Welke elektrische tandenborstel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:16

Momenteel poets ik nog gewoon met een ouderwetse tandenborstel. Mijn tandarts raadt me aan om toch over te stappen naar elektrisch poetsen. Maar nu komt het, ik krijg echt ontzettende jeuk aan mijn neus van de elektrische tandenborstel. In het verleden wel een elektrische tandenborstel gehad maar ik werd daar dus helemaal gek van. Jaja, first world problems :+

De vraag... welke elektrische tandenborstel produceert niet al te veel trillingen? Mijn man heeft een simpele van Oral-B maar dat is hem iig niet :+

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:31

Dat is wennen. Dat gaat over. Als je niet gewend bent aan elektrisch poetsen is het heel raar in bet begin en krijg je ontzettende kriebel aan je neus. Dit gaat over.
Alle elektrische tandenborstels produceren trillingen, daar zijn het elektrische tandenborstels voor.

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:31

Ik heb de goedkoopste van Philips. Doet het ondertussen al een jaar of 5 zonder problemen. De opzetstukjes koop ik voor een fractie van de prijs hier via Aliexpress.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:33

Ja ik snap wel dat ze allemaal trillingen produceren, maar wellicht de een wel erger dan de ander.
Heb het toen een hele periode wel geprobeerd, maar t wende niet erg snel.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:43

Ik heb sinds kort deze:

https://www.bol.com/nl/p/oral-b-pro-2-2 ... aQQAvD_BwE

Die heeft twee snelheden. Op de laagste snelheid vind ik hem fijn poetsen. Je hebt deze ook nog met sensitive borsteltjes. Overigens heb ik hem pas geleden bij de Kruidvat voor 24,95 gekocht tijdens een aanbieding. Daarvoor kan ik het wel proberen.

Storm

Berichten: 20846
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:32

Er zit echt verschil tussen goedkopere en duurdere electrisch tandenborstels.
Ik had altijd de vitality van oral b maar heb sinds kort een duurdere. Een met bluetooth (ik verzin het niet, hij maakt contact met mijn telefoon en verteld me hoe ik poets) en 3 verschillende standen (normaal, sensitive en extra witte tanden). Wat een verschil! Deze borstel heeft meer poetsbewegingen en mijn tanden voelen veel schoner aan.
De trillingen is wennen, de eerste keren zag ik alles om me heen trillen omdat mijn ogen zo gek deden, maar na een paar dagen was dat over.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:02

Ik ben van Oral B over gestapt op een Sonicare van Philps en daar ben zowel ik als de mondhygieniste erg tevreden over. Enigste nadeel is dat hij erg spat dus je echt met je mond dicht moet poetsen. Hij trilt heel zacht, minder herrie in je hoofd

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:04

Ik heb eentje van Foreo.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:05

Ik heb een Oral B met 2 standen. Dat is voor jou misschien fijn, kan je beginnen met de zachtere stand om te wennen.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:09

Oral B Genius, was in de aanbieding bij het Kruidvat. Anders had ik m niet gekocht. Dure hobby dit soort tandenborstels.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:14

Die trillingen zijn juist wat een elektrische tandenborstel zo effectief maakt, dus dat verminderen lijkt me niet echt handig, dan kun je beter met een normale borstel blijven poetsen :P

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:24

Ik heb al jaren de goedkoopste oral-b elektrische tandenborstels.
Wel de originele oral-b opzetborstels. Goedkopere gehad maar dat werkte niet fijn.
Zat velletje van mijn lip steeds klem.

Tandarts riep vorige week net als alle andere keren dat gebit perfect is.

LiannePuthzy

Berichten: 6999
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:28


Bruintje63
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:29

Ik vond het trillen een kwestie van wennen. Maar ik heb nu terugtrekkend tandvlees door het te fanatiek poetsen met een elektrische tandenborstel. Dus nu na jaren weer terug naar handmatig en sensitive tandpasta.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:31

Ik poets al bijna 30 jaar elektrisch met Oral B en schrok me een hoedje toen de orthodontist me vertelde dat ik met beugel weer handmatig moest gaan poetsen. Één dag gedaan en toen speciale beugelborsteltjes gekocht. Nooit verteld dat ik gewoon elektrisch bleef poetsen.
Afijn dat was je vraag niet: dat trillen en kriebelen verdwijnt echt. Ik heb dus zelf al heel lang Oral B en heb ooit de Sonicare van Philips mogen uitproberen. Dát vond ik niks, maar mijn zus zweert erbij. Ik gebruik ook de originele borsteltjes, want de namaak vind ik niet fijn poetsen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:34

Kheb zelf een elektrische tandenborsten van de Kruitvat.
Echt een fijn, niet al te hard, ding waarmee je lang kan doen, en helemaal niet zo duur!
Tevens maakt het helemaal niet zoveel uit; als je goed kan poetsen, dan kan je goed poetsen, elektrisch of niet

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:25

Er is echt wel verschil tussen elektrisch en handmatig poetsen.
Een elektrische tandenborstel kan veel meer poetsbewegingen maken en door de kleine kop kan je goed overal bij qua tanden en kiezen.

Edit:
"Verschillende wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat elektrisch poetsen effectiever is dan tanden poetsen met een handtandenborstel. Een elektrische tandenborstel verwijdert in dezelfde tijdsduur meer tandplak dan een handtandenborstel. Hoe langer je poetst, hoe meer plak je verwijdert, hoewel tijdens de eerste twee minuten het grootste effect wordt bereikt. Daarom zit er op de meeste elektrische tandenborstels een twee-minuten-timer. Tijdens het poetsen wordt er op een handtandenborstel gemiddeld meer druk uitgeoefend dan op een elektrische tandenborstel. Een hoge poetsdruk kan beschadiging van het tandvlees veroorzaken, dus ook hier zou de elektrische tandenborstel beter kunnen zijn dan een handtandenborstel. Er zijn veel verschillende elektrische tandenborstels op de markt. Welke de beste is, is moeilijk te zeggen. Belangrijk is dat de borstelkop niet te groot is zodat de borstel overal goed bij kan komen. Ook is gebleken dat een roterende/pulserende borstel het meest effectief is."
Laatst bijgewerkt door luuntje op 07-08-19 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:27

Carol_Beer schreef:
Kheb zelf een elektrische tandenborsten van de Kruitvat.
Echt een fijn, niet al te hard, ding waarmee je lang kan doen, en helemaal niet zo duur!
Tevens maakt het helemaal niet zoveel uit; als je goed kan poetsen, dan kan je goed poetsen, elektrisch of niet

Dit ben ik helemaal niet met je eens, een elektrische poetst veel efficiënter dan een handtandenborstel.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:31

Wij hebben hier verschillende soorten tandenborstels, leuk zo'n tandartsvriendin :+

Als ik Oral B en Philips vergelijk vind ik de Oral B borstels 'neusjeukvriendelijker'. :))
De Philips trilt heel anders, ik kan niet helemaal omschrijven hoe.

Vanuit tandartsen wordt een borstel die 20.000 of meer rotaties per minuut aangeraden. :)
Het is inderdaad soms even wennen om van hand naar eletrisch te gaan.

En er zit wel degelijk een verschil tussen handpoetsen en elektrisch. Tenzij je zo geoefend bent met handmatig poetsen dat je 20.000 schrobbewegingen kunt maken per minuut. :')

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:17

Storm schreef:
Er zit echt verschil tussen goedkopere en duurdere electrisch tandenborstels.
Ik had altijd de vitality van oral b maar heb sinds kort een duurdere. Een met bluetooth (ik verzin het niet, hij maakt contact met mijn telefoon en verteld me hoe ik poets) en 3 verschillende standen (normaal, sensitive en extra witte tanden). Wat een verschil! Deze borstel heeft meer poetsbewegingen en mijn tanden voelen veel schoner aan.
De trillingen is wennen, de eerste keren zag ik alles om me heen trillen omdat mijn ogen zo gek deden, maar na een paar dagen was dat over.


Deze heb ik ook. Hij kost wat, maar ik vind het een heel fijne tandenborstel.
Dat trillen is even wennen, maar ik heb er geen last meer van.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:36

marleen_88 schreef:
Storm schreef:
Er zit echt verschil tussen goedkopere en duurdere electrisch tandenborstels.
Ik had altijd de vitality van oral b maar heb sinds kort een duurdere. Een met bluetooth (ik verzin het niet, hij maakt contact met mijn telefoon en verteld me hoe ik poets) en 3 verschillende standen (normaal, sensitive en extra witte tanden). Wat een verschil! Deze borstel heeft meer poetsbewegingen en mijn tanden voelen veel schoner aan.
De trillingen is wennen, de eerste keren zag ik alles om me heen trillen omdat mijn ogen zo gek deden, maar na een paar dagen was dat over.


Deze heb ik ook. Hij kost wat, maar ik vind het een heel fijne tandenborstel.
Dat trillen is even wennen, maar ik heb er geen last meer van.

Hier sluit ik me bij aan. Wat een fijne tandenborstel! Ik poetste altijd al elektrisch, maar voor vriendlief was dit zijn eerste en zijn tanden waren al snel een paar tinten lichter en minder gevoelig. Tanden voelen inderdaad heel erg schoon :j

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Welke elektrische tandenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 23:05

Bedankt allemaal voor de reacties! Toch maar proberen te wennen dan. Ik ga eens kijken voor eentje met standen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:45

Heeft iemand een tip voor een elektrische tandenborstel zonder timer? Vind dat erg irritant.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:44

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4206
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:47

Napie schreef:
Ik ben van Oral B over gestapt op een Sonicare van Philps en daar ben zowel ik als de mondhygieniste erg tevreden over. Enigste nadeel is dat hij erg spat dus je echt met je mond dicht moet poetsen. Hij trilt heel zacht, minder herrie in je hoofd

Hier hetzelfde, het is meer spiegel poetsen met de Sonicare :D
Maar ik heb wel het idee dat je tanden veel schoner worden.