Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:02

bigone schreef:
Vayo schreef:
Mijn man komt net thuis met het verhaal dat een goede bekende van ons corona heeft gehad. In de 40, maar enkele jaren geleden getroffen door een auto immuunziekte. Nu zo goed als verlamd, in een rolstoel, eten via een kastje in zijn maag, ademen via een tracheostoma. Zijn ouders van eind 70 en begin 80 ook. Alle drie wonderbaarlijk niet eens enorm ziek en alweer goed herstellende. Het blijft bizar hoe de ene ogenschijnlijk gezonde jonge vitale persoon op de IC terecht komt en het in dit geval GELUKKIG goed gegaan is. Iedereen was er bij hem bang voor. En iedereen dacht dat hij dit nooit zou kunnen overleven, omdat een longontsteking hem al 2 x bijna fataal geworden is.

Hiermee sla je de spijker op z’n kop Vayo. Oma van familie , 99 , zonder probleem Corona gehad. Alleen beetje verkouden en dan vandaag, een jonge sportieve en zeer gezonde vriendin van mijn dochter ontzettend ziek geweest en nog steeds een lichamelijk wrak. Ontstoken hartspier en echt helemaal kapot lichamelijk.


Het staat me ook bij dat er maanden geleden in Brabant een tweeling was van ik meen achter in de 30 of begin 40. De ene overleden aan corona, de andere in zorgwekkende toestand op de IC. Ogenschijnlijk kerngezond, jong, sportief en geen overgewicht.
Soms denk ik wel eens dat het ook DNA afhankelijk is hoe je er op reageert.

Mijn zwager is weer helemaal fit en aan het werk. Een collega van in de 40 heeft het maanden geleden gehad en is nu pas kunnen gaan opbouwen. Hij werkt halve dagen, omdat hij s middags moet rusten.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:04

Wat betreft bezoekjes, ik wandel af en toe met enkele vrouwen. Verder binnen zie ik alleen mijn man en verder niemand. Heeeeeel af en toe moet ik iemand binnen zien en dan worden er maskertjes gedragen ( bv met kachel plaatsen afgelopen dagen).
Kortom heel voorzichtig vanaf 10 maart 2020 met wat losser in de zomer met als topper een week in September toen mijn zoon met vrienden in onze gîte zat, het een hittegolf was, waardoor wij hun elke dag met afstand buiten zagen. Daar genieten we nog van na, want dat was tevens onze vakantie vanwege covid toestanden . Met Kerst vrienden binnen voor diner. Ontroerend finn.
Als manlief 2de pfizer heeft gehad ga ik misschien in een bubbel bij een familie die ook weinig mensen zien, vrijwilligerswerk doen. Daar denk ik nu over na.

Sizzle dat is al veel!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:06

Zie dat het ook op de flowchart van de rijksoverheid staat, die is van 12-01. Als ik die corrigeer op AZ (1,5 miljoen ipv 4,5 miljoen)

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... accins.pdf


Dan zouden we in Q1 2,3 miljoen mensen kunnen vaccineren en komt daar 9,88 miljoen mensen bij in Q2 dus dan zouden we juist nog eerder aan die 7miljoen zitten en einde Q2 al aan de 70% kunnen zitten als ik goed reken? Hoewel dat me wel wat hoopvol lijkt :D

@fitzroy, alleen AZ is fors verminderd in Q1 toch? En volgens mij krijgen we in Q2 nog extra pfizer?

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:12


secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:16

Fitzroy schreef:
In deze link wordt zelfs al Q1 2021 genoemd. Daar word ik niet heel blij van.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... ategie.pdf


Hey, waar vind je die? Ik kon nergens een nieuwere versie dan die van 12januari vinden :D
Je bedoelt 2022 denk ik? Waarom word je daar niet blij van?

Volgens deze zouden we in Juni 14 miljoen mensen (82%) gevaccineerd hebben, dus het wordt steeds hoopvoller :')
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-02-21 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:18

Nou ja, betekent dat niet dat we tot Q1 2022 moeten wachten totdat iedereen is ingeënt?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:21

Fitzroy schreef:
Nou ja, betekent dat niet dat we tot Q1 2022 moeten wachten totdat iedereen is ingeënt?


Nee, dat betekend dat we straks ook genoeg vaccins hebben als we jaarlijks door moeten vaccineren. We zouden in Q2 2021 al bijna heel NL gevaccineerd hebben, maar de verwachting is dat het een jaarlijks terugkomende vaccinatie wordt en dat we moeten blijven vaccineren ivm mutanten, zeker als nog niet de hele wereld gevaccineerd is.
Dan wordt het dus net als bij de griepprik iets herhalends. Maar dat betekend niet dat we tot die tijd in deze lockdown moeten blijven.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:30

Memories schreef:
Ja hier ook, perspectief zou enorm fijn zijn maar laat dat nou ook net heel moeilijk zijn in deze ongekende pandemie...
Het geeft mij ergens in m’n hoofd ook wel van die doemscenario’s dat we straks ruim onder de 1000 besmettingen per dag zitten maar versoepelen nog steeds niet kan want variant X rukt op en we moeten alles koste wat kost voorkomen :=


Nou dit dus...

Leuk dat de zomer eraan komt, maar dan? Met het huidige tempo van vaccineren biedt dat dan ook nog niet heel veel perspectief voor een gezonde 30+er := Zeker als er wel met vaccinatiebewijzen gewerkt gaat worden.

Ik zie het echt best somber in. Vooral omdat er dus zo weinig perspectief wordt geboden.

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:43

Medisch experts maken gehakt van plan Herstel-NL: ‘Absurd, gaan we bejaarden in een reservaat stoppen?’

https://www.destentor.nl/binnenland/med ... n~a7601a0b

Las gisteren dat plan ook, toen dacht ik al van niet goed. Volgens de mensen die er verstand van hebben dus ook niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:44

esje01 schreef:
Hoop dat je niet teveel last hebt van bijwerkingen Susan.
Ik reageer altijd erg heftig na vaccineren en ben na de eerste en de tweede wederom 24 uur goed beroerd geweest.
Enorme spierpijn en rond de 39 koorts.
Bij alle bewoners (waar Het bij kon en die wilden)is de tweede ook gezet.


Ik voelde alleen de plek waar de prik gezet is. Maar nu nog amper.. dus tot nog toe valt het mee.

En dat perspectief mis ik ook heel erg.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:49

Laatst bijgewerkt door secricible op 18-02-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:50

Het zijn allemaal wel knappe koppen en dus vind ik het heel goed dat andere knappe koppen dit idee afbranden voor viruswaanzin er weer mee aan de haal gaat.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:02

Vayo schreef:
bigone schreef:
[quote="Vayo"
Mijn man komt net thuis met het verhaal dat een goede bekende van ons corona heeft gehad. In de 40, maar enkele jaren geleden getroffen door een auto immuunziekte. Nu zo goed als verlamd, in een rolstoel, eten via een kastje in zijn maag, ademen via een tracheostoma. Zijn ouders van eind 70 en begin 80 ook. Alle drie wonderbaarlijk niet eens enorm ziek en alweer goed herstellende. Het blijft bizar hoe de ene ogenschijnlijk gezonde jonge vitale persoon op de IC terecht komt en het in dit geval GELUKKIG goed gegaan is. Iedereen was er bij hem bang voor. En iedereen dacht dat hij dit nooit zou kunnen overleven, omdat een longontsteking hem al 2 x bijna fataal geworden is.
[/quote
Hiermee sla je de spijker op z’n kop Vayo. Oma van familie , 99 , zonder probleem Corona gehad. Alleen beetje verkouden en dan vandaag, een jonge sportieve en zeer gezonde vriendin van mijn dochter ontzettend ziek geweest en nog steeds een lichamelijk wrak. Ontstoken hartspier en echt helemaal kapot lichamelijk.


Het staat me ook bij dat er maanden geleden in Brabant een tweeling was van ik meen achter in de 30 of begin 40. De ene overleden aan corona, de andere in zorgwekkende toestand op de IC. Ogenschijnlijk kerngezond, jong, sportief en geen overgewicht.
Soms denk ik wel eens dat het ook DNA afhankelijk is hoe je er op reageert.

Mijn zwager is weer helemaal fit en aan het werk. Een collega van in de 40 heeft het maanden geleden gehad en is nu pas kunnen gaan opbouwen. Hij werkt halve dagen, omdat hij s middags moet rusten.

Broers, 29 en 31, jongste overleden.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:04

Ik heb het ook het gevoel of het DNA bepaald is. Soms krijgen mensen het wel, anderen niet terwijl ze ermee in bed liggen/samen leven. Soms worden jonge actieve mensen ernstig ziek terwijl sommige oudere mensen met overgewicht een keer niezen en er dan klaar mee zijn.
Er is echt geen peil op te trekken. Niet in de besmettingen maar ook niet in de klachten.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:08

Suzanne F. schreef:
Ik heb het ook het gevoel of het DNA bepaald is. Soms krijgen mensen het wel, anderen niet terwijl ze ermee in bed liggen/samen leven. Soms worden jonge actieve mensen ernstig ziek terwijl sommige oudere mensen met overgewicht een keer niezen en er dan klaar mee zijn.
Er is echt geen peil op te trekken. Niet in de besmettingen maar ook niet in de klachten.

Dit denk ik ook. Dit vind ik ook het enge aan het hele virus.

Ik zie het kromme vaccin beleid nu wel van dichtbij. M’n nicht die secretaresse is bij een grotere landelijke zorg instelling voor gehandicapte zorgt ontvangt een oproep voor de inenting en zij heeft echt geen contact met patiënten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:10

secricible schreef:
bigone schreef:
Medisch experts maken gehakt van plan Herstel-NL: ‘Absurd, gaan we bejaarden in een reservaat stoppen?’

https://www.destentor.nl/binnenland/med ... n~a7601a0b

Las gisteren dat plan ook, toen dacht ik al van niet goed. Volgens de mensen die er verstand van hebben dus ook niet.


Ik snap überhaupt niet dat iemand die club serieus kon nemen obv hun website.
Op artsen covid collectief is nu ook inhoudelijk kritiek geleverd
https://community.chivo.nl/conversation ... -eenzijdig


Helaas is het linkje niet te lezen, alleen voor abonnees zegt de melding.

Inhoudelijk is er idd een hoop mis met herstel.nl maar we kunnen er niet aan voorbij dat de nevenschade onderhand groter dreigt te worden in deze crisis. Ook het draagvlak voor de maatregelen neemt steeds verder af merk ik om me heen. Ik vind dat daar vanuit Den Haag best
meer aandacht voor mag komen. Er was de vorige persconferentie al gezegd dat er meer perspectief zou komen. Maar ik heb er nog niet veel van gezien.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:11

Als je linkje opent kun je onderaan de bijlage openen, die is voor iedereen. Net onder de #.
Sorry, had ik er even bij moeten zeggen.

@lenaa: asociaal is het....

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:12

En wat ik dacht.. leerkracht besmet met Corona. Snel een invaller voor de klas zodat klas niet in quarantaine hoeft. Ben bang dat dit geval niet de enige is en wordt.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:14

secricible schreef:
Als je linkje opent kun je onderaan de bijlage openen, die is voor iedereen. Net onder de #.
Sorry, had ik er even bij moeten zeggen.

@lenaa: asociaal is het....

Dat vind ik ook maar goed als je de brief ontvangt... maar ik snap niet dat er niet meer controle op is. Zo ingewikkeld is het toch niet?
Geef die prik dan aan de politie agenten op straat.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:15

Coby schreef:
En wat ik dacht.. leerkracht besmet met Corona. Snel een invaller voor de klas zodat klas niet in quarantaine hoeft. Ben bang dat dit geval niet de enige is en wordt.

Zo raar is dat toch niet? Wij hebben eerder ook besmette collega’s gehad. Daar is gewoon een invaller in de klas geweest en de docent vanuit huis heeft lesgegeven

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:16