Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:28

Spanje.
Wat nog veel bizarder is omdat daar haast alles mogenlijk is in de prive klinieken, behalve iemand buiten je ‚ras’ 8)7
Daarnaast is het bij sommige zuid-europeanen haast niet te zeggen of ze blank of gekleurd zijn.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-11-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:29

Sizzle schreef:
Super goed nieuws TS *\o/*

Vriendin van mij mag ook starten bij de eerst volgende ovulatie. Haar donorkeus werd helaas wat beperkt omdat volgens de wetgeving die daar heerst interaciale donors niet toegestaan zijn (bizar).


Wat erg zoiets!

Ts, heel veel succes, hopelijk lukt het meteen! Hoe voel je je erbij?

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:30

Sizzle schreef:
Nee omgekeerd, het is niet toegestaan. Ze mag dus van de wet alleen een blanke donor omdat te zelf blank ik hoewel ze dat niet wilde (valt op donker).



Bizar eigenlijk. En wat Pikkepor zegt, klinkt nogal ouderwets.
Ergens zelfs racistisch.


Sizzle schreef:
Spanje.
Wat nog veel bizarder omdat daar haast alles mogenlijk is in de prive klinieken, behalve iemand buiten je ‚ras’ 8)7
Daarnaast is het bij sommige zuid-europeanen haast niet te zeggen of ze blank of gekleurd zijn.



Echt heel bizar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:53

Pikkepor schreef:
Dat is dus eigenlijk echt wel heel ouderwets, vind ik :+ waar woont je vriendin als ik mag vragen?
Kijk, dat je daar een keuze in kunt hebben, prima. Maar dat het gewoon bij wet verboden is... niet oké.



Ook keuze zou ik super racistisch vinden. Mag je dan ook kiezen lang of kort, dik of dun, iq minimum, haarkleur en ogen etc etc?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:57

Je mag je partner normaal toch ook zelf kiezen? Dus dat vind ik dan weer niet zo raar, het hoeft geen compleet verrassings ei zaad te zijn lijkt mij.
Er wordt dus inderdaad naar een bepaald profiel gekeken (bij de 2 mensen die ik ken altans, weet niet hoe dat bij TS is).
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-11-20 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:57

Ik begrijp dat ergens wel. Ondanks dat veel mensen denken dat Nederland racismeloos is, komt het echt wel voor. Ik denk dat dan een ouder van kleur daar meer begrip voor heeft en dat beter kan begeleiden dan iemand die er überhaupt niet mee te maken heeft.

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:59

Heb je ook weer een punt Poes.

Ik heb wel ooit ergens gelezen (dacht in dit topic, maar kan het niet vinden), dat ze een donor zoeken die overeenkomende uiterlijkheden met 'de ontvanger' heeft.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:59

In NL is het niet verboden toch?
Uitgerekend in een zuidelijk land waar sowieso de helft van de mensen een mate van getintheid heeft vind ik dat toch heus raar.
Maar nog lang niet zo raar als in Zwitserland waar het voor lesbiennes sowieso verboden is.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:27

Mijn nicht is BAM en die werd aangeraden om een donor uit te kiezen die op haarzelf leek. Zelfde lengte en postuur ect.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:54

Mijn moeder werd na mij ook BAM van een vriend van haar. Zodat het kind later zou weten wie de vader is en hem kan opzoeken. Mijn broertje heeft hier niet veel behoefte aan maar hij weet dus wel wie zijn donorvader is.
Dit is trouwens buiten het ziekenhuis om gegaan.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:28

poes schreef:
Pikkepor schreef:
Dat is dus eigenlijk echt wel heel ouderwets, vind ik :+ waar woont je vriendin als ik mag vragen?
Kijk, dat je daar een keuze in kunt hebben, prima. Maar dat het gewoon bij wet verboden is... niet oké.



Ook keuze zou ik super racistisch vinden. Mag je dan ook kiezen lang of kort, dik of dun, iq minimum, haarkleur en ogen etc etc?


Je kunt niet je ideale man samenstellen maar wel je wensen doorgeven, dus ja, je kunt postuur aangeven, iq bij sommige wel, vaak ook niet.
Dit bieden ze juist aan zodat je kunt kijken of jullie combi dan allicht sneller op de moeder zal lijken. :)

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 15:50

Ik heb inderdaad niet veel te beslissen over de donor.
Ze hebben mijn lengte, gewicht, oog en haarkleur genoteerd.
Dus helaas geen grote blonde donor met blauwe ogen.
Verder nu het dichterbij komt kijk ik er hoe lange hoe meer naar uit.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:55

Onali schreef:
Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.

Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.

Wat maakt het nou weer uit of het kind 1, 2, 3 of meer ouders heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:04

Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-20 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:21

Ik vermoed dat je spoorloos bedoeld, die andere is voor criminelen, etc. ;)

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:27

misschien totaal offtopic en niet van toepassing, maar waar is dan een sperma bank voor?
Even heel "banketstaaf" gezegd bepaald het ziekenhuis dus voor jou wie geschikt is " partner" om kinderen mee te maken.

Ik heb altijd in mn hoofd gehad dat je als vrouw zelf een soort van selectie kan doen. Opleiding, uiterlijk, bouw, hobbies, karakter etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:41

Fem schreef:
Ik vermoed dat je spoorloos bedoeld, die andere is voor criminelen, etc. ;)


gecorrigeerd

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:12

Onali, als je je, zoals je zelf zegt, je mss niet goed kunt verwoorden. Waarom probeer je dat dan in een dergelijk topic?
TS vraagt niet om meningen. TS wil graag haar traject delen...daar kun en mag je natuurlijk vanalles van vinden, maar wat maakt dat je dat perse in dit topic wil delen?

Soms is het veel waardevoller om gewoon je mond te houden.

TS heeft ws veel nagedacht, en misschien ook al wel verdriet en angst gehad dat haar grootste wens niet uit zou kunnen komen. Zij is nu zielsgelukkig dat het traject in werking is gesteld...wat voegt het dan toe om jouw mening te verkondigen dat het egoistisch is?

Kijk, in een poll topic zou ik het snappen..in een topic waar advies gevraagd wordt ook. Maar TS wil gewoon wat delen.

Jouw mening is in deze niet belangrijk en ook totaal niet interessant (en dat bedoel ik niet naar...in een andere setting is die wel degelijk interessant, maar in dit topic gewoon niet).

TS: Succes!!!

JorineV
Berichten: 1097
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Mijn weg naar alleen een baby krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:35

Bij adoptie zijn er ervaringen bekend dat het voor het geadopteerde kind, en misschien wel voor het hele gezin, erg moeilijk kan zijn als vreemden makkelijk kunnen zien dat het kind niet het biologische kind is van die ouders. Daarom wordt interraciaal adopteren tegenwoordig ontmoedigd. Ik kan me voorstellen dat voor eicel- of spermadonatie een vergelijkbare overweging wordt gemaakt.

Een interraciaal stel dat een kind krijgt, is toch een heel ander verhaal omdat het kind dan in ieder geval 1 ouder heeft waar het op lijkt, of duidelijk een mix is van beide ouders. Bij een BAM-gezin gaat dat niet op.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:24

MCE schreef:
Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk

Vandaar dat anonieme donoren niet toegestaan zijn in Nederland, toch?

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:42

Toch snap ik best dat in een topic als deze discussie ontstaat. Zoveel mensen, zoveel meningen, toch? En het staat openbaar op internet op een discussie forum (voor paarden notabene :D ).

Ik zal op m'n handen blijven zitten in ieder geval, aangezien discussie duidelijk niet gewenst is hier, maar begrijp zeker wel waarom het in dit topic wel gebeurt.

Ts, ik wens je het allerbeste en veel geluk toe. Hopelijk verloopt alles voorspoedig en kan je snel genieten van het moederschap! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:09

Isabel schreef:
MCE schreef:
Isabel,
vraag dat maar eens aan kinderen van donor ouders, die zijn tot op latere leeftijd op zoek naar die ontbrekend schakel, willen hun leven compleet maken

bonus ouders of pleegouders 1,2 of 3 ouders prima, maar ze willen toch compleet zijn en weten wie hun biologische ouders zijn
spoorloos doet wat dat betreft veel goed werk

Vandaar dat anonieme donoren niet toegestaan zijn in Nederland, toch?


ik heb geen idee of je namen krijgt van donoren als ze door 'n ziekenhuis geregeld zijn, of dat anders is dan bij de spermabank

ievie

Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:28

MCE schreef:
Mri schreef:
@ts, wat ik mij afvraag: heb jij ook inspraak in de donor? of zoekt het ziekenhuis de donor en is dat wat je krijgt en daar moet je het mee doen (even heel kort door de bocht).
Hier heb je de spermabank toch voor?



wat ik me afvraag:
krijg je dan - als het ziekenhuis en donor vind - meer informatie over de donor, lijkt me prettig als het kind later opzoek wil naar de biologische vader


In NL kan een kind vanaf zijn 12e ‘sociale gegevens’ opvragen, zoals: hoe ziet de donor er uit en wat voor werk doet hij. Vanaf zijn 16e kan hij een verzoek tot contact doen richting de donor.
In NL is anoniem doneren niet toegestaan. In andere landen is dit anders. In Spanje is het bijv verboden om te weten wie de donor is.

Mazida
Berichten: 1391
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:48

TS, interessant topic. Ben wel benieuwd hoe je dat doet met je vangnet? Heb je erover nagedacht wie jouw kindje gaat opvoeden mocht je zelf wegvallen? En ik ga er van uit dat je blijft werken, hoe doe je dat dan als je kindje ziek is, zijn er dan anderen die willen oppassen of heb je flexibel werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:05

wat ik me afvraag:
krijg je dan - als het ziekenhuis en donor vind - meer informatie over de donor, lijkt me prettig als het kind later opzoek wil naar de biologische vader[/quote]

In NL kan een kind vanaf zijn 12e ‘sociale gegevens’ opvragen, zoals: hoe ziet de donor er uit en wat voor werk doet hij. Vanaf zijn 16e kan hij een verzoek tot contact doen richting de donor.
In NL is anoniem doneren niet toegestaan. In andere landen is dit anders. In Spanje is het bijv verboden om te weten wie de donor is.[/quote]


helder, dank voor de uitleg Ievie