Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Suzanne F. schreef:Heeft ze weleens magnesium geprobeerd? Tabletten 400 gram 2 x daags?
Ik heb gelezen dat dit vaak niet met de huid te maken heeft maar met zenuweinden. Ik zal het eens opzoeken.
loveslimpie schreef:Ooit gekeken in de richting van een orthomoleculair therapeut?
Ik had enorm veel last van eczeem en daardoor dus jeuk, reguliere geneeskunde gaf me alleen zalf wat het probleem niet oploste.
Toen bij een orthomoleculair therapeut uitgekomen en samen met haar gekeken naar mijn voedingspatroon. Gist bleek de boosdoener in mijn geval en sindsdien heb ik nog alleen jeuk/beginnend eczeem als ik wat brood of pizza eet, maar ik weet waardoor het komt is er prima mee te leven, in plaats van enorm veel jeuk zonder duidelijke oorzaak.
san4nie schreef:Van oudere mensen heb ik wel eens gehoord in bad gaan met havermout in een sok en die dichtknopen, of maizena er op smeren. Geen idee of het echt werkt, zij waren er van overtuigd. En kan in elk geval geen kwaad.
Hoop dat ze er van af komt, jeuk is echt heel vervelend.
xSCWx schreef:Johan Derksen had dit ook, die bleek uiteindelijk vitamine D tekort te hebben.
zigranta schreef:Is ze in de overgang? Hoor daar vaker ook jeukklachten bij komen, weet alleen geen oplossing.....
ellepel schreef:laat haar dit even lezen om te kijken of dat het kan zijn.
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... e-jeuk.htm
Storm schreef:Is het alleen jeuk of is er ook echt iets te zien op de huid zoals eczeem, schilfers, oid?
Is het de hele dag of alleen 's nachts?
8nnemiek schreef:Hoe ver is de voeding uitgezocht? Is het een idee om eens zo veel mogelijk voedingsmiddelen te schrappen, beginnen met bv 100% onbewerkte groente en fruit, en als dat verschil maakt, van daaruit kijken wat je aan het dieet kan toevoegen zonder dat de klachten weer erger worden?
Er is een docu; 'Fat, Sick and Nearly Dead', die gaat over iemand met een huidziekte dacht ik, en die kon zich heel goed helpen door alle bewerkte voedingsmiddelen een tijd te schrappen.
kiwiwitje schreef:Is ze al daadwerkelijk bij een allergoloog geweest?
Anders zou ik t zeker alternatief zoeken.
Autumnn schreef:ellepel schreef:laat haar dit even lezen om te kijken of dat het kan zijn.
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... e-jeuk.htm
Dat is niet officieel bewezen maar we denken hier wel aan