Moeder ziek, het is veel...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Moeder ziek, het is veel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 21:04

Ik moet even mijn verhaal kwijt, gelukkig heb ik hele fijne vrienden maar om daar continue tegen te klagen voelt niet prettig.

Ik maak me veel zorgen om mijn moeder, en beste vriendin.
Samen hebben we gigantisch veel meegemaakt, waar ik hier verder niet over uit wil wijden.

Het begon met een, in het ziekenhuis niet gezien, gebroken rug toen ze midden 20 was.
Ze werd gelanceerd van een paard en landde op haar hoofd, gevolgd door een "krak" die ik me nog zo goed kan herinneren: gescheurde nekwervel en gebroken rugwervel.
Na 6 weken kon ze nog niet lopen, terug naar het ziekenhuis en daar te horen gekregen dat ze de gebroken rugwervel over het hoofd hadden gezien, maar het positieve was dat ze nooit meer zou hoeven werken.
En dat uit de mond van een arts...

Ze heeft nog wel gewerkt, in de zorg.
Ze heeft zelfs een periode 3 banen gehad, hoe ze dat kon combineren met het opvoeden van mij en de paarden (de rode draad en grote bindende factor in ons leven) is mij nog steeds een raadsel.
Maar ze deed het, ze was niet klein te krijgen!

Nu zo'n 15jr geleden is ze wel afgekeurd, ivm gecombineerde problemen waarover ik wederom niet uit wil wijden.

Inmiddels is ze geopereerd aan beide schouders, een nekhernia en heeft ze een nieuwe heup gekregen.
Daarnaast heeft ze een niet werkende schildklier, die ze op de één of andere manier maar niet juist afgesteld krijgen met medicatie: elke 3 maanden bloedprikken.
Tevens heeft ze parkinson, het trillen doet ze al jaren, maar het naampje heeft ze pas 2jr geleden gekregen.

Vorig jaar een nieuwe heup, op de foto matige artrose en is ze dmv een second opinion wel geopereerd.
Operatie duurde een uur langer dan gepland én het kraakbeen was volledig weg... niks twijfelgevalletje zoals ze eerder dachten.
Klein feestje, na tientallen injecties zou ze eindelijk van die pijn af zijn.
Het feestje duurde welgeteld een uur, want toen ze naar het toilet mocht voelde ze iets scheuren.
Ze had een helse pijn, maar de hechtingen zaten goed dus ze mocht naar huis.

Inmiddels 2x terug geweest, foto gemaakt en weer naar huis gestuurd want de foto is goed.
Via de huisarts een echo, zat een flinke bloeduitstorting in de diepte.
Gek, kon een maand of 3 duren maar dan zou het goed moeten zijn...
Inmiddels zijn we een jaar verder, en kan ze amper lopen.

Van de zomer viel ze ruim 20kg af, geen eetlust, misselijk enz.
Na 2 maanden toch maar aan de bel getrokken, bleek ze galstenen en nierstenen te hebben.
De galblaas is in zijn geheel verwijderd, maar helaas zijn de klachten niet weg.

Vanaf afgelopen weekend heeft ze amper kunnen slapen van de pijn, een blokkade aan haar si-gewricht, waarschijnlijk door het ontlasten van de heup.
De fysio is er van overtuigd dat er echt wat mis is, ze heeft enorm spier- en krachtverlies in dat been, en een enorme holte op haar bil waar de bloeduitstorting heeft gezeten.

En nu zie ik een schim van wat ooit die mooie, sterke vrouw was die de hele wereld aan kon.
En dat doet pijn!
Ze heeft een fantastisch paard, haar drijfveer om voor de heupoperatie te gaan want dan kon ze weer rijden.
Maar ze komt nu amper van een stoel af, kan niet fietsen, geen traplopen etc.
Ik heb altijd veel steun en support van haar gehad, en andersom is dat net zo het geval.

Binnen 2 weken krijgt ze een scan van haar buik en moeten we weer voor haar heup weg.
We hopen dat er wat gevonden wordt, EN dat er wat aan gedaan kan worden natuurlijk.

Willen jullie mee duimen voor haar?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Moeder ziek, het is veel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:17

Jeetje, dat is nogal veel zeg! Hoeveel pech kan een mens hebben! :\
Natuurlijk ga ik duimen! Ik hoop dat ze toch eens pijn- en klachtenvrij mag zijn!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:14

Wat een pech. Ik heb je topic van de hackney merrie al eerdergelezen en het is zo'n leuke combinatie samen. Ik duim ook voor jullie!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:16

Jeetje wat een verhaal, wat die schildklier betreft schoot me meteen te binnen of het probleem kan liggen aan een slechte omzetting van t4 naar t3? Ben je bekend met de optie van natuurlijk schildklierhormoon? Ik heb er geen ervaringen mee maar heb hier tijd geleden naar gekeken omdat mijn vader ook schildklierpatient is dus ik drop het hier even misschien hebben jullie er wat aan. https://www.vgns.info/veelgestelde-vrag ... rschrijven.

Sterkte met alle ellende hopelijk komt er toch weer een betere tijd voor je moeder. :knuffel:

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:44

Hoeveel pech kan een mens hebben in haar leven. :(:)
Wat heftig allemaal! Ik wens jullie enorm veel beterschap en hopelijk is toch nog licht aan het einde van de tunnel.

Alwiene schreef:
Jeetje wat een verhaal, wat die schildklier betreft schoot me meteen te binnen of het probleem kan liggen aan een slechte omzetting van t4 naar t3? Ben je bekend met de optie van natuurlijk schildklierhormoon? Ik heb er geen ervaringen mee maar heb hier tijd geleden naar gekeken omdat mijn vader ook schildklierpatient is dus ik drop het hier even misschien hebben jullie er wat aan. https://www.vgns.info/veelgestelde-vrag ... rschrijven.

Sterkte met alle ellende hopelijk komt er toch weer een betere tijd voor je moeder. :knuffel:

Ik heb ook een praktisch niet-werkende schildklier en ondanks dat ik goed ben afgesteld, heb ik nog steeds bepaalde klachten, dus bedankt voor deze tip. Ga ik ook mij eens in verdiepen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 19:54

Bedankt allemaal, het is fijn gewoon even je hart te luchten.

@alwiene: ik ga er naar kijken, dank je wel!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:59

Ach wat kan een moeder en dochter allemaal hebben ... en meemaken :knuffel:
Heel veel sterkte. Jullie zijn fantastisch samen zo te horen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:54

Heel veel sterkte! :(:)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 19:28

Voor degenen die zo lief reageerden heb ik een update, maar er is niks uit gekomen.

Even gekopieerd van facebook:

De chirurg heeft niets afwijkends kunnen vinden op de CT-scan van de buik van m'n moeder. Enerzijds een grote opluchting, anderzijds... niks kunnen vinden is niet kunnen helpen.

Ze heeft dit al zo vaak meegemaakt, en net zo vaak bleken er wel degelijk serieuze dingen te spelen (rugwervel gebroken, nekhernia, slijtage schouder, slijtage heup, parkinson waar ze maar 10 jaar!!! mee heeft lopen tobben eer het herkent werd, oja en met haar galblaas liep ze ook al 5 jaar! te sukkelen eer dat ontdekt werd)
Nu zijn er nog nierstenen, en het zou mij niks verbazen als haar klachten daar vandaan komen.
Maar ja, ik ben geen arts.

6 januari belt de mdl-arts, en 7 januari de mri+ct voor haar heup.
Ze is moe, en ik ben moe met haar...

#lifesucks