Wij doen ook alles zelf. In ons vorige huis zijn we jaren aan het klussen geweest en ons huidige huis (wonen we nu 3 jaar) doen we ook alles zelf. 2 jaar geleden bijvoorbeeld ons hele dak vervangen en 2 dakkapellen geplaatst. Familie biedt ook aan om te helpen en een enkele keer accepteren we dat.
Zo heeft mijn zus toen ze kwam kijken ook gelijk even 2 uurtjes geholpen met dakpannen aanpakken, waardoor het echt veel sneller gaat dan pannetje voor pannetje met zijn tweetjes, omdat je kunt doorgeven. Dat geeft dan een flinke boost.
Mijn ouders hebben een aantal keer geholpen met dakpannen aanpakken, aangeven of schoonmaken/impregneren. Maar mijn ouders werken allebei niet meer en hebben daar dus ook wel de tijd voor.
Binnen mijn familie helpen we elkaar af en toe een handje, klussen die je zelf kun doen doe je gewoon zelf. Maar gaat iemand verhuizen dan help je een dagje mee sjouwen, of vloerbedekking / behang verwijderen bijvoorbeeld.
Heb je dus een klus waarbij vele handen licht werk maken en héb je ook daadwerkelijk iets aan degene die het aanbiedt (mijn schoonfamilie hoef ik bijvoorbeeld niet te vragen) dan kun je het best een keertje doen. Maar wij zijn ook van het 'wij kiezen ervoor dus een ander hoeft er niet mee te worden opgezadeld. Bij ons zal het dus zeer sporadisch zijn bij een grote, zware of prangende klus.
Laatst bijgewerkt door
opisop_shop op 16-11-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
~ Paardloos, met onze lieve pony Darren op grote afstand ~