niet direct voordat ik mijn bed in stap in elk geval, want met natte haren in bed wil ik niet.
Na sporten of zo kan ik ook wel midden op de dag douchen.


Ja natuurlijk, is toch basis hygiëne :?

Net als 2x daags tandenpoetsen etc. Niet douchen vind ik echt vies, snap niet hoe mensen een of meer dagen douchen kunnen overslaan brrr :=


Sorry dit soort opmerkingen vind ik echt flauw. Ik douche ook wel elke dag, maar dat is echt niet "basis hygiëne" integendeel, dagelijks douchen is eigenlijk helemaal niet goed voor je.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:00

Nielojram schreef:
Memories schreef:
Maar merk je het dan echt aan mensen als ze een dagje over hebben geslagen of? :=


Ik ruik het inderdaad aan mijn collegae. Er hangt dan 's morgens een beetje muffe bedlucht om iemand heen, ik weet niet goed hoe ik die lucht moet omschrijven.

Ik sta 's morgens hooguit 5 minuten onder de douche, en dan is alles ( w.o. oksels, poes, voeten) dove-zeep clean.
Ik was soms mijn haren 's morgens, ik was soms mijn haren 's avonds.
Het excuus van langer in bed is echt onzin, tenzij je je ook niet wast 's morgens..


En hoe weet jij dst diegene niet dagelijks douched? Heb je dat gevraagd?

Mariska_28

Berichten: 10521
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 20:05


Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:06

Nielojram schreef:
Memories schreef:
Maar merk je het dan echt aan mensen als ze een dagje over hebben geslagen of? :=


Ik ruik het inderdaad aan mijn collegae. Er hangt dan 's morgens een beetje muffe bedlucht om iemand heen, ik weet niet goed hoe ik die lucht moet omschrijven.



Misschien begrijp ik je verkeerd maar dit heeft dan toch te maken met moment van douchen ipv met dagelijks douchen? Met andere woorden, iemand kan zich elke avond douchen maar nooit in de ochtend en dan zou je nog steeds die bedlucht ruiken?
Laatst bijgewerkt door Memories op 28-11-20 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:07

Mars schreef:
Safiera schreef:
Douchen jullie echt elke dag?
Ik pak wel schoon ondergoed en zo, maar sta niet dagelijks onder de douche. En dan wisselt het ook nog wel of ik 's ochtends of 's avonds douche. Als mijn haar vet is douche ik 's ochtends...
's Avonds niet direct voordat ik mijn bed in stap in elk geval, want met natte haren in bed wil ik niet.
Na sporten of zo kan ik ook wel midden op de dag douchen.


Ja natuurlijk, is toch basis hygiëne :?

Net als 2x daags tandenpoetsen etc. Niet douchen vind ik echt vies, snap niet hoe mensen een of meer dagen douchen kunnen overslaan brrr :=


Rare reactie, bepaal het lekker voor jezelf, maar hoef je niet voor een ander te doen.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:11

Meestal in de avond :) 's ochtends maak ik daar nooit tijd voor.
Moet wel zeggen dat ik zoals vandaag had paardgereden en het daarna koud had, dus toen ben ik 's middags bij thuiskomst gaan douchen. In het weekend wil ik ook nog wel een 's ochtends douchen.
Douchen doe ik om de dag ongeveer. Alleen ben ik dan vaak snel klaar want haren wassen doe ik maar 1 en soms 2 keer in een week en nee dan is mijn haar niet vet :D

Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet voorstellen dat je het kan ruiken dat ik om de dag douche ipv elke dag. Dan moeten mensen maar 1,5 m uit mijn buurt blijven :')
Bovendien ken ik meer mensen die niet elke dag douchen dan wel elke dag en heb nog nooit gedacht wat stinken die mensen :')
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 28-11-20 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt