Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Matheno schreef:Die angstige gedachtes, wat zijn dat precies? Waarom voelt het niet goed, en wil je weg?
Maren schreef:Matheno schreef:Die angstige gedachtes, wat zijn dat precies? Waarom voelt het niet goed, en wil je weg?
Verschilt onwijs per moment. Op dit moment spookt er een 'jullie passen gewoon niet bij elkaar, accepteer het en laat het los'. Daar luistert en reageert mijn gevoel naar, dan voel ik me onwijs poedersuiker, dan bedenk ik mezelf weer dat het waarschijnlijk gewoon een angstgedachte is want we passen juist goed bij elkaar en dat gaat dan zo door tot ik de angst weer even los kan laten.
Dan is het een kwestie van tijd tot er weer wat nieuws op komt.
Het voelt niet goed omdat ik voor mijn gevoel me niet kan openen, terwijl hij me daar 0 redenen voor geeft of heeft gegeven.
Maren schreef:Goedemorgen,
Lang, lang niks meer gepost maar ik zit met mijn handen in het haar en ik weet niet meer welke kant ik op moet gaan.
Wat kleine voorgeschiedenis: ik heb 1 relatie gehad in mijn leven (kinderliefde, lang niet zo’n diepe connectie als ik nu probeer aan te gaan) en ben 1 keer van de wereld halsoverkop verliefd geweest op iemand die niet bereikbaar was voor mij. Daarnaast zijn mijn ouders gescheiden toen ik 10 was en is dit een hele zware periode geweest mede door depressie bij 1 van de ouders.
Ik heb begin dit jaar een onwijs leuke jongen ontmoet, zijn begonnen met daten, hij moest weg voor zijn werk na een maand daten en komt ergens aankomende maand weer thuis.
Tijdens het daten wist ik al dat hij weg zou gaan en daarom ben ik er nooit heel serieus in geweest en heb ik een zekere mate van emotionele afstand bewaard. Drie dagen na vertrek telefonisch contact gehad, en toen kwam het gemis. Het contact werd intensiever, serieuzer en ondanks dat hij nog een hele lange periode weg zou zijn maakte hij me blij, spraken we continue via app en via videobellen. Ik verheugde me op het moment dat hij terug zou komen, al ging er heel af en toe wel eens de gedachte door m’n hoofd heen ‘dit is niet echt, zo leuk vond je hem niet in Nederland’. Die gedachte liet ik dan van me afglijden en merkte al snel dat het gewoon een gekke gedachte was, want deze jongen heeft letterlijk alles wat ik zoek in een relatie (innerlijk & uiterlijk) en ik kan me tot de dag van vandaag geen reden bedenken waarom het op dat vlak niet zou werken tussen ons.
Na ongeveer 1,5 maand kreeg ik voor het eerst van mijn leven last van paniekaanvallen, zodanig heftig dat ik niet kon werken en echt niet meer kon functioneren. Werd afgeschoven op gebruik van kunstmatige hormonen. De echte paniekaanvallen verdwenen, maar de constante angstgedachten kwamen daarvoor in de plaats. Ik haalde me allerlei gedachtes in m’n hoofd waarom ik niet met deze jongen wilde zijn, terwijl ik er nogmaals nooit een gegronde reden voor kon bedenken. Constant kwam ik erop terug, want diep van binnen wilde ik hem helemaal niet kwijt. De gedachtes zijn gebaseerd op niks en op aannames van dingen die ik pas kan uitzoeken als hij straks weer terug is.
Citaat:Via, via heel snel hulp gekregen van een psycholoog die ik nu regelmatig bezoek. De echte diagnose is er nog niet, maar er wordt sterk gedacht aan verlatingsangst met de symptomen van bindingsangst. Wat ik eraan kan doen? Niks, vertrouwen krijgen in de persoon met wie ik samen ben dat hij niet zomaar weg zal gaan.
Citaat:mijn onderbuikgevoel zegt dat dat geen oplossing is, dat het niet aan de jongen zelf ligt en dat ik dan iets heel moois weggooi.
[/quote] Hmm, heeft hij een reizend beroep oid...?Citaat:Ondertussen zijn we weer 2 maanden Hij is straks weer 2/3 maanden thuis, is dit genoeg om te weten of ik hiermee door wil gaan?
Maren schreef:Wat ik eraan kan doen? Niks, vertrouwen krijgen in de persoon met wie ik samen ben dat hij niet zomaar weg zal gaan.