Mijn weg naar de juiste balans

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LvdO

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Ik haat mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:36

Wow wat een hoop stappen weer! Daar mag je inderdaad gruwelijk trots op zijn! En dat je moe bent, dat begrijp ik helemaal. Kijk eens hoe hard jij aan het werk bent, meid! Probeer jezelf ook de rust te gunnen die je nodig hebt. je bent onwijs goed bezig!

Janneke2

Berichten: 22854
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:15

Hoi Kimmie,
wat een prima titel boven dit topic! +:)+
Goed gedaan!

Jolliegirl

Berichten: 32996
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:47

Dit is al zo'n mooie stap!!
Je titel veranderen.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:36

Goed bezig Kimmie!! De titel aanpassen is misschien niet veel, maar het geeft al een andere draai aan het maken ook. Voor jezelf is dit positiever om te lezen dan telkens die oude titel.

Goed bezig meid!!

LvdO

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:48

prachtige titel!!

musiqolog
Berichten: 3359
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:26

Hoe is het nu, op de weg naar de juiste balans?

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 11:38

Ik heb continu de rust niet om dit topic bij te houden, sorry. Het is wel grappig, want in de gesprekken met de psycholoog komt ook steeds die weg naar balans terug. Waar ik eerst continu in paniek raakte, lijkt nu niks me meer te boeien. Eigenlijk maakt niks me nog uit en ik voel nog wel stress, maar niet om eerdere dingen. Het voelt raar in ieder geval.

Verder gaat het met eten nu best wel goed. Ik heb soms nog wel wat de neiging om in afvaltopics op Bokt te lezen en daar ideeën op te doen "voor als het beter gaat", maar verder heb ik er nog niet echt iets mee gedaan. Soms wat dwangmatig eten, maar dat hou ik niet zo heel lang meer vol. Mijn traject bij de diëtiste heb ik nu afgesloten met een supernet gewicht en ik hoop dat ik dat vast kan houden.

De reden dat ik hier niet veel geplaatst heb de afgelopen tijd is omdat ik weer zo moe was en alles vergat bij te houden. Ik deed superveel leuke dingen, maar nam niet genoeg rust. Op een gegeven moment stort ik dan in. Dat is nu het nieuwe werkpuntje. Voor de komende week moet ik activiteiten in gaan delen in rood, oranje en groen. Bij rood kost iets veel energie, bij oranje een beetje en bij groen is iets ontspannend. Eigenlijk was dat huiswerk voor afgelopen week, maar ik voelde me zo lamlendig dat ik het niet gedaan had. De psycholoog was echt superblij en trots haha, want dat was de eerste keer dat ik iets niet gedaan had.

Bij de psychosomatische therapie heb ik een bijzondere oefening geleerd. Ik moest bij verschillende blaadjes staan, met groen, oranje en rood erop en voelen wat ik erbij voelde. Ik snap nog steeds niet hoe het werkt, maar bij groen voelde ik me echt goed en bij rood juist intens ellendig. Dat was de eerste keer dat ik me zo bewust daarvan was.

Ik merk wel dat ik nog tegen verschillende dingen aanloop. Zo word ik soms ineens heel boos, dat kan ik dan indelen in rood, maar ik kan het al wel iets beter afvloeien. Ik kan dan echt blijven schreeuwen totdat een trigger verdwijnt. Heel gek gevoel is dat. De afgelopen tijd was mijn vader sowieso best wel snel boos. Hij heeft dan wat de neiging om dat op mij af te reageren. Mama kwam voor mij op, maar gebruikte de zin "Wil je Kim het graf in helpen?" Ik schrok me daar kapot van en het was ook niet zo helpend dat ik nu gebruikt word in hun ruzies, maar aan de andere kant was het ook heel confronterend. Heel gek.

Wat wel heel tof is, is dat ik de afgelopen tijd een aantal keer weer in groen ben beland. Ik voelde me soms echt goed, zo'n fijn gevoel! Bijvoorbeeld als ik lekker met Ivy had gereden, leuke muziek op had staan, met leuke mensen contact had. Ik voelde me heel opgewekt en had zelfs een 10 gehaald voor mijn tentamen *\%/* Daarvoor had ik wel gezonde spanning, maar nog steeds in groen. Heel bijzonder om te ervaren.

Ik merk wel nog steeds dat mijn emmertje snel overloopt. Dan reageer ik dat af op andere mensen. Dat is ook nog een werkpuntje. Na die groene dagen, kreeg ik ook ineens weer nachtmerries en ging ik zo weer rood in. Dat is wel rot, dat ik echt moet genieten van groen, omdat ik zo weer naar rood ga. Wel heel veel leuke dingen gedaan met mensen, en daar geniet ik intens van.

Ik heb eindelijk weer eens afgesproken met Aniek hier op Bokt en dit keer wel een foto gemaakt haha!Afbeelding

We hadden echt een superleuke dag gehad en daar krijg ik echt energie van. Verder maandag weer het eerste feestje gehad sinds heel lang, waar ik echt intens dronken ben geworden. Ik schaamde me daarna wel kapot, omdat ik ook nog eens gekotst had bij een vriendin waar ik voor het eerst sliep, maar ik kan het ondertussen wel weer goed relativeren. Ik was even heel bang dat ze niet meer bevriend met me wilde zijn en heel boos was, maar dat zijn mijn gedachten die raar doen.

Ik moet nog leren, zei ook de psycholoog, dat ik dingen niet altijd hoef op te lossen. Dingen mogen er soms gewoon zijn en dan mag ik me even poedersuiker en vervelend voelen.

Lekker warrig verhaal, maar dit was mijn update weer :D

xChanelx
Berichten: 1925
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:01

Mooie update Kimmie! Het klinkt alsof je van weinig voelen --> 'het hoeft van mij allemaal niet meer' nu naar de "extremen" gaat --> heel blij, heel boos, heel lusteloos enz. In mijn ogen past dat heel goed bij de juiste balans zoeken, zodat je straks een beetje in het midden uitkomt. +:)+

Het lijkt ook alsof je met wat meer afstand naar jezelf/je gedachten kunt kijken, door dingen als 'dat zijn mijn gedachten die raar doen' of 'soms heb ik de neiging om, maar...'

Fijn dat je zoveel energie krijgt van afspreken met anderen en je paard! *\o/*

karijn

Berichten: 5416
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:10

Wat goed van je moeder! Ik snap dat jij schrikt maar blijkbaar was dat haar bedoeling ook richting je vader. Soms moet je helemaal compleet het tegenovergestelde gedrag laten zien om iets duidelijk te maken. Zegt in mijn ogen veel over je moeder. Maar eens, het moet geen terugkerend dingetje worden.

Fijn Kim, dat alle hulp je op het goede spoor zet!

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:49

*\o/* *\o/* *\o/* Wat een mooie weg naar balans Kim!! Zo mooi om te zien hoe je steeds meer rust in die bewustwording kan vinden. Althans, zo klink het! En die 10, wow!! Dat is mij dus nog nooit gelukt (behalve met topografie toen ik 8 was :+ ) Het was echt heel erg leuk om je weer te zien vorige week, dat had ik ook even nodig :o

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 10:11

Dankjewel allemaal!

Ik heb al vaker een 10 gehaald op deze opleiding hahaha. Ik ben heel perfectionistisch, waardoor ik graag alles zo goed mogelijk voorbereid. Maar ik vind het ook heel leuk om te doen en dat helpt ontzettend :)

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:47

Hee Kim, het is al even geleden dat je iets hebt gepost in dit topic. Hoe gaat het nu met je?

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:13

Ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat Kimmie.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:56

Kim en ik hebben vorige week weer afgesproken in een stad die voor ons beide halverwege ligt. Het was weer erg leuk en ze gaf aan dat het steeds ietsje beter met haar gaat. Wel heeft ze het nog erg (te) druk, dus ze zal hier weer reageren wanneer ze er de tijd even voor kan nemen.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:15

Yes dat klopt! Ik heb hier inderdaad echt tijden niet gereageerd. Ik heb het echt zo ontzettend druk gehad. Mijn agenda zat echt ramvol. Het is zelfs zo erg dat ik met zoveel mensen die ik het beloofd had nog niet eens heb kunnen afspreken, omdat er gewoon geen tijd zat in mijn dagen. Ik merk wel echt dat ik het lastig vind om een balans te vinden tussen alles weer kunnen doen na corona en genoeg rust nemen. Natuurlijk zijn er ook veel leuke dingen gebeurd. Ik ben gaan daten met verschillende meiden en heb nu een meisje gevonden bij wie ik me echt heel erg thuis voel. Het is geen monogame relatie, maar dat vind ik niet erg. Ik voel me er nu wel fijn bij dat er minder verwachtingen zijn en dat ze ook dingen kan vinden bij een ander. Het is al een tijdje geleden, maar ik heb ook een superfijne carnaval gehad, echt genoten. Ik ben zo blij dat alles nu weer open is en we weer uit kunnen gaan enzo.

Verder heb ik in therapie wel mooie inzichten gehad. Ondertussen lijkt mijn stemming heel veel te maken te hebben met de drukte die ik heb in mijn leven. Wanneer mijn dagen te druk zijn en mijn hoofd te vol is, word ik geheid somber. Ik heb nu een onderzoek gehad naar autisme, maar tijdens dat onderzoek wezen er veel meer pijlen naar ADHD. Vandaar dat ik nu ook met zo'n onderzoek bezig ben. Verder heb ik op mijn kop gekregen van mijn psycholoog dat mijn dagen echt veel te druk zijn. Dat ben ik overigens wel absoluut met haar eens. Ze zegt als ik mijn leven zo doorleef als ik nu doe ik grote kans heb op overspannenheid of een burn-out. Ik heb namelijk nooit tijd om iets spontaans te doen omdat mijn agenda zo vol zit. Ik heb daarom nu met haar afgesproken dat ik één afspraak per dag mag hebben. Dat lukt me nu nog niet, maar voor de toekomst is dat wel mijn plan. Heel veel stappen terugdoen dus. Heel moeilijk, maar wel noodzakelijk. Het gaat dus met ups en downs, maar zeker al heel veel beter dan het was.

Oh ja, en ik vergeet het bijna, maar ik heb uiteindelijk toch een tattoo laten zetten, waar ik superblij mee ben. Ik merk echt dat ik er kracht en zelfverzekerdheid uit haal. Helaas kan ik nu geen foto delen, omdat de Bokt Upload het niet doet, maar als dat weer gaat zal ik dat zeker doen.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 11:19

Ondertussen gaat het helaas weer wat minder goed. Ik heb vandaag mijn slechtste dag in tijden. Het meisje met wie ik een soort van relatie had (wil het niet meer echt noemen), wil tijd voor zichzelf en even geen contact. Het was dus echt de grootste fout Ever om mezelf open te stellen voor liefde en ik heb er echt ontzettend last van. Ben al dagen vreselijk in de stress. Vanmorgen had ik een heel confronterende workshop op school (je moest je middelbare school ervaringen en leerlingprofiel opschrijven en eigenlijk ook nog uitwisselen en toepassen). Na het opschrijven kreeg ik al een paniekaanval en daarna kon ik alleen nog maar huilen. Het is wel fijn dat het er nu even uit is aan mezelf. Maar ik vraag me wel af of ik nu mijn eigen ontwikkeling door te proberen een relatie aan te gaan heb verpest of juist geprikkeld. Ik ben er nog niet over uit. Ik weet niet of er hier nog mensen meelezen, maar ik wilde het niet toch graag even delen

Janneke2

Berichten: 22854
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:32

:(:) Och meis, liefdesverdriet is zo vreselijk pijnlijk!
... niet dat ik lees dat het echt uit is, maar het klinkt mij in de oren als dat jij je wel vreselijk voelt afgewezen.

En NEE: denk nooit dat jij een fout maakt als je wat voor stap dan ook uit liefde zet.
:j
'Oma heeft gezegd...!'
;) maar dat je nu denkt van 'was ik er maar nooit aan begonnen' snap ik wel. :(:)

En een relatie aangaan (maar in feite alles wat je doet) draagt bij aan je ontwikkeling.
Ik snap dat het een dreun is.
... dus het is een uitdaging qua ontwikkeling (om het zo maar eens uit te drukken) om om te gaan met ellende.
Leuk is anders, maar gebruik alles wat je in huis hebt om dit het hoofd te bieden! +:)+

Jolliegirl

Berichten: 32996
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:18

Dikke knuffel!! <3

hagelslag
Berichten: 9136
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:52

Aangezien ik niks zinnigs weet te zeggen kan ik alleen dit doen....

:knuffel: :knuffel:

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 21:14

Wat lief allemaal! Het is inderdaad niet uit nog, maar ik ben mezelf daar wel op aan het voorbereiden, want ik gok dat daar best grote kans op is. Het gevoel van afwijzing doet vooral ontzettend pijn inderdaad

musiqolog
Berichten: 3359
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 01:21

Nee, het is niet "de grootste fout ooit" om je voor de liefde open te stellen.
Stel, dat vijf jaar geleden iemand je had gevraagd: "Wat heb je liever? Helemaal nooit een relatie of eventjes een relatie?" Ik kan wel raden wat je dan geantwoord had. Hoeveel pijn het nu ook doet, je hebt mooie momenten meegemaakt die je anders had moeten missen.

Vergelijk het maar met paardrijden. Als je je evenwicht verliest en zo pijnlijk valt dat je niet meer kunt opstappen, dan is paardrijden het stomste wat er is. Maar dan wil je toch niet dat je nooit was begonnen met rijden? Het zijn de leuke dingen waar je het voor doet.

Ik zal trouwens maar eerlijk toegeven dat ik deze voor mezelf niet voel. Ik heb pas zo'n finale afwijzing voor mijn kiezen gehad - niet eens van een geliefde, maar van een professional - dat ik niet eens meer een sociaal leven wil. Ik ben toch niet geschikt voor interactie met mensen, want ze vinden me altijd een zeikerd of ik krijg ruzie. Aan liefde hoef ik niet eens te denken: dat is voor leuke mensen, niet voor mij.
Vind je dat onzin? Misschien kan het je helpen je eigen iidées fixes te relativeren.

hagelslag
Berichten: 9136
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:54

musiqolog schreef:
Nee, het is niet "de grootste fout ooit" om je voor de liefde open te stellen.
Stel, dat vijf jaar geleden iemand je had gevraagd: "Wat heb je liever? Helemaal nooit een relatie of eventjes een relatie?" Ik kan wel raden wat je dan geantwoord had. Hoeveel pijn het nu ook doet, je hebt mooie momenten meegemaakt die je anders had moeten missen.

Vergelijk het maar met paardrijden. Als je je evenwicht verliest en zo pijnlijk valt dat je niet meer kunt opstappen, dan is paardrijden het stomste wat er is. Maar dan wil je toch niet dat je nooit was begonnen met rijden? Het zijn de leuke dingen waar je het voor doet.

Ik zal trouwens maar eerlijk toegeven dat ik deze voor mezelf niet voel. Ik heb pas zo'n finale afwijzing voor mijn kiezen gehad - niet eens van een geliefde, maar van een professional - dat ik niet eens meer een sociaal leven wil. Ik ben toch niet geschikt voor interactie met mensen, want ze vinden me altijd een zeikerd of ik krijg ruzie. Aan liefde hoef ik niet eens te denken: dat is voor leuke mensen, niet voor mij.
Vind je dat onzin? Misschien kan het je helpen je eigen iidées fixes te relativeren.



Hee zeg sorry hoor. Maar het laatste stukje, aan liefde hoef ik niet eens te denken, dat is voor leuke mensen en niet voor mij.
Zoiets met zo'n negatieve gedacht hoort echt niet thuis in dit topic.

Liefde is er voor iedereen, maar misschien niet in de normale vorm zoals iemand het wenst, ziet of wil aannemen.

Kimmie25501

Berichten: 7579
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 08:23

Musiqolog, dat is wel waar. Vooral dat stukje van de mooie momenten vind ik een mooie eyeopener. Ik merk dat die realisatie en acceptatie mij een soort gevoel van opluchting of blijheid geeft? Heel gek, maar voor even best fijn.

Dat laatste stukje is wel een mooi voorbeeld wat een hoofd met trauma’s met iemand kan doen en het op dit moment ook met mij doet. Dat is denk ik moeilijk voor te stellen als je zo’n gevoel nooit gevoeld hebt. Heb je hulp op dit moment Musiqolog?

Het klopt idd wel dat het niet slim is om te negatief te zijn voor nu in dit topic. Klinkt stom, maar ik heb de neiging om dat over te gaan nemen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:31

Ik lees dit topic in stilte mee, ik ben verder niet zo actief op bokt. Ik herken echter je struggle wel wat betreft jezelf openstellen en dan het deksel op je neus krijgen. Probeer het niet als een fout en een mislukking te zien, maar wees ontzettend trots op jezelf dat je jezelf hebt opengesteld. _/-\o_ Het is heel dapper en knap om jezelf kwetsbaar op te stellen bij iemand. Dat is echt bewonderingswaardig en iets wat niet veel mensen écht kunnen, doen of durven. Het laat zien dat je gegroeid bent en alleen nog maar verder gaat groeien. :*

Janneke2

Berichten: 22854
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Mijn weg naar de juiste balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:24

.... en dat gevoel van afwijzing: daar heb je ook heel veel pijn op, na zes jaar lang buitengesloten te zijn geweest.
:(:)
Dus dat er nu van alles wordt getriggerd (ojojojoj :(:) ) snap ik wel.
En de definitie van trigger is dat een klein dingetje 'een hele berg troep naar boven haalt'...
De positivist zegt dat je daar nog wat te verwerken hebt. En gebruik alles wat je geleerd hebt om spanning af te vloeien.