Miskraam beste vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dingle_s

Miskraam beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 10:41

Hoi allemaal,

Vandaag het verdrietige nieuws gehad dat mijn beste vriendin en haar vriend hun tweeling verloren zijn met 22 weken.

Echter, wil ik graag iets doen. Maar wat? Wat is gepast om te geven? En waar hebben ze daadwerkelijk ook iets aan?

Hebben jullie eventueel kleine geschenk ideeën?

Ik vind het zo enorm lastig.. :knuffel:

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:46

Ik bedenk me 2 dingen:
-een cadeau is, zeker in deze omstandigheden, zoooo persoonsgebonden imo
-is het aller allerbelangrijkste misschien niet om er gewoon voor hen te zijn op dit moment, meer dan materialistische zaken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:48

Misschien met ze overleggen met dezelfde woorden. Dat je iets wil doen maar niet weet wat? Ik zou graag iets voor jullie kunnen betekenen. Waar hebben jullie behoefte aan? Wat zouden jullie van me willen eventueel?

Maar :(:) voor hun

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:49

Wat sneu voor ze :(:)
Luister naar ze, ben er voor ze. Vraag wat ze nodig hebben :(:) Zorg een keer voor het avondeten bijvoorbeeld. Breng wat lekkers langs.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:51

karuna schreef:
Misschien met ze overleggen met dezelfde woorden. Dat je iets wil doen maar niet weet wat? Ik zou graag iets voor jullie kunnen betekenen. Waar hebben jullie behoefte aan? Wat zouden jullie van me willen eventueel?

Goede idd. Misschien kan je beginnen met een kaartje met deze boodschap?

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 10:59

Noukie schreef:
karuna schreef:

Goede idd. Misschien kan je beginnen met een kaartje met deze boodschap?

Ik heb inderdaad al een persoonlijk kaartje afgegeven in het ziekenhuis met deze tekst. Dat woorden mij tekort schieten en ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen en kan doen. Maar dat ik beloof er te zijn voor hun. Echter mag ik er natuurlijk niet naar toe (Corona ....).

Maar ik wil eigenlijk nog een kleinigheidje geven.. snap je? Een cadeautje met een persoonlijke tint. Iets wat ze erbij kunnen pakken als steun maar ook weer op kunnen bergen als daar behoefte aan is. Iets niet te opzichtigs..

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 11:02

droomy schreef:
Ik bedenk me 2 dingen:
-een cadeau is, zeker in deze omstandigheden, zoooo persoonsgebonden imo
-is het aller allerbelangrijkste misschien niet om er gewoon voor hen te zijn op dit moment, meer dan materialistische zaken?

Dat ben ik natuurlijk ook. Natuurlijk ben ik er voor hun en heb ik zelfs vandaag een dagje vrij gepakt. Mocht er iets zijn.. kan ik even bijspringen. Ik vond het zelf een fijne gedachte zo.

Maar echter wilde ik wel iets geven waar ze steun uit kunnen halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:07

Ik denk dat het nu misschien nog te vroeg komt: maar misschien een mooi beeldje uitzoeken/laten maken of schilderij/tekening dat symbool kan staan voor hun liefde voor de kindjes?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-12-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:09

Ik snap wat je bedoelt. En ik snap ook echt je worsteling wat dan.
Een boek wat een bepaalde boodschap meegeeft? Daar kunnen ze in een goede boekhandel wel over adviseren misschien.

Dat schiet mij te binnen omdat ik enorm van boeken ben. Misschien iets soortgelijks met iets wat voor hen past? Dus dat het niet per se over het onderwerp miskraam gaat, maar wel warm/steunend is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:10

Misschien een mandje of tasje met verwen dingen? Douchegel, lekkere chocola? Om te laten zien dat je aan ze denkt?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:11

Wat een intens verdrietig nieuws.

Iedereen reageert hier anders op, maar ik kan je wel als tips meegeven;
- Noem het géén miskraam, maar een vroeggeboorte (zit wezenlijk een verschil in)
- Erken dat zij ouders zijn geworden, ondanks dat het zo tragisch is afgelopen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:14

Eten. Kook voor ze, breng maaltijden langs. Ik kan me voorstellen dat ze nu even samen willen rouwen dus dan is het fijn dat ze zich niet druk hoeven te maken over wat ze gaan eten.

En wat Olle zegt, boven mij absoluut!

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:16

Wat een verdriet en gemis. Begrijp ik het correct dat zij nog in het ziekenhuis opgenomen is?

Ik kan me voorstellen dat het nu te vroeg is voor iets persoonlijks. Maar is iets heel praktisch niet wat? Voor een aantal dagen maaltijden in de vriezer/koelkast en wat boodschappen in huis lijkt mij heel prettig voor ze. Dat ontzorgt enorm.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:17

Olle schreef:

- Noem het géén miskraam, maar een vroeggeboorte (zit wezenlijk een verschil in)

Ik denk dat dit hele waardevolle tips zijn!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:17

Toen mijn vriendin een miskraam heeft gekregen heb ik haar een mand opgestuurd met allerlei lekkere dingetjes en dingen om bezig te zijn. Mandala kleurboek, chocola, dat soort dingen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:19

Na mijn miskraam nu 11 jaar geleden kreeg ik van mijn schoonouders een mooi kettinkje als herinnering. Ik vind een sieraad heel mooi omdat dat blijvend is.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 11:21

Chiren schreef:
Wat een verdriet en gemis. Begrijp ik het correct dat zij nog in het ziekenhuis opgenomen is?

Ik kan me voorstellen dat het nu te vroeg is voor iets persoonlijks. Maar is iets heel praktisch niet wat? Voor een aantal dagen maaltijden in de vriezer/koelkast en wat boodschappen in huis lijkt mij heel prettig voor ze. Dat ontzorgt enorm.

Ze is inderdaad nog opgenomen. En ik was inderdaad niet van plan om al gelijk op de stoep te staan met iets persoonlijks. Maar ik wil wel iets wat ze in de loop van der tijd erbij kunnen pakken..
Koken staat inderdaad al op de planning. We zijn onderling (vriendengroep) druk aan het regelen wie wat gaat maken

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:25

Olle schreef:

Dit is echt heel belangrijk! Wij hebben dit het helaas 2x meegemaakt in 1,5 jaar tijd en een miskraam klinkt zo naar. Het zijn al echt hele kindjes na dit aantal weken!

Ik zou even informeren of ze überhaupt wel behoefte hebben in bezoek/ contact oid. Wij hadden daar juist helemaal geen behoefte aan. Het was nauwelijks te bevatten, moesten heel veel regelen en wilden dit graag eerst met elkaar een plekje kunnen geven .

Hebben ze andere kinderen? Misschien een dagje oppas aanbieden! Of zorgen voor boodschappen, een maaltijd oid inderdaad. Maar ook dan, afgeven en weg gaan.. Maar informeer wat ze zelf graag willen, iedereen is hier anders in. Misschien willen ze wel het liefst gewoon het leven zo normaal mogelijk houden en hebben ze juist geen belang bij al die extra dingen, hoe goed ook bedoelt..

Wel heel lief van je!

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:27

Dingle_s schreef:
Chiren schreef:

Ze is inderdaad nog opgenomen. En ik was inderdaad niet van plan om al gelijk op de stoep te staan met iets persoonlijks. Maar ik wil wel iets wat ze in de loop van der tijd erbij kunnen pakken..
Koken staat inderdaad al op de planning. We zijn onderling (vriendengroep) druk aan het regelen wie wat gaat maken

Heel lief dat jullie allemaal voor ze gaan koken! Ik bedoel ook niet dat ik dacht dat je direct op de stoep zou staan, maar dacht dat je in de loop van de komende twee weken wat op wou sturen.

Misschien is een sieraad met de hele vriend groep een optie?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:28

Een mooie tekening of schets van 2 vlindertjes, met de datum erbij en die in een mooie lijst doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:28

Ik weet niet wat je budget is, maar wat denk je van twee kristallen sterretjes (van Swarovski bijvoorbeeld) die ze in de vensterbank kunnen hangen? Kindjes zijn nu beide een sterretje aan de hemel, snap je?
En als in de ochtend de zon op zo’n kristal vangt krijg je de meest prachtige kleuren op de muren <3

Sherivey

Re: Miskraam beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:37

Ik denk vragen 'kan ik iets voor jullie doen?'

Misschien is een luisterend oor al voldoende. Is heel verschillend hoe mensen ermee om gaan

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:40

S8903N schreef:
Ik weet niet wat je budget is, maar wat denk je van twee kristallen sterretjes (van Swarovski bijvoorbeeld) die ze in de vensterbank kunnen hangen? Kindjes zijn nu beide een sterretje aan de hemel, snap je?
En als in de ochtend de zon op zo’n kristal vangt krijg je de meest prachtige kleuren op de muren <3

Dit vind ik ook heel mooi!!

En met 22 weken je beide kinderen verliezen is echt wel heel heftig zeg.. Vreselijk.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:52

Olle schreef:

Hier ben ik volledig mee eens, officieel is het na de 20 weken namelijk doodgeboorte (klinkt ook niet leuk, maar bij een miskraam denk je snel aan dat het in de eerste weken mis is gegaan).
Ze noemen het vaak ook sterrenkindjes, wat ik zelf wel weer een mooie term vind. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.

Ik zou heel blij zijn met een kaartje oid. Schrijf je gevoel erop en dat je voor ze wilt zijn. Ga een keer schoonmaken, kook voor ze, praat met ze. Zet ook de sterfdatum/geboortedatum van de kindjes in je agenda, zodat je weet dat die lastige periode er weer aan komt elk jaar weer. Dit verdriet zullen ze waarschijnlijk hun leven lang met zich meedragen.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 11:59

Ik heb een klein herdenkingsboekje besteld. Een speciaal boekje inderdaad voor sterrenkindjes. Waar ze foto’s van de echo in kunnen plakken, er ruimte is om hun gevoel op te schrijven. Zie link.
Niet om nu te geven... maar over een tijdje. Als daar behoefte aan is kunnen ze het uitschrijven. (Eer dat Post NL bezorgd zijn er toch al wat weken overheen)

https://www.eenhoorns-engeltjes.nl/prod ... k-tweeling

Dat Swarovski vind ik ook erg mooi! Daar ga ik ook eens naar kijken.

En natuurlijk staat mentale steun nu bovenop. Alles op hun tempo en waar ze behoefte aan hebben.