Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bluebeauty schreef:Hallo!
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die altijd buikademhaling toepassen en niet alleen als oefening.
Ik ben hier nu zelf mee bezig na aanleiding van een stresshanteringstraining.
Ik kan hier weinig over vinden op internet. Wie weet zijn er hier mensen die dit ook zo doen?
Femjo schreef:Wat irritant, nu ik erop let wissel ik heel makkelijk van buikademhaling naar borstademhaling en weer terug. Ik heb standaard de buikademhaling. Borstademhaling voelt om een of andere manier benauwder aan.
Gothico schreef:Ik heb de buikademhaling al vanaf kinds af aan geleerd. Ik heb ook atletiek gedaan 7 jaar lang.
Tegenwoordig speel ik ook didgeridoo en is een buikademhaling wel echt nodig.
Over het algemeen heb ik dus een buikademhaling. Maar met intensief werk of sport wil dat ook wel eens naar een borstademhaling gaan.
soloro schreef:Ik heb eigenlijk ook in rust altijd een buikademhaling. Ik heb jaren dwarsfluit gespeeld waardoor ik jaren lang getraind heb met de buikademhaling. Speel ondertussen al een paar jaar niet meer, maar de buikademhaling is gebleven
bluebeauty schreef:Femjo schreef:Wat irritant, nu ik erop let wissel ik heel makkelijk van buikademhaling naar borstademhaling en weer terug. Ik heb standaard de buikademhaling. Borstademhaling voelt om een of andere manier benauwder aan.
Hahaha
Ik moet er wel echt aan denken. Buik even wat naar buiten duwen. Normaal zit mijn ademhaling hoger. Nog geen borstademhaling, maar er tussen in.
Maar voel je ook dat het “rustiger” wordt bij het uitademen? Als je een goede buikademhaling doet? Dat je hartslag dan wat daalt bij de uitademing?
MyWishMax schreef:soloro schreef:Ik heb eigenlijk ook in rust altijd een buikademhaling. Ik heb jaren dwarsfluit gespeeld waardoor ik jaren lang getraind heb met de buikademhaling. Speel ondertussen al een paar jaar niet meer, maar de buikademhaling is gebleven
Is dat het? Ik heb ook een tijd dwarsfluit gespeeld en in rust meestal buikademhaling. Alleen met sporten moet ik er helaas echt op letten, zodra ik moe word. Waarschijnlijk ook door inspanningsastma, dan krijg ik niet genoeg lucht met buik en ga ik steeds hoger wat ook niet ideaal is