Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:20

MCE schreef:
Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk


Niet noodzakelijk oud huisgenootje had 2 moeders heb het er wel eens met hem over gehad, hij had er geen problemen mee. Maar buiten dat kunnen ze vanaf hun 16e contact opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:22

Maartje1990 schreef:
MCE schreef:
Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk


Niet noodzakelijk oud huisgenootje had 2 moeders heb het er wel eens met hem over gehad, hij had er geen problemen mee. Maar buiten dat kunnen ze vanaf hun 16e contact opnemen.


dat heb ik net gelezen, wel fijn dat die mogelijkheid er is.

_Mir
Berichten: 1367
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:36

Ik ben wel van mening dat een kind altijd recht heeft om te weten wie zijn vader is. Dat zie je ook altijd bij spoorloos hoe erg die personen dat vinden.

Maar buiten dat... zolang je kind zorgeloos en met veel liefde kan opgroeien waarom niet ?

Ts kiest hier bewust voor. Ik wil je heel veel succes wensen. Ben toevallig zelf 2 maanden geleden weer moeder geworden. :)

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:09

carineken schreef:
Schildklier is inderdaad iets te traag, dus vanaf nu elke dag een pilletje nemen tot al zeker na de bevalling.
Verder moet ik volgende week langs een vroedvrouw gaan voor een gesprek.
Ik vermoed ivm medicatie nemen.
Voor de daadwerkelijke inseminatie moet ik naar Gent.
Omdat daar de inseminatie’s nog blijven doorlopen.
Mijn fertiliteitsarts zei: tegen jouw volgende eisprong hebben we een donor gevonden en kan de eerste inseminatie van start gaan.

Dus mocht ik van de eerste keer zwanger zijn, dan ben ik gewoon volgend jaar al mama.


Hoe was het bij de verloskundige?

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:40

Succes TS!

Ik heb het ook alleen gedaan, via een NL ziekenhuis. Nu een zoon van 4.
Het is niet altijd makkelijk geweest, het eerste jaar zelfs heel moeilijk. (Heb nog ptss achtige klachten als ik een baby hoor huilen). Maar daarna werd het heel leuk.
Zelf heb ik nooit perse een partner gemist in de praktische zaken of beslissingen of zorg.
Wat mij vooral tegenviel of wat ik enorm miste was het gegeven dat er niemand anders is die net zoveel van hem houdt als ik. Ik, 1 persoon, en dat vond ik ineens veel te weinig voor hem. Ik had hem zoveel meer liefde en ouders gegund, toen hij er eenmaal was.
Maargoed, er is alleen ik. En natuurlijk wel familie en vrienden van mij, maar niemand net zo belangrijk als ik, voor hem. Dat maakte mij extreem kwetsbaar.
Maar nu ben ik wel altijd een piekeraar geweest. Veel mensen hebben dat minder, of kunnen zich sneller richten op wat er wel is.

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 10:27

Wel ik moest inderdaad gaan voor prik instructies.
Nu dan was het wachten op mijn menstruatie.
Gisteren een echo laten maken en er zit al een pracht follikel klaar.
Gisteren pregnyl moeten spuiten en morgen voor de inseminatie gaan.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:05

Wat spannend Carineken!! Nu gaat het echt beginnen. Ik duim voor je!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:32

carineken schreef:
Wel ik moest inderdaad gaan voor prik instructies.
Nu dan was het wachten op mijn menstruatie.
Gisteren een echo laten maken en er zit al een pracht follikel klaar.
Gisteren pregnyl moeten spuiten en morgen voor de inseminatie gaan.



Heel veel succes *\o/*

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:34

Spannende tijd!
Ik volg ook

Heel veel succes

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:01

Succes! <3

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:11

MCE schreef:
Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk

Ik ben een kind van een sperma donor, wel anders dan ts aangezien ik wel met een vader ben opgegroeid. Maar ik moet zeggen dat de behoefte om uit te zoeken wie mijn biologische vader is niet heel erg groot was. Ik heb mijn donor gevonden uiteindelijk net zoals een aantal half broers en zussen omdat de mogelijkheid er was en het mij wel leuk leek. Maar ik had prima kunnen leven zonder te weten te komen wie mijn biologische vader was. Mijn broer heeft bijvoorbeeld totaal geen behoefte om te achterhalen wie zijn anonieme donor is en gaat daar waarschijnlijk ook nooit achteraan. Daarnaast zijn donors tegenwoordig gewoon bekend en kan het kind de gegevens van zijn ‘vader’ opvragen. Nogmaals dit is natuurlijk anders omdat wij wel met zowel een vader als moeder zijn opgegroeid. Maar ik ben er volledig van overtuigd dat een kind een geweldig leven kan hebben met enkel alleen een moeder.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:22

Een vage kennis van mij heeft t anders gedaan en de tip van de eerste prycholoog gekozen. Een one night stand. Ze heeft hem nooit wat vertelt. Kind zal nu half basisschool leeftijd zijn. Ik vind het best een gemene manier om zwanger te worden.

Top dat TS het zo doet. Rammelende eierstokken doe je niks aan en als lesbienne zal je toch wat anders moeten..

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:15

Ik vind het dapper en ga je volgen.
wel geef ik je een ding mee regel wel een goed en duidelijk levenstestament, wat moet er gebeuren met je kindje als je ziek bent en overlijd. Ik heb dit bij een kennis gezien en dat kindje is na veel heen en weer getrek in een liefdevol nest geland, probeer dat te voorkomen want de grootouders en tantes hebben daar veel verdriet door gehad!. Geen enkel kind wilt staats eigendom worden!
Ik wens je alle goeds op je pad!

Sizzle

Berichten: 35721
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:31

Dat moet je altijd doen, ongeacht 1 of 2 ouders.
Gebeurd helaas toch ook af en toe dat beide ouders in een ongeluk om het leven komen.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:37

Spannend! Ik duim voor je!

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:58

kwita schreef:
Ik vind het dapper en ga je volgen.
wel geef ik je een ding mee regel wel een goed en duidelijk levenstestament, wat moet er gebeuren met je kindje als je ziek bent en overlijd. Ik heb dit bij een kennis gezien en dat kindje is na veel heen en weer getrek in een liefdevol nest geland, probeer dat te voorkomen want de grootouders en tantes hebben daar veel verdriet door gehad!. Geen enkel kind wilt staats eigendom worden!
Ik wens je alle goeds op je pad!


Dan gaat het om een testament ipv levenstestament. Het laatste geldt ingeval je bv wilsonbekwaam bent.
In een testament kun je bepalingen omtrent voogdij en bewind voor kinderen opnemen.

Succes vandaag TS!! <3

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:05

Succes vandaag! De duimen draaien voor je :)

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:23

Stille volger wenst je enorm veel succes vandaag!

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:24

Succes vandaag.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:27

Succes vandaag!!!!!

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:35

Succes vandaag!

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:56

Succes vandaag!

Anoniem

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:04

Spannende dag! Ik duim!

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:22

Zet’m op zwemmers, de goede kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:35

vevina schreef:
MCE schreef:
Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk

Ik ben een kind van een sperma donor, wel anders dan ts aangezien ik wel met een vader ben opgegroeid. Maar ik moet zeggen dat de behoefte om uit te zoeken wie mijn biologische vader is niet heel erg groot was. Ik heb mijn donor gevonden uiteindelijk net zoals een aantal half broers en zussen omdat de mogelijkheid er was en het mij wel leuk leek. Maar ik had prima kunnen leven zonder te weten te komen wie mijn biologische vader was. Mijn broer heeft bijvoorbeeld totaal geen behoefte om te achterhalen wie zijn anonieme donor is en gaat daar waarschijnlijk ook nooit achteraan. Daarnaast zijn donors tegenwoordig gewoon bekend en kan het kind de gegevens van zijn ‘vader’ opvragen. Nogmaals dit is natuurlijk anders omdat wij wel met zowel een vader als moeder zijn opgegroeid. Maar ik ben er volledig van overtuigd dat een kind een geweldig leven kan hebben met enkel alleen een moeder.


dank voor je reactie,
dat kan ik goed met je eens zijn, ik wist niet dat de mogelijkheid er was om vanaf een bepaalde leeftijd gegevens op te kunnen vragen, dat is mij inmiddels helder, lijkt me voor een kind prettig te weten dat het kan, of je het wilt weten is dan je eigen keuzen

een ouder gezinnen kunnen prima functioneren en kinderen kunnen prima ontwikkelen, soms misschien nog wel beter