Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:26

Iemand tips voor de pijn? Gister 8 aspirine gehad en vandaag 6. Ga nogsteeds door de grond van de pijn...

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:42

Kabayo schreef:
Iemand tips voor de pijn? Gister 8 aspirine gehad en vandaag 6. Ga nogsteeds door de grond van de pijn...


Je bent al nachten wakker, hebt keelpijn en oorpijn en pijnstilling werkt niet. Ik heb maar 1 advies en dat is morgen meteen weer bellen dat dit niet houdbaar is zo.
Je hebt 15 maart pas een afspraak, dat ga je toch niet volhouden?

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:44

Mars schreef:
Kabayo schreef:
Iemand tips voor de pijn? Gister 8 aspirine gehad en vandaag 6. Ga nogsteeds door de grond van de pijn...


Je bent al nachten wakker, hebt keelpijn en oorpijn en pijnstilling werkt niet. Ik heb maar 1 advies en dat is morgen meteen weer bellen dat dit niet houdbaar is zo.
Je hebt 15 maart pas een afspraak, dat ga je toch niet volhouden?

Je hebt gelijk. Misschien ben ik te makkelijk. Normaal gaat het ook weer over.

Ik zal morgen bellen of het echt niet eerder kan ivm de pijn. Als dat niet kan, kan ik dan de huisarts bellen hiervoor?

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:08

Jeetje de hoeveelheid pijnstillers is genoeg om je toch echt zonder pijn de dag door te komen. ik zou die 15 maart toch maar vervangen voor maandag a.s.
Huisarts stuurt je toch terug naar de tandarts.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 03-02-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:09

Kabayo schreef:
Iemand tips voor de pijn? Gister 8 aspirine gehad en vandaag 6. Ga nogsteeds door de grond van de pijn...


Ik kreeg 600 mg bruis brufen zakjes voor de pijn en ontstekingen.
Niemand in de buurt die deze voor je hebt?

Wel aan te raden om het met maag bescherming te nemen..

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:13

Ik heb in oktober links mn verstandskiezen ingeleverd en 18 februari gaat rechts de boel eruit. Ik mag niet klagen, geen centje pijn gehad en het was gepiept voor ik het wist. Had gedacht dat ze helemaal moesten gaan wrikken en toen, maar dat was niet zo. Het was er binnen no-time uit, stond er versteld van. *D
Enige wat ik vervelend vond was de hechtingen, voelde er 1 beetje trekken zegmaar dat de verdoving was uitgewerkt. Heb ik na een paar dagen zelf eruit geknipt. Maar goed al met al viel het mij reuze mee, terwijl ik ook echt geen held ben bij de tandarts en qua mond loop ik snel te piepen.
Ondanks het mee viel kijk ik niet uit naar mn volgende afspraak :+

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:24

Kabayo schreef:
Je hebt gelijk. Misschien ben ik te makkelijk. Normaal gaat het ook weer over.

Ik zal morgen bellen of het echt niet eerder kan ivm de pijn. Als dat niet kan, kan ik dan de huisarts bellen hiervoor?


Gewoon aangeven dat de pijn onhoudbaar is en vertel ook wat je neemt qua pijnstelling en hoeveel, zonder resultaat.
Je mag echt voor jezelf opkomen hoor, klinkt echt wel als iets waar je niet te lang mee wilt wachten om een tandarts voor te zien.

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:42

Ik zal morgen bellen of het echt niet eerder kan ivm de pijn. Als dat niet kan, kan ik dan de huisarts bellen hiervoor?[/quote]

Ik heb dit een jaar geleden ook gehad, toen eerst naar de huisarts geweest en die had me direct doorverwezen naar de tandarts. Toen mocht ik dezelfde dag nog langskomen zodat ze ernaar konden kijken. Daar gewoon aangegeven dat ik liever naar een kaakchirurg ging, en binnen een paar dagen had ik een afspraak en was de kies eruit.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:56

Oh wat fijn dat het toch wel snel kan. Ga er morgen achteraan!

Heb net een lymfedrainage behandeling gehad voor mijn hoofd. Dat verlicht gelukkig al een stuk. Ik ga even om mij heen horen voor bruis brufen

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:29

Bo_San schreef:
Ik lees even mee hier voor de ervaringen. Vanochtend is bij mij, bij de tandarts, een kies onder getrokken. Deze was gebroken en er zat al een fikse ontsteking onder. Trekken viel me echt mee. Alleen nu thuis, vanmiddag werd ik beroerd en licht in het hoofd, lage bloeddruk, 57/98 bleef daaromheen schommelen voor bijna een uur. En enorm koud en alles deed me zeer. Geprobeerd wat te drinken, thee met honing zodat ik wat binnen krijg. Nu (buiten flink pijn, maar dat had ik verwacht) wel een normale bloeddruk, maar echt koorts 38,6. Herkent iemand dit?
Ik heb de tandarts proberen te bellen maar die namen niet op vanmiddag. Ik vond de huisarts bellen wat ver gaan.

Geen nabloeding of iets gehad, zit netjes een bloedprop in, die ik keurig laat zitten.



Koorts is een natuurlijke reactie van t lichaam bij t trekken van een kies. Hoef je je geen zorgen over te maken volgens de informatiefolder van mijn kaakchirurg. Pas wanneer t voor de 3e dag boven de 40 was mocht je bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:26

paddington schreef:
Kabayo schreef:
Iemand tips voor de pijn? Gister 8 aspirine gehad en vandaag 6. Ga nogsteeds door de grond van de pijn...


Ik kreeg 600 mg bruis brufen zakjes voor de pijn en ontstekingen.
Niemand in de buurt die deze voor je hebt?

Wel aan te raden om het met maag bescherming te nemen..


Kabayo, ik weet niet waar je woont maar volgens mij heb ik nog zakjes liggen?

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 01:14

Als ik tandpijn heb werkt allen paracetamol (geen aspirine) + ibuprofen samen. Deze medicatie versterkt elkaar.
Wel op standaard tijden innemen, zodat je een spiegel op bouwt.

4x dd 1000 mg paracetamol
3x dd 400 mg Ibuprofen

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 01:37

Iris82 schreef:
Bo_San schreef:
Ik lees even mee hier voor de ervaringen. Vanochtend is bij mij, bij de tandarts, een kies onder getrokken. Deze was gebroken en er zat al een fikse ontsteking onder. Trekken viel me echt mee. Alleen nu thuis, vanmiddag werd ik beroerd en licht in het hoofd, lage bloeddruk, 57/98 bleef daaromheen schommelen voor bijna een uur. En enorm koud en alles deed me zeer. Geprobeerd wat te drinken, thee met honing zodat ik wat binnen krijg. Nu (buiten flink pijn, maar dat had ik verwacht) wel een normale bloeddruk, maar echt koorts 38,6. Herkent iemand dit?
Ik heb de tandarts proberen te bellen maar die namen niet op vanmiddag. Ik vond de huisarts bellen wat ver gaan.

Geen nabloeding of iets gehad, zit netjes een bloedprop in, die ik keurig laat zitten.



Koorts is een natuurlijke reactie van t lichaam bij t trekken van een kies. Hoef je je geen zorgen over te maken volgens de informatiefolder van mijn kaakchirurg. Pas wanneer t voor de 3e dag boven de 40 was mocht je bellen.


Bedankt. Ik lig nu weer wakker vd koorts maar steld me wel iets gerust

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 02:01

Ik ga morgen maar naar de huisarts. Lig krom van de pijn. Weer geen slaap :( Zo kan ik het weekend niet in

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:30

Kabayo schreef:
Ik ga morgen maar naar de huisarts. Lig krom van de pijn. Weer geen slaap :( Zo kan ik het weekend niet in


Wat je kan doen, als je eigen tandarts niet wilt meewerken aan een eerdere afspraak. Is morgen de weekend dienst bellen dat het onhoudbaar is. Ik heb dit ook een keer moeten doen nadat mijn tandarts mij naar de huisarts bleef sturen en die weer verwees naar de tandarts

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:52

Je tandarts bellen en op je strepen staan.
Een huisarts kan weinig aan je kies doen.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:03

Mars schreef:
Je tandarts bellen en op je strepen staan.
Een huisarts kan weinig aan je kies doen.

Wel aan mijn ontsteking in mijn hoofd denk ik. Het bonkt er over. Mijn hele rechterkant van mijn hoofd doet zeer (hoofdpijn , oorpijn, keelpijn en mond)
Wil een andere pijnstilling en dat heeft een tandarts niet

Ik ga sowieso nu eerst de tandarts bellen

Bo_san dat is inderdaad ook een optie. Maar om nog een nacht met enkel paracetemol in te gaan zie ik niet zitten

Edit maandag half 9 kan die eruit. Ik wil vandaag toch naar de huisarts om iets aan de ontsteking en pijn te doen

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:29

Ik hoop dat de huisarts kan helpen! Hier ooit gehad, maar huisarts kon of wilde niks doen. Kwam bij kies vandaan en zij wilde niks extra's geven, omdat het niet haar gebied was. (Nu heb ik standaard al heel zware pijnmedicatie en daar kwam het dwars doorheen, dus kon ze weinig aan doen)

Ik ben al uren wakker van de zenuwen...

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:38

MyWishMax schreef:
Ik hoop dat de huisarts kan helpen! Hier ooit gehad, maar huisarts kon of wilde niks doen. Kwam bij kies vandaan en zij wilde niks extra's geven, omdat het niet haar gebied was. (Nu heb ik standaard al heel zware pijnmedicatie en daar kwam het dwars doorheen, dus kon ze weinig aan doen)

Ik ben al uren wakker van de zenuwen...

Ow dat geeft geen hoop :( Ben beroerd door alle paracetemol dus die wil ik eigenlijk niet meer pakken...

Jij veel succes! Op dit moment wil ik graag ruilen! Nooit gedacht dat te zeggen :+ Je kan het :(:)

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:39

Slik je al ibuprofen erbij? Alleen paracetamol werkt vaak niet, juist de combinatie en spiegel opbouwen.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:42

MyWishMax schreef:
Slik je al ibuprofen erbij? Alleen paracetamol werkt vaak niet, juist de combinatie en spiegel opbouwen.

Oh nee dat heb ik niet in huis. Ik slik steeds 2 paracetemol. Wordt vaak om 1 uur wakker snachts dus dan 2.
Even op een rijtje
1.00 uur
6.00 uur
10.30 uur
14.00uur
18.00 uur
En soms ook nog voor het slapen gaan
Moet ik bij die 2x paracetemol dan 1x ibu erbij doen?

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:43

Vliendertje schreef:
Als ik tandpijn heb werkt allen paracetamol (geen aspirine) + ibuprofen samen. Deze medicatie versterkt elkaar.
Wel op standaard tijden innemen, zodat je een spiegel op bouwt.

4x dd 1000 mg paracetamol
3x dd 400 mg Ibuprofen


Was hierboven al geschreven. Maar dat kan jenook even aan de assistente van huisarts vragen.

Je slikt nu te veel paracetamol :=

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:51

Kabayo, paracetamol alleen doet bij mij ook niks (bij bijvoorbeeld kiespijn of heftige menstruatiepijn).
Ik zou proberen er om de 8u 400mg ibuprofen bij te slikken en dus ook elke 8u 1000mg paracetamol.
En dan de ene keer pcm en 4u later ibuprofen. Zo krijg je een spiegel.
Voor je maag kan je bij de drogist of apotheek maagbeschermers halen.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:53

Dankje voor de tips!
Inmiddels de huisarts gebeld. Die vond het een slechte zaak van de tandarts om zo lang te wachten. Ze waren heel aardig en gaan kijken wat ze mij kunnen geven om het weekend te overleven

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:58

Nou de ene viel mee. De ander absoluut niet en bleek gaatje naar holte re zitten na trekken. Dat moest gehecht worden met extra tandvlees erover en was echt naar. 3 weken lang geen neus snuiten of niesen ofzo. Daarna op controle of het dicht is

En mijn verdoving is al flink uitgewerkt, maar gaasje mag nog niet eruit en kan dus nog geen nieuwe pijnstillers slikken